Úvodní odborná konference projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Strukturované učení PROJEKT EU
Kvalitní vzdělání pro každé dítě v každé škole Konference SKAV 2013.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Různé role zástupce ředitele školy
Analýza a popis pracovního místa
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výstupy z Úvodního semináře
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Dolní Břežany dětí v mateřské škole - 80 dětí v základní škole (ve věku 6-15) - 20 zaměstnanců dětí v mateřské škole - 9 dětí v základní.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Reformní hnutí a jeho odkaz dnešku Hnutí kritizovalo zejména to, že: Školy připravovaly ukázněného občana Ve vzdělávání.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA CHOTÝŠANY „KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ“
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Formy dějepisného vyučování Přednáška č. 7 ZS AR 2014/2015.
Příprava dětí na přemístění z DOZP Mgr. Ingrid Hanzlíková, DiS. Praha 31. října 2013.
Konference Informatika XVI./2005, Svratka Studijní systém z pohledu systémového integrátora Ing. Jitka Šedá
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
9. Tvorba individuálního plánu
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Strukturace učiva Příprava učitelova.
9. Tvorba individuálního plánu
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Konflikt, koření života
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Teorie a metodika výchovy Lekce 2: Alternativní školství
Teorie a metodika výchovy Lekce 3: Alternativní školství
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Transkript prezentace:

Úvodní odborná konference projektu Podpora rozvoje inovačních přístupů k vzdělávání a jejich využívání v MŠ CZ.1.07/1.3.02/04.0014 Úvodní odborná konference projektu 12. října 2011

DALTONSKÝ PLÁN V PRAXI MATEŘSKÉ ŠKOLY DOBRÁ VODA Jiřina Marková

Vznik daltonského plánu (daltonský učební plán, „Dalton“) DALTONSKÝ PLÁN Vznik daltonského plánu (daltonský učební plán, „Dalton“) Hlavní myšlenka daltonského plánu Podstata – tři základní principy daltonského plánu Přínos daltonského plánu Asociace českých daltonských škol Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

Vznik daltonského plánu DALTONSKÝ PLÁN Vznik daltonského plánu daltonský plán je vzdělávací metoda, kterou vytvořila Helena Parkhurstová (1886 - 1973) - žákyně, později spolupracovnice Marie Montessori daltonský plán byl poprvé zaveden na škole v Daltonu ve státě Massachusetts v roce 1916 v roce 1919 Helena Parkhurstová přestěhovala školu do New Yorku. Do roku 1942 stála v jejím čele. Tato soukromá škola dnes nabízí vzdělání pro děti od předškolního věku až po 12. stupeň a má 1300 studentů. Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

Hlavní myšlenka daltonského plánu DALTONSKÝ PLÁN Hlavní myšlenka daltonského plánu hlavní myšlenkou daltonského plánu je odlišná organizace vzdělávání mezi učitelem a žákem existuje úmluva o rozdělení práce na určité období učitel vytvoří plán úkolů – aktivit, které má žák v tomto časovém období splnit žák rozhoduje sám o své práci, volí si pořadí úkolů, sám si určuje tempo a učí se spolupracovat s ostatními žáky daltonský plán není nikdy jediným systémem ve škole, vždy se zařazuje jako doplněk k tradičnímu školnímu systému Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

3. Podstata - tři základní principy daltonského plánu DALTONSKÝ PLÁN 3. Podstata - tři základní principy daltonského plánu svoboda a zodpovědnost - žák se sám rozhodne, v rámci dohodnutých pravidel, co kdy udělá a je zodpovědný za to, co udělá samostatnost - žák pracuje a řeší úkoly samostatně, spoléhá sám na sebe („odložená pozornost“ - řešení problémů žákem bez přímé pomoci učitele) spolupráce - žáci spolupracují - respektují se, radí si navzájem, komunikují spolu, ale neruší se. Když něčemu nerozumí, obrátí se na spolužáky, pokud ani oni nevědí, teprve potom na učitele. Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

Přínos daltonského plánu DALTONSKÝ PLÁN Přínos daltonského plánu získání samostatnosti a zodpovědnosti (žák si volí úkol, čas a tempo práce, se učí zodpovědnosti za dokončení práce, učí se spolupráci v týmu) plánování práce (každý jednotlivec si plánuje, kdy který úkol splní) získání zdravého sebevědomí (žák se naučí zhodnotit svoji práci) trvalejší upevňování vědomostí (žák si zapamatuje víc, když k poznání dojde samostatně) dnes by žáci neuspěli pouze s encyklopedickými znalostmi, musí se naučit informace sami vyhledávat, zpracovávat a učit se komunikovat s ostatními „Řekni mi a já zapomenu, ukaž mi a já si zapamatuji, nech mě to udělat  a já pochopím” Čínské lidové rčení Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

Asociace českých daltonských škol DALTONSKÝ PLÁN Asociace českých daltonských škol založena v Brně 1996 ve spolupráci s holandskými odborníky – reformátory daltonské školy (Hans Wenke, Roel Röhner) sdružuje školy a učitele pracující daltonskou metodou (na Moravě, v Čechách, kontakty i na Slovensku) pilotní školou byla základní škola na ulici Husova v Brně, která začala úzce spolupracovat s holandskými daltonskými školami v současné době zde sídlí Asociace českých daltonských škol a je místem pořádání mezinárodních daltonských konferencí v České republice je 11 certifikovaných daltonských škol, z nichž osm je v Brně, po jedné v Novém Městě na Moravě, Třebíči a Rájci-Jestřebí. Mnoho dalších škol pracuje s daltonskými prvky. Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Principy daltonské školy u nás 2. Způsob práce s daltonskými prvky v naší mateřské škole 3. Daltonské prostředky u nás (specifické pomůcky) 4. Přínos „daltonku„ pro děti Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Principy daltonské školy u nás svoboda a zodpovědnost dítě si samo zvolí úkol a dobu, kdy ho bude plnit, volí tempo, jaké mu vyhovuje, je zodpovědné za to, co udělá = svobodně se rozhoduje v rámci předem dohodnutých pravidel samostatnost dítě pracuje a řeší úkoly samostatně, spoléhá samo na sebe. V samostatné práci dítěte je důležitým okamžikem tzv. „odložená pozornost“ - učitelka není pro dítě stále k dispozici, musí si poradit samo nebo může požádat o pomoc kamaráda. Touto „odloženou pozorností“ se posiluje jeho samostatné jednání. spolupráce dítě nepracuje pod vedením učitelky, ale spolupracuje s ostatními dětmi - navzájem se neruší, respektují jeden druhého, poradí si a obrací se na ostatní, pokud sami potřebují radu, učí se komunikovat s ostatními. Pokud něco nevědí, zeptají se nejprve jiných děti (u nás na „pomocníků“), teprve potom učitelky Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE 2. Způsob práce s daltonskými prvky u nás pracujeme s „Daltonem“ od školního roku 2007 – 2008 daltonské „vyučování“ se týká zejména organizace některých činností klade zvýšené nároky na přípravu učitelky zařazeny jsou děti, které jsou již schopné pracovat samostatně učitelka - promyslí a připraví na týden 3-5 úkolů a pomůcky (úkoly podle náročnosti připravuje pro mladší a starší děti) úkoly jsou rozdělené na základní a jeden „dárečkový“ (obzvlášť přitažlivý) – ten děti mohou plnit až po splnění základních úkolů v pondělí vysvětlí zadání, společně s dětmi na tabuli úkolů připevní kartičky se symboly aktivit průběžně z povzdálí sleduje plnění úkolů dětmi, povzbuzuje a motivuje děti, které nemají nebo ztrácejí zájem sleduje práci „pomocníků“ v pátek s dětmi provádí hodnocení Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE dítě - pomocník ráno po příchodu označí šipkou barvu dne - dítě se samostatně rozhodne, který den kterou činnost bude vykonávat - pracuje svým tempem - splněný úkol zaznamená na tabuli úkolů razítkem a vykreslí je barvou dne - učí se spolupracovat s ostatními dětmi, domluvit se s nimi, požádat o radu nebo samo poradit - učí se trpělivosti – počká, až kamarád splní úkol - v pátek s pomocí učitelky hodnotí výsledek své činnosti za splněné úkoly děti obdrží drobný dárek = motivace pro další týden Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE 3. Daltonské prostředky (specifické pomůcky) tabule barvy dnů se šipkou - každý den v týdnu má svou neměnnou barvu a obrázek - tiskátko, pomocníci každý den posunou šipku k barvě, která příslušný den označuje fotografie dětí - 1-2 děti v daném týdnu plní funkci „pomocníků“ - vybere je učitelka Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE tabule úkolů s kartičkami aktivit - splněné úkoly děti označí vykreslením - přehled o tom, které úkoly splnily a které je ještě čekají Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE symboly aktivit - kartičky s obrázky, které symbolizují různé činnosti (upevňují se na suchý zip na tabuli úkolů a připomínají dětem, jaké činnosti je v týdnu čekají) Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE tabule evidence splněných úkolů - v pátek dítě označí špendlíky splnění hlavních úkolů a “dárečkového“ úkolu - během roku vzniká přehled o aktivitě jednotlivých dětí Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE šanony označené značkami dětí - na  pomůcky (pracovní listy, pomůcky na vyrábění apod.) krabička, sklenice apod. - na „odměny“ za splněné úkoly, aby hodnocení bylo pro děti zajímavější Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE „knížka“ (portfolio), do které děti postupně vkládají výrobky, obrázky, pracovní listy, které plnily v rámci „Daltona“ v šatně je „daltonská“ nástěnka, na které vystavujeme práce dětí Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE 4. Přínos „daltonku„ pro děti děti jsou samostatnější a pohotovější při přípravě a úklidu pomůcek a materiálu a při plnění zadaných úkolů lépe a bez ostychu komunikují s ostatními dětmi i s učitelkou slovně hodnotí aktivitu a výsledek práce své i ostatních na základě ankety mezi rodiči bylo zjištěno, že kladně hodnotí uplatňování principů daltonské školy v práci mateřské školy a jeho přínos pro vstup dětí do základní školy Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE AŤ ŽIJE ŠKOLA. Daltonská výuka v praxi, Hans Wenke, Roel Röhner - náměty a praktické tipy, které si může každý pedagog, každá škola, zpracovat vlastním způsobem a využívat je ve vlastní školní práci Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Použitá literatura: Wenke, Hans, Röhner, Roel: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi, nakl. Paido 2000 Wenke, Hans, Röhner, Roel: Daltonské vyučování. Stále živá škola, nakl. Paido 2002 Marková, Kristýna : Daltonský plán jako součást ŠVP a jeho zavádění do praxe (diplomová práce), MU Brno 2009 Další zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Daltonská škola http://www.alternativniskoly.cz/category/dalton/ skola.chuchle.cz/storage/dalton-web.ppt http://www.asociacedalton.cz/?page=asociace Monitorovací zprávy popisují věcnou a finanční část realizovaného projektu v monitorovacím období, Monitorovací zpráva se předkládá prostřednictvím aplikace BENEFIT7 V případech, kdy by nebylo možné z důvodu neukončené kontroly předchozí monitorovací zprávy provést finalizaci v aplikaci Benefit7, může poskytovatel tuto lhůtu příjemci prodloužit o dobu nezbytnou pro ukončení kontroly předchozí monitorovací zprávy. Po schválení předchozí monitorovací zprávy pak poskytovatel stanoví příjemci přiměřenou lhůtu pro předložení následující monitorovací zprávy; Vždy se však v těchto případech příjemce řídí pokyny poskytovatele podpory;

DALTONSKÝ PLÁN V NAŠÍ MATEŘSKÉ ŠKOLE Děkuji za pozornost Kontakt : skola.dobravoda@seznam.cz www.skoladobravoda.estranky.cz