VODA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZVÝŠENA HLADINA CHOLESTEROLU
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
Biomonitoring volných vod Nové Hrady. Biomonitoring vod -zkoumá se obsah ropných látek, film na hladině -přestup kyslíku z atmosféry do vody omezen emulze.
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Autor: Andrea Bartoníková
Světová populace je celkové množství všech živých lidí na Zemi v daném čase.Podle odhadů vydávaných sčítáním lidu dosáhla Zemská populace v roce 2007.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečišťování vodních zdrojů.
Hydrosféra.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Voda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
V.O.D.A.
vypracovala: Vendula skalová
Voda Rozdělení vody: -pevné - led a sníh -kapalné – voda
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Ekologické problémy Společenské problémy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Ekologické problémy Společenské problémy
VODA Vypracovali: Jakub Zeman a Adam Obrtel Vyučující : Ludvík Kašpar
Voda a vzduch = základ života
Kontaminace (znečištění) vody
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
Voda Kocmichová, Lukášová.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
Ohrožování základních složek biosféry
Znečištění půdy a potravin
HYDROLOGIE věda, která se systematicky zabývá poznáváním zákonů výskytu a oběhu vody v přírodě Voda - nejrozšířenější látka v přírodě. Vyskytuje se trvale.
Voda a vzduch.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Složky krajiny a životní prostředí
Definice, která je zakotvena v zákoně 258 a vyhlášce ministerstva zdravotnictví ČR 252. Pitná voda „je zdravotně nezávadná voda, která ani při trvalém.
VODA.
VODA.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Znečistěný vzduch, půda a voda
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
RYBNÍK JAKO CELEK.
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Znečištění hydrosféry Lukáš Tureček,Lucie Tomečková A.
Zákoucká Lucie Mlynářová Dominika ZŠ CHRASTAVA vODA Déšť nikdy nepadá jen na jedinou střechu.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Voda Mgr. Helena Roubalová
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
Vypracoval: Martin Půr
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
VODA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Transkript prezentace:

VODA

Co je to voda? Voda, sumárním vzorcem H2O, systematicky oxidan, je chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Spolu se vzduchem, resp. Zemskou atmosférou tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Za normální teploty a tlaku je to bezbarvá, čirá kapalina bez zápachu, v silnější vrstvě namodralá.

Pevné: led, sníh Kapalné: voda Plynné: vodní pára Skupenství vody Pevné: led, sníh Kapalné: voda Plynné: vodní pára

Znečištěná voda Znečištění vody je jeden z největších problémů současného světa; výrazně totiž omezuje přístup určité části lidské populace k pitné vodě. Znečištěním vodních toků a nádrží se zhoršuje kvalita vodních ekosystémů i v jejich okolí. Znečištění vody lze v některých případech omezit metodami čištění odpadních vod.

Do oceánu je vypuštěno ročně okolo… 2,6 mil.kg arzenu… 2,5 mil.kg zinku… 81 tisíc kg rtuti… 3,7 tisíc kg olova…

Problém Protože jsou na vodě závislí všichni obyvatelé Země, její absence či kvalita nám způsobují značné problémy. Vodu jako takovou, můžeme považovat za celosvětový globální problém. Voda působí problémy, na jejichž řešení musí spolupracovat významná část všech států, neboť jinak trvalého řešení nemůže být dosaženo.

Situace v České republice Horší stav životního prostředí a především destrukce krajiny se projevují výrazným poklesem vydatnosti vodních zdrojů, narušením podpovrchového odtoku, zvýšenou rozkolísaností průtoků ve vodních tocích i zhoršením jakosti podpovrchových a podzemních vod, se všemi důsledky na ekosystémy. Stav vodních zdrojů je limitujícím faktorem vývoje oblastí ze všech hledisek a jedním z nejzávažnějších ekologických faktorů vůbec. Více než polovina všech zdrojů pitné vody neodpovídá státní normě. Závažné jsou zejména zvýšené koncentrace organických látek. Znehodnocením a nedostatkem pitné vody jsou postiženy i ty oblasti České republiky, které se jinak jeví málo postižené stavem životního prostředí — například jihočeské okresy.

Voda a naše tělo Jaká je funkce vody v lidském těle? účastní se procesu trávení (vstřebávání a využití potravy) účastní se procesu vylučování odpadových látek ze střeva a ledvin reguluje tělesnou teplotu slouží jako mazací prostředek pro klouby, meziobratlové ploténky a membrány tvoří přibližně 92% krve, pokud jste chronicky dehydratovaní, krev má konzistenci medu, teče pomalu a vznikají tzv. kardiovaskulární choroby – srdeční infarkt, mrtvice, vysoký tlak, arterioskleróza,… krev slouží jako přepravní prostředek živin po celém organismu voda je rovněž hlavní složkou téměř všech sekretů a trávicích šťáv organismus potřebuje denně asi 1,5 až 2 litry vody pro zachování optimální funkce

Nedostatek vody může vést k přejídání, vzhledem k tomu, že pocit hladu může být způsoben dehydratací. Máte-li pocit hladu, je možné, že váš organismus jen potřebuje vodu, proto doporučuji mezi každým jídlem vypít velkou sklenici vody– postupně, tak aby nedošlo k roztažení žaludku. Dodržovat pitný režim je často jen otázkou zvyku. Pro ty, kteří zapomněli pít, doporučuji mít stále při sobě sklenici vody a popíjet po troškách celý den.

Rozdělení podle povahy znečištění půdními a jílovitými částicemi -např. následkem eroze eutrofizace toxickými látkami anorganickými průmyslovými kaly průmyslovými tuky a oleji radioaktivitou teplem mikrobiálním znečištěním (patogenními zárodky)

Rozptýlené znečištění Vztahuje se na rozptýlenou kontaminaci, která nepochází z jednoho konkrétního zdroje. Často jde o souhrnný účinek malé množství kontaminujících látek na velké ploše. Znečištění v důsledku přívalových dešťů při bouřích, v zemědělství nebo lesnictví jsou někdy uváděny jako příklady znečištění.

Místní úniky znečišťujících látek Vztahuje se na kontaminující látky, které do vody proniknou při jejich přepravě ze zdrojů jako je potrubí nebo nádrž. Příkladem zdroje v této kategorii patří vypouštění odpadních vod z čistíren, a továren, nebo měst.

Znečištění vody je velký celosvětový problém Znečištění vody je velký celosvětový problém. Je hlavní příčinou úmrtí a onemocnění. Více než 14.000 lidí denně zemře v důsledku znečištění vody. Kromě toho, že existují akutní problémy se znečištěním vody v rozvojových zemí, se i vyspělé země i potýkají se stejnými problémy. V poslední národní zprávě o jakosti vod ve Spojených státech, 45 procent délky vodních toků, 47 procent jezer a 32 procent hodnocených zálivů bylo klasifikováno jako znečištěné. Voda je obvykle označována jako znečištěná, když je narušena antropogenní kontaminací a není pitná anebo prochází výraznou změnou s následkem omezení biodiverzity, nebo přežití vodních organismů vůbec. Přírodní jevy, jako jsou sopky, přemnožení řas a sinic, bouře, zemětřesení ale také způsobují velké změny v kvalitě vody a ekologickém stavu vod. Znečišťování vody, má mnoho příčin a různou charakteristiku.

Znečištění podzemních vod Interakce mezi podzemní a povrchové vody jsou složité. V důsledku znečištění podzemních vod, někdy označované jako kontaminace podzemních vod, není tak snadno klasifikována jako znečištění povrchových vod. Ze své podstaty, jsou podzemní vody, náchylné ke kontaminaci ze zdrojů, které nemůžou přímo ovlivnit povrchové vody a na rozdíl od plošného znečištění je zdroj irelevantní. Úniky chemikálií kontaminující látky v půdě, která se nachází daleko od povrchových vod, nemusí nutně vytvářet místní znečištění, nebo rozptýlené znečištění. Přesto mohou kontaminovat podzemní vody. Analýza kontaminace podzemních vod, se může zaměřit na vlastnosti půdy a půdu, stejně jako na povahu kontaminace.

Zajímavosti O vodě se říká, že je nejrozšířenější sloučeninou na zeměkouli. Kdyby celý objem vody ve světových mořích, oceánech, ledovcích, atmosféře a objem vody podzemní a povrchové, pokryl celý zemský povrch, rozprostíralo by se na Zemi moře o hloubce 2620 metrů. Znamená to, že by se celá Česká republika octla hluboko pod hladinou moře. V USA definuje znečištění zákon Clean Water Act (CWA) .

Zdroje http://www.drhorejsova.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=67:voda&catid=34:headliners http://www.zdravi4u.cz/view.php?cisloclanku=2005101101 http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana

Vypracoval Jakub Smyslil 2.L, VOŠ a ŠPŠE Olomouc 2011