Který obrázek patří k jakému ročnímu období?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
9.1 Lidé a čas – MĚSÍCE, DNY, ROČNÍ OBDOBÍ, KALENDÁŘ
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
VY_32_INOVACE_ 03_ Lidé a čas Roční období (SADA ČÍSLO 2)
20.1 Malá násobilka - násobení
Vítek Urban prosinec 2004 prima
Ovocný strom ve všech čtyřech ročních období
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
Planeta Země Materiál byl vytvořen v rámci projektu
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Jaro Mgr. Iveta Honzejková.
Strom po celý rok Jaro Léto Podzim Zima Adam Škoda Kalendář.
TRVÁNÍ DNE A NOCI.
LIDÉ A ČAS KALENDÁŘNÍ ROK.
POČASÍ A PODNEBÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Elektronická učebnice - I
Podzim.
Podzimní a zimní měsíce
JARO.
Strom po celý rok podzim
Jaro Jaro (zastarale Vesna) je jedno ze čtyř ročních období. V mírném pásu se vyznačuje začátkem vegetativní aktivity rostlin a zvýšením aktivity živočichů.
Strom po celý rok Autor: Weissová Klára.
Roční období Název školy:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Strom po celý rok Autor: Matěj Vyskočil JARO LÉTO zima PODZIM.
Stromy po celý rok Veronika Prouzová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_Měsíce v roce AUTOR: Mgr. Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM:
Prvouka ROČNÍ OBDOBÍ 1. ročník
Výukový prográmek pro děti 2.třídy ZŠ Roční období
Anotace Materiál je vhodný ke společné práci žáků 3.třídy jako opakování učiva o kalendáři a o čase. Opakování může být motivováno některou hrou, doporučuji.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Léto Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_80_PRV1 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Roční období NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
ROČNÍ OBDOBÍ VY_32_INOVACE_1C_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola.
Podzim Prvouka , 2. třída.
LÉTO.
JARO? LÉTO? ZIMA? PODZIM? ROČNÍ OBDOBÍ
ROČNÍ OBDOBÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
STŘÍDÁNÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
Autor: Mgr. Radana Marelová
VY_52_INOVACE_07_Léto kolem nás
ROČNÍ OBDOBÍ Tereza Skálová.
Autorka: Vendula Szappanosová
KALENDÁŘ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_29_PRVOUKA
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
DUM I. / 15. roční období Bc. Zdeněk Klíma.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.1 ROK a ROČNÍ OBDOBÍ fotografie - vlastní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Strom po celý rok Jaro (zastarale Vesna) je jedno ze čtyř ročních období. V mírném pásu se vyznačuje začátkem vegetativní aktivity rostlin a zvýšením aktivity.
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_02 Podzim
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
ROČNÍ OBDOBÍ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_04_JARO TÉMA: JARO
pedagogických pracovníků (NÚV).
1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_02_PRVOUKA_PODZIM.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_32_INOVACE_16_PRVOUKA_JARO.
21.1 ROZMANITOST PŘÍRODY - Léto
Transkript prezentace:

Který obrázek patří k jakému ročnímu období? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 12.1 Rozmanitost přírody – ROČNÍ OBDOBÍ A JEJICH ZMĚNY V POČASÍ Který obrázek patří k jakému ročnímu období? Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Vladimíra Jaborová

12.2 Co už víš? Roční období jaro léto podzim zima Rok má: ► 365 dní Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.2 Co už víš? Roční období Rok má: ► 365 dní ►4 roční období ►12 měsíců 1 měsíc má 4 týdny, 1 týden 7 dní. Dny v týdnu: ►pondělí ►úterý ►středa ►čtvrtek ►pátek ►sobota ►neděle jaro léto podzim zima

12.3 Co si řekneme nového? Jaro Léto Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.3 Co si řekneme nového? Jaro Jarní měsíce: březen, duben, květen. Jaro začíná 21. března. Je to den jarní rovnodennosti. Od tohoto dne se dny prodlužují a noci zkracují. Příroda se začíná probouzet po zimě. Průměrná denní teplota bývá 10 – 15 °C. Noci jsou studené, ale dny mohou být už teplé . Počasí bývá proměnlivé – od slunečného po deštivé. Rozkvétají květiny a stromy, roste tráva. Zvířatům se rodí mláďata. Často potřebujeme holínky a deštník. Léto Letní měsíce: červen, červenec, srpen. Léto začíná 21. června. Je to den letního slunovratu (nejdelší den a nejkratší noc). Od tohoto dne se dny zkracují a noci prodlužují. Počasí bývá slunečné nebo polojasné, obvyklá denní teplota 20 – 25°C, vyskytují se bouřky. Červenec a srpen jsou prázdniny. Trávíme hodně času v přírodě, pozorujeme rostliny a zvířata. Jezdíme s rodiči na dovolenou a letní tábory. Užíváme si koupání , většinou nám postačí tričko, kraťasy a plavky.

12.4 Co si řekneme nového? Podzim Zima Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.4 Co si řekneme nového? Podzim Podzimní měsíce: září, říjen, listopad. Podzim začíná 23. září. Je to den podzimní rovnodennosti (den i noc jsou stejně dlouhé). Od tohoto dne se dny zkracují a noci prodlužují. Rána jsou často mlhavá a někdy i mrazivá. Průměrná teplota je kolem 10°C, hodně prší a fouká vítr. Příroda se začíná připravovat na zimu. Zvířata si dělají zásoby, stromy ztrácí listy. Sklízíme ovoce a zeleninu, chodíme na houby. Tepleji se oblékáme, potřebujeme pláštěnku. Zima Zimní měsíce: prosinec, leden, únor. Zima začíná 21. prosince. Je to den zimního slunovratu (nejdelší noc a nejkratší den v roce). Od tohoto dne se dny prodlužují a noci zkracují. Je to nestudenější období roku. Obvyklá teplota je kolem 0°C, často může být až -10°C. Sněží a mrzne. Většina zvířat spí zimním spánkem. Lidé raději vyhledávají teplo domova. Užíváme si sněhu a zimních sportů. Těšíme se z Vánoc. Teple se oblékáme, nesmíme zapomenout na čepici, rukavice a šálu.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.5 Procvičení a příklady Vyprávějte, jaké bývá počasí na jaře, v létě, na podzim, v zimě. Hra: Učitel říká střídavě: slunečno, oblačno, prší, padají kroupy, bouřka…Děti předvádí, jak se při takovém počasí cítí. Hra: Jeden žák předstoupí před třídu a předvádí, jaké může počasí být. Ostatní hádají, kdo uhodne – vymění se. 4. Při Vv zkus nakreslit, jaké počasí nebo roční období máš nejraději. Při Čj pak každý může svůj obrázek popsat a vyjádřit, proč si to zvolil. 5. Při Hv zkuste napodobit pomocí nástrojů zvuk deště, padající kroupy, krásné sluneční počasí, silný vítr, bouřku… 6. Jakou pomůcku potřebujeme na měření venkovní teploty? 7. Na obrázku je holčička. Zkus jí poradit, které oblečení si má obléknout, pokud je venku deštivo, slunečno a horko… do divadla, do školy…

12.6 Kalendář třídy Vyrobte si kalendář třídy. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.6 Kalendář třídy Vyrobte si kalendář třídy. Utvořte ve třídě 12 skupin žáků. Každá skupina vyrobí jeden list kalendáře. List kalendáře ozdobte obrázky vhodnými pro danou roční dobu. Obrázky můžete také namalovat nebo vystříhat a nalepit z různých časopisů. S pomocí paní učitelky vytvořte děrovačkou otvory pro navlečení provázků. Listy kalendáře seřaďte a provázky svažte tak, aby se listy daly otáčet. Kalendář si ve třídě zavěste na viditelné místo.

12.7 Weather weather – počasí What´s the weather like? Jaké je počasí? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.7 Weather weather – počasí What´s the weather like? Jaké je počasí?

12.8 Test znalostí 1. Jaké jsou jarní měsíce? Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 12.8 Test znalostí 1. Jaké jsou jarní měsíce? a/ jaro, léto, podzim, zima b/ sobota, neděle c/ březen, duben, květen d/ leden, únor, březen 3. Co znamená den podzimní rovnodennosti? a/ všichni lidé jsou si rovni b/ děti mají rovně sedět c/ začíná podzim, den i noc jsou stejně dlouhé d/ můžeme být dlouho venku 2. Jak se oblékáme v zimě? a/ bundu, čepici, rukavice b/ plavky c/ kraťasy a triko d/ letní šaty a pláštěnku 4. Kdy jsou velké letní prázdniny? a/ celou zimu b/ v sobotu a neděli c/ březen, duben d/ červenec, srpen Správné odpovědi: c a d Test na známku

12.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart http://www.puzzle-puzzle.cz/zbozi/3000-ctvero-rocnich-obdobi-2801 - slide č. 2 http://www.edrawsoft.com/clipart-weather.php – slide č. 7 http://flashcardsforkids.blogspot.com/search/label/Weather - slide č. 7 http://www.thefeltsource.com/Doll-Felt-Lindsey.html - slide č. 5 Jaroslava Fukanová, Věra Štiková: Já a můj svět, prvouka pro 1. ročník – pracovní učebnice, nakladatelství Nová škola 2007, str. 56 – slide č. 6

12.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás 12.10 Anotace Autor Mgr. Vladimíra Jaborová Období 01 – 06/2012 Ročník 1. – 3. ročník Klíčová slova Roční období a jeho změny v počasí, oblékání. Anotace Prezentace popisující roční období a jeho změny v počasí.