Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Advertisements

Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Připraveno v rámci projektu „Projektové financování vysokých škol“ podpořeného FRVŠ pod číslem 72/2011
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Co má obsahovat prezentace
Zásady pro vypracování bakalářské práce
Bibliografická a rešeršní činnost
Závěrečná fáze výzkumu
Jak psát seminární práci
Formální stránka práce
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
2005 Šablona eVŠKP - titulní list ÚVOD  Definice doporučené šablony  Soubor s přednastavenými styly, strukturou, designem  NEREÁLNÉ problémy.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
Pokyny pro vypracování maturitní práce
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Textový editor opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Absolventská práce.
Jak psát projekt a bakalářskou práci. Termíny Dnes : Zadání projektu : odevzdání projektu : zveřejněn rozpis prezentací Týden
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Zuzana khendriche trhlínová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Absolventská práce.
Zásady tvorby prezentace
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Disertační práce MPA Michal Radvan
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Jak napsat zprávu z praxe
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Název maturitní práce Jméno autora práce, ročník Jméno vedoucího a oponenta Logo školy.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Absolventské práce. Titulní strana ZŠ Fr. Plamínkové s RVJ ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Téma práce Jméno autora Vedoucí práce: Mgr. Xxx xxxxxx květen 2015.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Obhajoba bakalářské práce Pokyny k obhajobě (včetně šablony) pro obor PODNIKOVÁ EKONOMIKA A MANAGEMENT KVĚTEN 2016.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE je určena pro žáky 9. tříd Hlavním cílem je naučit se využívat získané poznatky v praxi, vhodně doplnit učivo základní školy a ověřit získané.
Jak psát SOČ a jak ji obhájit Seminář DDM hl. města Prahy 15
Zdroj: pixabay.com Jak na citace?.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Instrukce k prezentaci
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
Obhajoba bakalářské práce
Vzor individuální prezentace
Citační a bibliografické databáze:
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
Seminář ASEP Hana Munziová Knihovna AV ČR, Praha.
Práva dítěte Výchova k občanství
Pravidla citování v absolventské práci
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Transkript prezentace:

Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt, výzkum, návrhy řešení problému, nápady -Drobná menší témata

Typy SOČ  teoretické řešení problému  návrh technického zařízení, popř. části funkčního modelu nebo zařízení  učební pomůcka -Model je třeba názorně prezentovat -Možnost vložení fotek, DVD, videa -Princip psaní bakalářské práce, diplomky – uplatnění v budoucnosti

Struktura SOČ  Obsah  Resumé (lze i cizojazyčné) – popř. za diskusi - shrnutí práce (abstrakt) a základních myšlenek + klíčová slova  Úvod – uvedení do tématu, je to rozšířený abstrakt, je dobré psát ho až úplně nakonec po sepsání celé práce  Teoretická část – co a kdo už o dané problematice napsal, co bylo objeveno  Empirická část = výzkumná = praktická – samotné vysvětlení experimentu, rovnic, návrhu zařízení nebo řešení  Závěr a Diskuze – shrnutí tématu, diskuze výsledků a jejich rozbor, návrh dalších postupů  Seznam použité literatury  Přílohy – fotky, CD, tabulky, grafy  Nepovinně: posudek oponenta

Titulní list  jméno autora  název práce, popř. podnázev  soutěžní obor  jméno a adresa školy, na které autor studuje  jméno vedoucího práce, resp. konzultanta (včetně titulů)  20 – 30 stran, 2 papírové kopie + 1 elektronicky s přihláškou

Prohlášení „Prohlašuji, že jsem předloženou práce XY zpracoval(a) samostatně za využití uvedených pramenů“ V Praze dne 6. ledna 2010 jméno autora

Teoretická část  1/3 až 1/2 práce  Max. dvě podkapitoly  Zdroje: monografie sborníky slovníky a encyklopedie periodika (Vesmír, Lidé a země…) internet (databáze apod.) vyhlášky a zákony přednášky - Členit text do odstavců - Zdroje z internetu používat co nejméně a pouze ověřené – důvěryhodné - Slovníček pojmů do přílohy - Vysvětlivky zkratek před úvodem

Citace  Základní předpoklad = dle citace v textu nalezneme odkaz v seznamu literatury  (Příjmení, rok vydání publikace)  (Příjmení – Příjmení, rok vydání)  (Příjmení, in/v Příjmení, rok vydání) – doslovná citace  (Příjmení, podle Příjmení, rok vydání) – převyprávění podle někoho  (podle Příjmení, rok vydání)  (in/viz Název, rok vydání) - Teoretická část MUSÍ být proložena citacemi v textu - Komise na to klade velký důraz - dodržovat jednotný styl citací v celé práci - lze i odkazem na seznam literatury, např. viz. [3] - více než 3 autoři: pouze první jméno a pak kol., např. Brdečka, J. a kol.

Empirická část  Cíle výzkumu = úvod k výzkumu – co nás zajímá, co chceme zjistit, prokázat, vytvořit  Formulace hypotéz: formou tvrzení, nepřehánět! – stanovit co očekáváme že zjistíme, hypotéza se nemusí potvrdit  Popis výzkumného souboru – pouze zkoumáme-li nějaký statistický soubor dat  Průběh výzkumu  Výsledky – prezentovat výsledky výzkumu (grafy, tabulky, data – k čemu se dospělo)  Diskuse = úvaha nad výsledky, uvést argumenty pro i proti, naznačit další možnosti výzkumu, srovnat s tím co zjistil už někdo jiný  Shrnutí = zopakovat základní data z výzkumu, rozebrat problémy z různých pohledů a případných dalších možností

Seznam literatury ZÁKLADNÍ PŘEDPOKLAD = PODLE ZÁZNAMU DOKÁŽEME ZPĚTNĚ VYHLEDAT ZDROJ  PŘÍJMENÍ, Iniciála křestního jména. Název. Město: Nakladatelství, rok vydání. ISBN.  PŘÍJMENÍ, Iniciála – PŘÍJMENÍ, Iniciála. ostatní stejné.  PŘÍJMENÍ, Iniciála. Název. In Iniciála Příjmení (Ed./Eds.). Název sborníku. Město: Nakladatelství, rok vydání.  PŘÍJMENÍ, Iniciála. Název. Název časopisu, rok, roč., č., stránky od – do.  PŘÍJMENÍ, Iniciála. Název. Předneseno na… Město rok.  METODICKÝ pokyn…včetně č.j. a data schválení.  MEZINÁRODNÍ klasifikace…Město: Nakladatelství, rok.  název webových stránek (staženo datum)  PŘÍJMENÍ, Iniciála křestního jména. Název. [online]. Rok, roč., č., [cit. Přesné datum stažení dokumentu]. Dostupné z.

Praktická část – struktura úkolu  pracujte v menších skupinách (2-4 členové)  zpracujte vylosované téma, nebo svoje vlastní, které navrhnete – dbejte na odlišení teoretické a praktické části  v několika základních bodech vyjádřete, čemu byste se věnovali, kde byste hledali informace, co byste pokládali za důležité, co Vás napadá, že byste řešili atp.  pokud si s něčím nevíte rady, hned se ptejte  cílem je natrénovat strategie pro Vaší vlastní práci