LOGICKÝ RÁMEC PROJEKTU – LOGFRAME (obecný příklad)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Připravovaná dokumentace
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Projektové řízení Modul č.1.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Projektový management
Příprava výzkumného projektu I. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 12. října 2011.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Evropský sociální fond
©AIT, Metoda logického rámce Jan Havlík, AIT Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA STRAKONICE (= IPRM)
EKONOMICKÉ STUDIE A STRUKTURÁLNÍ FONDY EU Ing. Patrik Sieber KPE VŠE Praha
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
Didaktické prostředky
jako nástroj projektového řízení
Osnova struktury návrhu projektu sledujícího řešení určitých problémů
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni1 Metoda logického rámce Ludvík Eger Cheb, 2006.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Členství ČR v EU II. Logický rámec Projekt a důležitost plánování projekt: „Časově a věcně vymezený sled činností spolu se stanoveným rozpočtem“
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Komunitní a otevřená škola
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Mgr. Jakub Benda) 2)Změny ve 4. Výzvě (Mgr. Jakub Benda) 3)Informace o Prioritě 1 (Ing. Johana.
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Ekonomika malých a středních podniků
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Didaktické prostředky
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Vazba na Operační programy
Ing. Stanislava Správková
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

LOGICKÝ RÁMEC PROJEKTU – LOGFRAME (obecný příklad)

PROBLÉM (CO a PROČ?) Hra: využijte text „x-příklad-LOGFRAME.doc“ V čem je problém, proč je daná záležitost problémem, pro koho je problémem VÝCHOZÍ SITUACE A ZDŮVODNĚNÍ PROJEKTU - začátek zdůvodnění prostřednictvím výchozí situace

ŘEŠENÍ (JAK?) Využijeme tzv. logický rámec projektu nástroj a metoda projektového řízení; propojení cílů, výstupů, výsledků a aktivit:)projektu pomáhá při plánování (přípravě), realizaci (implementaci) i vyhodnocení (monitorování a evaluaci) projektu slouží k analýze a identifikaci problémů umožňuje definovat cíle a stanovovat konkrétní aktivity k řešení problémů stručně a přehledně shrnuje celý projekt popisuje cestu, řešení projektu umožňuje týmový přístup pomáhá komunikovat informace o projektu

Vertikální logika postupu projektu a hierarchie cílů Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Předpoklady/ rizika podmiňující dosažení cílů Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Účel projektu PROČ? Očekávané vý-stupy a výsled-ky CO? Aktivity JAK? Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Logický rámec je prezentován jako tabulka 4*4. Struktura logického rámce je založena na principu příčiny a důsledku (shora dolů: Aby – Je třeba, zdola nahoru: Jestliže – Pak). Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Logika postupu/ Hierarchie cílů Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Předpo-klady/ rizika Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Účel projektu PROČ? Očekávané výsledky CO? Aktivity JAK? ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Postup vyplňování Definovat obecný (hlavní) cíl, k jehož naplnění projekt přispěje; cíl, k jehož dosažení je projekt jen jednou z podmínek; důvod realizace ve spojení s prioritami v operačních programech (programovém dodatku). Uvádíme, k dosažení jakého cíle přispějeme, jestliže splníme účel, pro který jsme se do projektu pouštěli. Hlavní cíl v logickém rámci by měl odpovídat hlavnímu cíli v daném opatření OP PRO NÁS NYNÍ NENÍ ROZHODUJÍCÍ OP (příslušný Operační program /OP/ nebo Jednotný programový dokument /JPD/), ALE STANOVÉNÍ OBECNÉHO CÍLE - CO CHCEME DOSÁHNOUT OBECNĚ, JESTLIŽE SPLNÍME ÚČEL

Obecné cíle - CÍLE PROJEKTU VŠEOBECNÉ (hierarchie cílů) – zjednodušený příklad Obecný cíl (VŠEOBECNÝ CÍL PROJEKTU) (mohou být různé -- u projektů financovaných EU by měly odpovídat cílům v daném opatření OP): Zlepšit kvalitu života v nově vybudované čtvrti (není v OP) Dosáhnout plnohodnotného rozvoje dětí v dané obci (není v OP) Snížit znečišťování životního prostředí (není v OP)  

ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Aktivity JAK? Očekávané výsledky CO? Účel projektu PROČ? Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Předpo-klady/ rizika Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Logika postupu/ Hierarchie cílů ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Postup vyplňování Definovat účel, který má projekt splnit (jen jeden); čeho hodláme dosáhnout; skutečný motiv; změna, kterou chceme dosáhnout (i když jí třeba nedosáhne jenom jeden projekt). Účel vyjadřuje cíl, ne o aktivity; bezprostřední důvod, proč se do projektu pouštíme. O naplnění změny usilujeme výstupy a výsledky (příp. i dopady) CO CHCEME DOSÁHNOUT, JESTLIŽE PROVEDEME NÁSLEDUJÍCÍ AKTIVITY

Účel - CÍLE PROJEKTU SPECIFICKÉ (hierarchie cílů) – zjednodušený příklad Stanovte pouze jeden Snížení vandalismu mládeže v místě Obnova bytového fondu v okolní nové čtvrtě Podpora recyklace průmyslových výrobků  

ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Aktivity JAK? Očekávané výsledky CO? Účel projektu PROČ? Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Předpo-klady/ rizika Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Logika postupu/ Hierarchie cílů ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Postup vyplňování Definovat výstupy a výsledky (příp. i dopady) sloužící pro dosažení účelu projektu; výstupy - co se skutečně zrealizovalo; realizátoři projektu nesou za jejich dosažní přímou odpovědnost (za splnění předpokladů - viz níže); konkrétní popis toho, co nakoupí, postaví, opraví: server; houpačky, písek, budova školy, kuchyně, zahrada…); je-li jich více -- nutno je popsat a očíslovat, výsledky - okamžité dopady projektu (čeho bude s ukončením projektu dosaženo) - používá se trpný rod (ve tvaru přídavného jména) popisující situaci na konci projektu (zrekonstruovaný objekt/objekt zrekonstruován/; dosaženo zapojení handicapovaných; zaveden internet; otevřeno hřiště)

Účel: Snížení vandalismu mládeže v místě Výstupy a výsledky - UKAZATELE NAPLNĚNOSTI PROJEKTU – zjednodušený příklad Účel: Snížení vandalismu mládeže v místě výstup: (1) 1 nové hřiště s 5 houpačkami; (2) 1 skatebordový park s 5 dráhami dlouhými 50 m každá; (3) klub pro mladé (150m2 se 3 místnostmi) výsledek: nabídka zajištěných volnočasových aktivit pro děti (pro cca 50-100 dětí; 8 kroužků pro děti) Obnova bytového fondu v okolní nové čtvrtě definujte výstupy a výsledek (příp. dopad) Podpora recyklace průmyslových výrobků definujte výstupy a výsledek (příp. dopad) 

ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Aktivity JAK? Očekávané výsledky CO? Účel projektu PROČ? Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Předpo-klady/ rizika Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Logika postupu/ Hierarchie cílů ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Postup vyplňování Definovat aktivity sloužící k dosažení výstupů - ke každému výstupu přiřadit 2-4 aktivity se zdroji dostupnými pro vytvoření výstupů; činnosti, které jsou předmětem projektu (jejich logická a časová posloupnost) - jak bude projekt realizován; pouze ty, které jsou financovány či spolufinancovány projektem.

Aktivity - POPIS PROVÁDĚNÝCH ČINNOSTÍ a HARMONOGRAM – zjednodušený příklad   nové hřiště s houpačkami 1. Přípravná etapa: Výběr vhodného místa pro hřiště a jeho projektová příprava (místní úřad a projektová firma vzešlá z výběrového řízení; spolupráce s místními obyvatele při identifikaci místa): měsíc 1-3 2. Realizační etapa: Vybudování hřiště (firma vzešlá z výběrového řízení), měsíc 3-9 3. Zabezpečovací: Zabezpečení péče o vybudované hřiště (obecní police ve spojení s technickými službami města a místními obyvateli), měsíc 10

Aktivity - POPIS PROVÁDĚNÝCH ČINNOSTÍ – zjednodušený příklad skateboardový park s dráhami 1. Zjištění zájmu dětí a mládeže o podobu parku (anketní šetření v místních školách) uvažujte o dalších aktivitách spojených s dalšími výstupy a výsledky  

Postup vyplňování Ověřit vertikální logiku pomocí Jestliže/Pak - musí být uvedeny všechny faktory ovlivňující dosažení vyšší úrovně (dosažení vyšší úrovně je podmíněno splněním nižší úrovně) Jestliže provedeme tyto Aktivity..., dosáhneme těchto Výstupů a výsledků... Jestliže jsme dosáhli těchto Výstupů a výsledků...., lze očekávat tuto změnu (Účel projektu)..... Jestliže jsme splnili tento Účel projektu..., přispěli jsme k naplnění tohoto obecného cíle...

KVANTITA KVALITA ČAS Aktivity JAK? Očekávané výsledky CO? Účel projektu PROČ? Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Předpoklady/ rizika Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Logika postupu/ Hierarchie cílů KVANTITA KVALITA ČAS Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Postup vyplňování Definovat objektivně ověřitelné ukazatele (OOU) na jednotlivých úrovních logického rámce; Řídit lze jen to, co lze měřit (u aktivit se uvádějí ukazatelé vstupů) - co, kolik, kdy, pro koho, kde. Pro měření jedné aktivity, výsledku či výstupy, a účelu - 2-3 ukazatele; Při projektech financovaných ze strukturálních fondů je potřebné vycházet ze seznamu monitorovacích ukazatelů pro dané opatření (jsou v doplňcích k daným programům). Ověřit, zda OOU obsahují ukazatele kvality, kvantity a času (KKČ)

Postup vyplňování Ukazatele vstupů: nejčastěji se vztahují k rozpočtu (co je třeba vynaložit a zajistit pro realizaci jednotlivých aktivit (nejedná se však o vlastní rozpočet). Ukazatelé výstupů - měří se ve fyzických jednotkách (délka, počet atd u výstupů). Ukazatele účelu (jsou vlastně ukazateli výsledků) - přímé a okamžité účinky, které projekt přinesl, informace o chování, kapacitě nebo výkonnosti přímých příjemců podpory (fyzické ukazatele: počet zapojených handicapovaných, počet úspěšných školení, počet připojených uživatelé) nebo finanční (pokles nákladů). Ukazatele dopadů překračují bezprostřední účinky na přímé uživatele

Postup vyplňování Ukazatele vstupů: Aktivity: Výběr vhodného místa pro hřiště a jeho projektová příprava - 3 měsíce (čas), Spolupráce s místními při identifikaci místa: 1. měsíc (cas)- (je potřeba /kvantita i kvalita/1 kancelář, kancelářské potřeby, papír atd). 1. měsíc (cas): výzva k výběrovému řízení ( 20,000 Kč na organizaci /kvantita/ 3. měsíc: vyhodnocení výběrového řízení (odměny hodnotitelům, jejich materiální zázemí - papír, kancelářské potřeby /kvalita i kvantita/)

Postup vyplňování Ukazatelé výstupů: Očekávané výsledky: výstupy: 1 zpracovaná studie řešící proměnu prostoru skládky na zařízení pro trávení volného času mládeže 1 nové hřiště s rozlohou 50 m2, pískovištěm o rozloze 4 m2 a s 5 houpačkami houpačkami; 1 skatebordový park s 5 dráhami dlouhými 50 m každá; betonová stěna pro grafity o rozloze 50 m2 klub pro mladé (150m2 se 3 místnostmi)

Postup vyplňování Ukazatelé výsledků: Účel: Snížení vandalismu mládeže v místě výsledek: nabídka zajištěných volnočasových aktivit pro děti až do 20 hodin večera (hřiště pro cca 10 dětí mladších, skateboard pro cca 50 dětí; 8 kroužků pro děti v klubu pro cca 100 dětí) snížení dětské delikvence o 20%

Postup vyplňování Ukazatelé dopadů: celkové cíle: dosáhnout plnohodnotného rozvoje dětí v dané obci dopady: zájem dětí o dění v lokalitě (samostatná údržba hřiště, jeho ochrana - 1x měsíčně jeho čistění) rozvoj mimoškolních aktivit organizovaných ve spolupráci dětí, rodičů a pedagogů (využití vybudovaného hřiště) - nárůst aktivit z 0 na 5 měsíčně (modelářství, ochrana přírody, turistika)

DOKUMENTACE Aktivity JAK? Očekávané výsledky CO? Účel projektu PROČ? Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Předpoklady/ rizika Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Logika postupu/ Hierarchie cílů DOKUMENTACE Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Postup vyplňování Definovat zdroje objektivního ověření (ZOO) na jednotlivých úrovních logického rámce - pouze ukazatele, které je možno ověřit-- tj. validní. Nejsou-li jasné zdroje, je nutno v projektu učinit opatření, které povedou k jejich získání; u aktivit -- časový údaj o začátku a ukončení každé aktivity

Postup vyplňování Ukazatelé dopadů: celkové cíle: dosáhnout plnohodnotného rozvoje dětí v dané obci dopady: zájem dětí o dění v lokalitě (samostatná údržba hřiště, jeho ochrana - 1x měsíčně jeho čistění) rozvoj mimoškolních aktivit organizovaných ve spolupráci dětí, rodičů a pedagogů (využití vybudovaného hřiště) - nárůst aktivit z 0 na 5 měsíčně (modelářství, ochrana přírody, turistika) ZDROJE: výroční zprávy místního úřadu; evidence školních vysvědčení, úspěšnost dětí při přijetí na SŠ (statistiky školních odborů)

Postup vyplňování Ukazatelé výsledků: Účel: Snížení vandalismu mládeže v místě výsledek: nabídka zajištěných volnočasových aktivit pro děti až do 20 hodin večera (hřiště pro cca 10 dětí mladších, skateboard pro cca 50 dětí; 8 kroužků pro děti v klubu pro cca 100 dětí) snížení dětské delikvence o 20% ZDROJE: policejní statistika u delikvence výroční zpráva zřizovatele (městský úřad) u nabídky aktivit

Postup vyplňování Ukazatelé výstupů: Očekávané výsledky: výstupy: 1 zpracovaná studie řešící proměnu prostoru skládky na zařízení pro trávení volného času mládeže 1 nové hřiště s rozlohou 50 m2, pískovištěm o rozloze 4 m2 a s 5 houpačkami houpačkami; 1 skatebordový park s 5 dráhami dlouhými 50 m každá; betonová stěna pro grafity o rozloze 50 m2 (3) klub pro mladé (150m2 se 3 místnostmi) ZDROJE: zápis v katastru nemovitostí; výroční zpráva zřizovatele, stavební dokumentace, zápis o kolaudačním řízení

ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Aktivity JAK? Očekávané výsledky CO? Účel projektu PROČ? Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Předpo-klady/ rizika Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Logika postupu/ Hierarchie cílů ABY PAK JE TŘEBA JESTLIŽE Síť ekologických poraden www.ekoporadna.cz

Postup vyplňování Definovat předpoklady na jednotlivých úrovních logického rámce - rizika přeformulovat do pozitivní podoby jako předpoklady; Co předpokládáme o vnějších faktorech, na něž projekt nemá vliv, ale které mohou ovlivnit jeho realizaci a dlouhodobě i jeho udržitelnost. Odpovědi jsou strukturovány podle jednotlivých úrovní Cílů, Účelů, Výstupů a Aktivit projektu. Posledním řádkem tohoto sloupce jsou předběžné podmínky (Připravenost k realizaci), jejichž splnění podmiňuje zahájení celého projektu. Přiřadit k aktivitám náklady, připravit rozpočet projektu

Postup vyplňování Předpoklady celkových cílů: dosáhnout plnohodnotného rozvoje dětí v dané obci Riziko: obecný nezájem dětí. Předpoklad plnohodnotného rozvoje: využít zájmu dětí o neotřelé aktivity (proto si hrály na skládce s pneumatikami) a jejich prostřednictvím je zapojit do aktivit - takto bude projekt sociálně akceptovatelný a tudíž naplní jedno z kritérií udržitelnosti

Postup vyplňování Předpoklady účelu: Snížení vandalismu mládeže v místě Riziko: rozbití zařízení hřiště: Pozitivní předpoklad: aktivizace dětí k vlastní péči o hřiště (soutěže: kdo uspořádá nejlepší závod na skateboardu, Mikulášský skateboarding atd.) Zapojení rodičů do práce kroužků (spolupráce dětí s rodiči) Neformální pomoc obecní policie Opět zajistí udržitelnost projektu

Postup vyplňování Předpoklady očekávaných výsledků (výstupů): možnost dobrovolné práce obyvatel nové čtvrti ve spolupráci s obyvateli s panelového sídliště (heslo: jde o naše děti) Riziko: zmanipulování výběrového řízení. Pozitivní předpoklad. Projednávání postupu přípravy a výstavby zařízení na veřejných zasedáních místního zastupitelstva

Postup vyplňování Předpoklady aktivit: Riziko: skládka se ukáže jako nevhodná pro výstavbu hřiště: Předpoklad: příprava jiných blízkých prostranství pro vybudování zmíněných zařízení a výzva provozovateli skládky k jejímu zabezpečení.

Postup vyplňování Předběžné podmínky (připravenost projektu k realizaci): výčet odpovídajících zákonů, podle kterých je nutno postupovat zapojení do řešení provozovatele a majitele skládky souběžné řešení otázky vybydlených bytů (zpracování studie na jejich rekonstrukci)