Přehled o uplatnění inovativního marketingu ve firmách působících na území hl. města Prahy Seminář Galerie inovací, FOR INDUSTRY 2012 14.3.2012 Konferenční.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh práce v Jihomoravském kraji – dosavadní vývoj
Advertisements

Vysoká škola ekonomická v Praze květen 2012
MARKETING A MANAGEMENT
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
Podpora inovací v Olomouckém kraji. Ekonomická situace kraje  Průměrná mzda : Kč (1.-2. čtvrtletí 2012)  Míra registrované nezaměstnanosti: 10,38.
Český statistický úřad, pracoviště České Budějovice
Inovační aktivity podniků v letech 2008–2010
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Moravskoslezský kraj, Ostrava – Jak dál?. Počet obyvatel Moravskoslezský kraj – dnes (2010) – tis. obyvatel - pokles za posledních 20 let o 40 tis.!
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Statistika inovací v Českém statistickém úřadě Odpovědné a kontaktní osoby: Ředitelka odboru statistik rozvoje společnosti: Ing.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Proč slábne spotřeba domácností ? Eva Zamrazilová Členka bankovní rady ČNB Pesimistický spotřebitel: světlo na konci tunelu 17. října 2012 Konferenční.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
Produkt.
Operační program Podnikání a inovace (OPPI) Vladimír Kebo, Sněm RVŠ 22.listopadu 2007.
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Sdružení automobilového průmyslu Hotel Floret, Průhonice prezentace Jiří Kunert prezident ČBA
Systém řízení kvality.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
Hospodaření obcí v roce 2016
Marketingový plán podniku
Zavádění nových produktů na trh B2B
MARKETING Přednáška P
Regionální inovační strategie
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Životní cyklus organizace
Ekonomika malých a středních podniků
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Vyhodnocení stavební zakázky
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Přehled o uplatnění inovativního marketingu ve firmách působících na území hl. města Prahy Seminář Galerie inovací, FOR INDUSTRY Konferenční centrum, sál 2

…trocha teorie…

K metodickému postupu Věcně byla analýza inovačních aktivit firem provedena ve třech okruzích: • l. Okruh - Technické a netechnické inovace, inovační podniky podle jednotlivých druhů inovací • II. Okruh- Zavedení a uvedení inovovaných produktů u technicky inovujících podniků, inovační náklady podle typů, vnitropodnikový výzkum u technicky inovujících podniků • III. Okruh- Významnost informačních zdrojů pro inovace, cíle inovačních aktivit podle jejich významnosti a vliv faktorů omezujících inovační aktivity

Tab. č. 1 Inovační aktivity podniků v regionálním členění Tab. č. 1a) Inovační aktivity podnik ů - region Praha – dle velikosti podniku

Graf č. 1 Dynamika vývoje inovační aktivity podniků v regionu Praha v období let v členění dle velikosti podniku

TAB. č. 2 Inovační podniky podle jednotlivých druhů inovací Tab. č. 2a) Inovační aktivity podnik ů - region Praha – dle velikosti podniku

Graf č.2 Dynamika vývoje inovační aktivity podniků v regionu Praha v období let v členění dle velikosti podniku a dle jednotlivých druhů inovací

II. Okruh- Zavedení a uvedení inovovaných produktů u technicky inovujících podniků, inovační náklady podle typů Tab. č. 4 Zavedení inovovaných produktů technicky inovujícími podniky s produktovou inovací

Tab. č. 5 Uvedení inovovaných produktů u technicky inovujících podniků s produktovou inovací

Tab. č. 4 a) Zavedení inovovaných produktů technicky inovujícími podniky s produktovou inovací – region Praha-dle velikosti podniku Tab. č. 5a) Uvedení inovovaných produktů technicky inovujícími podniky s produktovou inovací – region Praha-dle velikosti podniku

Tab. č Inovační výdaje (náklady) podle typu u technicky inovujících podniků v období 2006–2008 Tab. č Inovační výdaje (náklady) podle typu u technicky inovujících podniků v období 2008–2010

Tab. č. 6. 1a Inovační výdaje (náklady) podle typu u technicky inovujících podniků regionu Praha- dle velikosti podniků v období 2006–2008 Tab. č. 6. 2a Inovační výdaje (náklady) podle typu u technicky inovujících podniků regionu Praha- dle velikosti podniků v období 2008–2010

III. Okruh- Významnost informačních zdrojů pro inovace, cíle inovačních aktivit podle jejich významnosti a vliv faktorů omezujících inovační aktivity Tab. č. 7.1 Významnost informačních zdrojů pro inovace u technicky inovujících podniků – vysoká –v období 2006–2008

Tab. č. 7.2 Významnost informačních zdrojů pro inovace u technicky inovujících podniků – vysoká –v období 2008–2010

….a slovo závěrem… Z provedené analýzy vyplývá: A)V druhém sledovaném období již nejvyšší podíl inovačních podniků vykazuje region Praha (54,6%).Podrobná analýza výsledků podle velikosti podniku v regionu Praha potvrzuje celorepublikovou skutečnost, že velké firmy více inovují (83% v období ) a více než třičtvrtiny z nich realizují technické i netech- nické inovace (a tento trend se udržel i v období ). V mezičasovém porovnání je patrná stagnace podílu inovací u skupiny velkých podniků, ale i výraz- nější pokles u středních a malých podniků- to svědčí již o určitém poklesu zájmu managementů o inovační procesy v jejich firmách. B)V regionu Praha je v období podíl zastoupení inovací služeb velmi vysoký- 44,5%- tedy vysoko nad všemi regiony při relativně nízkém (nejnižším ze všech) podílu inovací výrobků. To svědčí o známém fenoménu Prahy- z hlediska odvětvové struktury zde převládají služby a činnosti s nimi spojené (cca ze 70%). V dalším časovém období ale nastává v regionu Praha pokles u zavádění inovovaných produktů (a to dost výrazný), hluboko pod průměr republiky – cca o 17%. Podíl zavádění inovovaných služeb v regionu Praha je sice i v tomto období nad průměrem republiky i jednotlivých regionů, nicméně v porovnání s předchozím obdobím se jedná o pokles.

Obecně lze ale konstatovat, že dynamika změny struktury typů uvedení inovovaných produktů u technicky inovujících podniků s produktovou inovací mezi časovými obdo- bími a je v průměru za takto inovující podniky v regionu Praha vcelku příznivá. Z analýzy struktury výdajů na podporu inovačních aktivit v technicky inovujících pod- nicích na území regionu Praha je zřejmé, že přes určitý útlum inovačního cílení v druhém časovém období mají velké podniky dobře založeno na rozvoj inovačních aktivit v následujícím období. Složitější je situace u malých a středních podniků, které začínají trochu polevovat a zaostávat v inovačním úsilí. C)Z regionálního porovnání je tedy zřejmé, že inovující podniky v regionu Praha se dobře orientují v informační nabídce. Při detailnějším zkoumání dostupnosti a využitelnosti informačních zdrojů jednotlivými velikostními skupinami podniků - velké podniky pochopitelně vykazují nejvyšší podíl významných informací zevnitř podniku a od klientů u velkých podniků.Naproti tomu u malých podniků informace ze vnitř a od klientů stejně důležité (podíl cca 40%), ale na významu nabývají informace od dodavatelů, konkuren-tů i konzultantů.

Region Praha již v časovém období cílil na zlepšení kvality výrobků nebo služeb (52,9 %). Druhým nejvýznamnějším cílem zavádění technických inovací bylo rozšíření sortimentu výrobků nebo služeb (51,5 %) a v pořadí třetím cílem bylo nahrazení zastaralých produktů nebo procesů (37,3 %). Druhé časové období je charakteristické jednoznačnou preferencí cílení na rozšíření sortimentu (u velkých 60,9%, u malých 49,9%) a zvýšení tržního podílu, zejména u velkých, a nahrazování zastaralých produktů nebo procesů. U malých a středních byl zazna- menán výrazný pokles cílení na zlepšování kvality výrobků nebo služby. D) Z pohledu limitujících faktorů majících rozhodující význam pro inovační aktivitu inovujícího podniku, situace podniků v regionu Praha obecně (v porovnání s ně- kterými regiony) není vysloveně špatná, zejména velké podniky nepociťují výrazné omezení ve finančních podmínkách, ale problém spíše vidí v obtížích se prosadit na trhu a v příliš vysokých inovačních nákladech. Situace u malých podniků je odlišná, zhoršené ekonomické podmínky se mohou již stát limitující pro inovační aktivity těchto podniků. Tyto podniky vedle nedostatku finančních prostředků v podniku a obecně příliš vysokých inovačních nákladů i ne- dostatku financí z cizích zdrojů a při obtížích proniknutí inovovaného výrobku na více- méně již obsazený trh, mohou pozastavit své inovační cílení.

Zpracovala: Regionální rozvojová agentura Střední Čechy Presentaci přednesl: Ing. Jiří Hužera