OP VVV 2014 - 2020 Ostrava, 20. 11. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava OP VVV (věda, výzkum, vzdělávání)
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Souhrnná informace o přípravě OP Výzkum, vývoj a vzdělávání 6. 6
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
ESF V ČR OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Cíle výzev Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI)
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Výzkum, vývoj a vysoké školy Mgr. et Mgr. Tomáš Hruda.
Metodický výklad výzvy
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
PRIORITNÍ OSA 1 Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora VaVaI v rámci Operačního programu Podnikání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ESF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
OP VVV. Aktuální stav OP VVV byla finální verze OP VVV po vypořádání připomínek znovu předložena Evropské komisi zaslán programový.
Výzvy PO1 Téma výzvySpecifický cíl Žadatel Alokace na výzvu Předpokládaný termín vyhlášení Strategické řízení VaVaI na národní úrovni specifický cíl 4.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Mgr. Jitka Baťková Odbor přípravy OP VVV.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Konference „Další profesní vzdělávání“ Pardubice 26. září 2006 Mgr. Jaroslava Barbara Sporková Evropské strukturální fondy v České republice v období 2007.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
2. Seminář krajských S3 manažerů Praha, 26. června 2013.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Prioritní osa 2 Výzva 2.3 Lidské zdroje ve Výzkumu a vývoji Mgr. Filip Týc Odbor programů výzkumu.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
OP VVV.
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

OP VVV 2014 - 2020 Ostrava, 20. 11. 2013

Rámec přípravy programu

Časový rámec Finalizace Dohody o partnerství před odesláním EK K 30. 9. 13 finalizována další verze programového dokumentu OP VVV (není konečná) K 31. 10. 13 připomínky MMR k poslední verzi OP, další verze odevzdána na MMR k 31. 11. 13 Prosinec 2013 – předpokládaný termín schválení obecného nařízení EK Předložení vládě ČR ke schválení: do konce března 2014  

Strategický rámec Hlavní cíl Vize Urychlit strukturální posun ČR směrem ke znalostní ekonomice poháněné lidským kapitálem prostřednictvím investic do rozvoje základů znalostní ekonomiky Znalostní ekonomika založená na: 1) Vzdělané, motivované a kreativní pracovní síle 2) Produkci kvalitních výsledků výzkumu a jejich využití pro zvýšení konkurenceschopnosti ČR 3) Využití regionálních konkurenčních výhod prostřednictvím tzv. inteligentní specializace Hlavní cíl Vize

Struktura prioritních os OP VVV PO 1 Posilování kapacit pro kvalitní výzkum PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj PO 3 Podpora rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání PO 4 Technická pomoc OP VVV má dvě části vzájemně propojené

Klíčové průřezové principy Důraz na kvalitu Relevance pro praxi Lidské zdroje pro konkurenceschopnost Chytrá specializace Kvalita: Excelence ve výzkumu, význam pro udržitelnost, využití výstupů ze současného období Relevance pro praxi: Přínosy výzkumu pro společnost/relevance vzdělávání pro trh práce/spolupráce Lidské zdroje pro NIS: Klíčové kompetence, podnikavost, popularizace výzkumu, technické obory… Chytrá specializace: VaV centra, kapacity v regionech, vztah k regionálnímu vzdělávacímu systému Zjednodušení implementace

Prioritní osa 1

PO 1 – souhrn aktuálního zaměření Vazba na tematický cíl a investiční prioritu Tematický cíl: Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací Investiční priorita (ERDF, čl. 5, odst. 1, písm. a): Posilování výzkumné a inovační infrastruktury a kapacit pro rozvoj vynikající úrovně výzkumu a inovací a podpora odborných středisek, zejména těch, jež jsou předmětem celoevropského zájmu.

PO 1 – Posilování kapacit pro kvalitní výzkum Určení typů příjemců, kteří budou podporováni Hlavní cílové skupiny Výzkumné organizace podle zákona č. 130/2002 Sb. Orgány státní správy Orgány pověřené řízením a implementací S3 strategií na národní a regionální úrovni Soukromé podniky Fakultní nemocnice Studenti VŠ Akademičtí a ostatní pracovníci VŠ Pracovníci výzkumných organizací Pracovníci veřejné správy v oblasti VaVaI Pracovníci médií Výzkumní pracovníci v soukromém sektoru Pracovníci veřejné správy

PO 1 – přehled specifických cílů Specifický cíl 1 – Posílit excelenci ve výzkumu Kvalita, internacionalizace, mezioborovost, koncentrace Specifický cíl 2 – Zvýšit přínosy výzkumu pro společnost Partnerství veřejného a soukromého sektoru, předkomerční výzkum, mezioborovost

PO 1 – Specifický cíl 1 (1) Cílem je zvýšit počet výzkumných týmů, které dosáhnou mezinárodní kvality z hlediska originality a praktických dopadů výzkumu. Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: vyšší účast v programu Horizont 2020 vyšší podíl publikací ve spoluautorství se zahraničím vyšší počet mezinárodních patentových přihlášek (PCT)

Typy podporovaných aktivit PO 1 – Specifický cíl 1 (2) Typy podporovaných aktivit A) Rozvoj excelentních výzkumných programů – investice- upgrade (nové jen v Praze), rozvoj výzkumných aktivit, zapojení do mezinárodní spolupráce, získání kvalitních výzkumníků, ... B) Rozvoj infrastruktury pro výuku spojenou s výzkumem – investice-upgrade (nové či zásadnější modernizace jen v Praze) C) Rozvoj strategického řízení výzkumu na národní úrovni – systémové projekty, centralizace informačních zdrojů, spolupráce P2P, ...

PO 1 – Specifický cíl 2 (1) Cílem je posílit partnerství veřejného a soukromého sektoru ve fázi předkomerčního interdisciplinárního výzkumu s vysokým potenciálem využití výsledků v dlouhém časovém horizontu Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: vyšší podíl odborných publikací ve spoluautorství výzkumných organizací a podniků vyšší počet mezinárodních patentových přihlášek (PCT) vyšší počet regionů (krajů) implementujících nové nástroje podpory výzkumu, vývoje a inovací

Typy podporovaných aktivit PO 1 – Specifický cíl 2 (2) Typy podporovaných aktivit Rozvoj kolaborativního předkomerčního výzkumu – investice- upgrade, rozvoj výzkumných aktivit (FET-like), rozvoj spolupráce výzkumných organizací a podniků, ... Vytvoření a pilotní ověření nástrojů pro implementaci RIS3 – analýza vhodných nástrojů, příprava a ověření vybraného nástroje C) Rozvoj strategického řízení výzkumu na národní úrovni – systémové projekty (mapování inovačního potenciálu, systém sledování trendů, popularizace, ...), centralizace informačních zdrojů, spolupráce P2P, ...

PO 1 – schematické shrnutí EXCELENCE SC 2 RELEVANCE Excelentní výzkumné programy Infrastruktura pro výuku spojenou s výzkumem Strategické řízení na národní úrovni Kolaborativní předkomerční výzkum Nové regionální nástroje k naplňování RIS3

Prioritní osa 2

PO 2 – souhrn aktuálního zaměření Vazba na tematický cíl a investiční prioritu Tematický cíl: Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení Investiční priorita Zlepšování kvality, efektivnosti a otevřenosti terciárního a rovnocenného vzdělávání, aby se zvýšila účast a úroveň dosaženého vzdělání (ESF) Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení rozvíjením infrastruktury pro vzdělávání a odbornou přípravu (ERDF)

PO 2 – Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj Určení typů příjemců, kteří budou podporováni Hlavní cílové skupiny pro SC 1 až 4 VŠ dle zákona č. 111/1998 Sb. V.V.I. dle zákona č. 341/2005 Sb. Další výzkumné organizace dle zákona č. 130/2002 Sb. Pro SC 5 (navíc oproti SC 1 až 4) Orgány státní správy Orgány regionální a obecní samosprávy Právnické osoby zřízené dle soukromého práva Centra neformálního vzdělávání zaměřených na popularizaci vědy Studenti VŠ Účastníci CŽU Žáci MŠ, ZŠ, a SŠ, zájemci o studium na VŠ Akademičtí a ostatní pracovníci VŠ Pracovníci veřejné správy v oblasti strategického řízení VŠ Pracovníci výzkumných organizací Pracovníci zabývající se výzkumem v soukromém sektoru Pracovníci veřejné správy v oblasti řízení a implementace VaVaI Pracovníci center neformálního vzdělávání zaměřených na popularizaci vědy

PO 2 – Přehled specifických cílů (1) SC 1: Zvýšení kvality vzdělávání na vysokých školách a jeho relevance pro potřeby trhu práce (ESF) SC 2: Zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami a ze socio-ekonomicky znevýhodněných skupin na vysokoškolském vzdělávání, snížení studijní neúspěšnosti (ESF) SC 3: Zatraktivnit celoživotní vzdělávání na vysokých školách a zvýšit účast, zejména v rámci dospělé populace (ESF)

PO 2 – Přehled specifických cílů (2) SC 4: Nastavení a rozvoj systému hodnocení a zabezpečení kvality a strategického řízení vysokých škol (ESF) SC 5: Zlepšit podmínky pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje (ESF) SC 1 (ERDF): Zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na vysokých školách za účelem profilace vysokých škol, zlepšení přístupu znevýhodněných skupin a zvýšení otevřenosti vysokých škol pro potřeby celoživotního vzdělávání

PO 2 – Specifický cíl 1 (1) Cílem je prostřednictvím podpory profilace VŠ a jejich silných stránek dospět ke zvýšení kvality a diverzity vzdělávání na VŠ a jeho relevance pro trh práce, včetně podpory podnikavosti studentů. Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: počet VŠ se získanou institucionální akreditací počet partnerství vytvořených v rámci projektů podíl studijních programů vyučovaných v cizím jazyce podíl studijních oborů mající povinné absolvování odborné praxe po dobu alespoň 3 měsíců

Typy podporovaných aktivit PO 2 – Specifický cíl 1 (2) Typy podporovaných aktivit A) Zkvalitnění výuky na VŠ – profilace, podpora zvyšování kvalifikace a pedag. kompetencí akadem. pracovníků, zkvalitnění vzdělávací činnosti, ... B) Zvýšení relevance VŠ vzdělání pro trh práce – profesní profily, spolupráce s aplikační sférou, podnikavost, povinná praxe, ... C) Rozvoj mezinárodní spolupráce a mezinárodního prostředí – mezinárodní mobilita, programy vyučované v cizím jazyce, služby, podpora přijímání zahr. pracovníků, strategická partnerství, …

PO 2 – Specifický cíl 2 (1) Cílem je prostřednictvím zkvalitnění různých typů podpory zvýšení účasti studentů se specifickými potřebami a ze socio-ekonomicky a jinak znevýhodněných skupin na VŠ vzdělávání a dále snížení studijní neúspěšnosti. Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: počet VŠ s novými produkty podpory studentů

Typy podporovaných aktivit PO 2 – Specifický cíl 2 (2) Typy podporovaných aktivit A) Snižování míry studijní neúspěšnosti – vznik a rozvoj poradenských center, motivační programy, revize přijímacího řízení, revize kurikula, analýza reálné studijní zátěže, ... B) Zapojení studentů se specifickými potřebami a ze socio- ekonomicky znevýhodněných skupin – služby pro studenty, minimální standardy, podpora akadem. pracovníků, ...

PO 2 – Specifický cíl 3 (1) Cílem je přizpůsobit VŠ tak, aby mohlo flexibilně reagovat na poptávku po CŽV ze strany dospělé populace a subjektů aplikační sféry a zaktraktivnit nabídku CŽV pro veřejnost Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: počet absolventů CŽV

Typy podporovaných aktivit PO 2 – Specifický cíl 3 (2) Typy podporovaných aktivit A) Podpora kurzů CŽV – tvorba nových a inovace stávajících kurzů orientovaných dle požadavků aplikační sféry, zvyšování kvalifikace pracovníků, kteří se podílejí na zajištění realizace kurzů CŽV, podpora účastníků se specifickými potřebami ve studiu kurzů CŽV, …

PO 2 – Specifický cíl 4 (1) Cílem je vytvoření transparentního a jasně vymezeného systému hodnocení kvality na VŠ a vytvoření udržitelného systému financování VŠ navázaného na výsledky hodnocení kvality. Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: počet VŠ se zavedenými transparentními systémy hodnocení kvality

Typy podporovaných aktivit PO 2 – Specifický cíl 4 (2) Typy podporovaných aktivit A) Strategické řízení VŠ – řízení spolupráce s aplikační sférou, řízení LZ a kariérního rozvoje, řízení internacionalizace, strategie otevřeného přístupu k výsledkům, interní hodnocení kvality, manažerské řízení, efektivní principy řízení VŠ, ...

PO 2 – Specifický cíl 5 (1) Cílem je zvýšit kvalifikaci výzkumných a dalších pracovníků ve VaV, zajistit produkci vysoce kvalifikovaných absolventů VŠ s praktickou zkušeností s výzkumem a zvýšit příliv špičkových výzkumných a akademických pracovníků ze zahraničí a ze soukromého sektoru. Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: nové výzkumně orientované studijní programy vyšší počet výzkumných a akademických pracovníků ze zahraničí a ze soukromého sektoru zvýšení kvalifikace výzkumníků a výzkumných pracovníků

Typy podporovaných aktivit PO 2 – Specifický cíl 5 (2) Typy podporovaných aktivit A) Vytvoření a rozvoj výzkumně orientovaných studijních programů – kurikula, mezinárodní a mezisektorová mobilita výzkumných a akademických pracovníků, mobilita studentů, školení, ... B) Rozvoj strategického řízení ve výzkumných organizacích – vytvoření a zavedení nástrojů strategického řízení, motivačních systémů pro studenty a mladé výzkumníky, systémů open access, systémů pro prezentaci výzkumných organizací, ...

PO 2 – Specifický cíl 1 - ERDF (1) Účelem je investicemi do infrastruktury a investičně náročného vybavení doplňkově podpořit investice z ESF v této PO. Cílem je připravit podmínky pro zamýšlenou profilaci VŠ, zejména zkvalitnění profesně zaměřených oborů. Hlavní očekávané (měřitelné) výsledky: počet studentů, kteří používají nově vybudovanou, rozšířenou či modernizovanou infrastrukturu pro profesně a akademicky orientované studijní programy Počet studentů profesně a akademicky orientovaných studijních programů užívajících pořízený software

PO 2 – Specifický cíl 1 – ERDF (2) Typy podporovaných aktivit Úprava prostor a potřebného vybavení – pro studenty CŽV či se specifickými potřebami, rozvoj a modernizace učeben a laboratoří včetně pořízení vybavení, rozvoj prostor pro praktickou výuku, ... Rekonstrukce a obnova objektů – zejména na území Prahy Pořízení a vývoj informačních zdrojů a systémů – včetně modernizace softwarového zařízení, …

Prioritní osa 3

PO 3 – souhrn aktuálního zaměření PODPORA ROVNÉHO PŘÍSTUPU KE KVALITNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ Vazba na tematický cíl a investiční prioritu Tematický cíl: Investice do vzdělávání, dovedností a celoživotního učení (TC 10) Investiční priorita (ESF, čl. 3, odst. 1c, písm. i): Předcházení předčasnému ukončování školní docházky a jeho omezování, podpora rovného přístupu ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání

PO 3 – přehled specifických cílů (1) Specifický cíl 1 – Rozvoj inkluzívního vzdělávání Specifický cíl 2 – Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ Specifický cíl 3 – Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

PO 3 – přehled specifických cílů (2) Specifický cíl 4 – Rozvoj systému strategického řízení a hodnocení kvality ve vzdělávání Specifický cíl 5 – Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků Specifický cíl 6 – Zvyšování kvality odborného vzdělávání včetně posílení jeho relevance pro trh práce

Děkujeme za pozornost! barbora.holkova@msmt.cz eva.brozova@msmt.cz