Správa železniční dopravní cesty, státní organizace: Šest měsíců po změně vedení TISKOVÁ KONFERENCE SŽDC, 6. dubna 2011, 11:00
Hlavní úkoly v minulých šesti měsících •Snížení nákladů •Efektivní vynakládání peněz •Správné nasměrování investic •Otevření problému rozsahu infrastruktury Hlavní úkoly ve zbytku roku 2011 •Dokončení projektu „Živá dopravní cesta“ •Další snižování nákladů •Růst efektivity •Posun SŽDC k obchodní firmě SŽDC šest měsíců po změně vedení Co se již děje a co se ještě bude letos odehrávat v SŽDC 2
3 SŽDC šest měsíců po změně vedení Ukazatele hospodaření SŽDC za 4. čtvrtletí čtvrtletí Ukazatel (v tis. Kč) Skutečnost 2009 Skutečnost 2010 Dotace investiční Dotace provozní Poplatek za užití železniční dopravní cesty Náklady obsluhy dráhy Náklady na zajištění provozuschopnosti z toho: personální náklady Náklady celkem EBITDA
4 SŽDC šest měsíců po změně vedení Ukazatele hospodaření SŽDC za 1. čtvrtletí čtvrtletí Ukazatel (v tis. Kč)Skutečnost 2010Plán 2011Skutečnost 2011 Dotace investiční Dotace provozní Poplatek za užití železniční dopravní cesty Náklady obsluhy dráhy Náklady na zajištění provozuschopnosti z toho: personální náklady Náklady celkem EBITDA
5 SŽDC šest měsíců po změně vedení Vývoj ukazatele EBITDA za 1. čtvrtletí 2011 (v mil. Kč)
•Za 1. čtvrtletí 2011 bylo dosaženo snížení provozních nákladů SŽDC v oblasti nákupu komodit pro opravu a údržbu železniční dopravní cesty prostřednictvím elektronických aukcí o 11 % proti cenám roku SŽDC dále předpokládá, že prostřednictvím elektronických aukcí komodit dosáhne v průběhu celého roku úspory nejméně ve výši 10 %. •SŽDC dosáhne úspory investičních nákladů na již probíhajících a zahajovaných stavbách ve výši tis. Kč, z toho v roce 2011 budou realizovány úspory v celkové výši cca tis. Kč. U nově zahajovaných staveb v roce 2011 bude dosaženo úspor minimálně 15 %. 6 SŽDC šest měsíců po změně vedení Konkrétní příklady úspor
7 SŽDC šest měsíců po změně vedení Ukazatele SŽDC za 1. čtvrtletí 2011 MĚRNÁ JEDNOTKA SKUTEČNOST 1. ČTVRTLETÍ 2011 PLÁN 1. ČTVRTLETÍ 2011 Počet km pomalých jízd (snížení délky pomalých jízd) km 16,33017,000 Splnění GVD osobní dopravy % 9590 Splnění plánu výlukové činnosti (dodržení stanovených dob výluk) % 9893
8 SŽDC šest měsíců po změně vedení Strukturální a početní vývoj zaměstnanců SŽDC ROZDÍL Management Vedoucí oddělení Podpora Provoz Celkem
ROZDÍL Počet systemizovaných položek SŽDC šest měsíců po změně vedení Vývoj systemizovaných položek ředitelství SŽDC
STAV DO STAV K Počet úseků náměstků GŘ84 Počet odborů2618 Počet oddělení5447 Počet skupin SŽDC šest měsíců po změně vedení Porovnání organizační struktury ředitelství před a po
•Zavádíme jednotnou podobu Správ dopravní cesty (regionální organizační jednotky SŽDC) s výsledkem úspory dalších 65 pracovníků •Zahajujeme reorganizaci Hasičské záchranné služby, která díky tomu pokryje svou činností celé území České republiky •Projekt „Živá dopravní cesta“: bude převedena k SŽDC od Českých drah, akciové společnosti, tzv. obsluha dráhy. To znamená: –nárůst počtu zaměstnanců o cca –od 1. července bude mít SŽDC přes 18 tisíc zaměstnanců 11 SŽDC šest měsíců po změně vedení Další organizační změny v SŽDC
•Právní formou státní organizace, stylem řízení, způsobem správy majetku, řízením investic a provozováním služeb soukromá firma, kde se management zodpovídá majiteli •Sebejistý obchodní subjekt •Společnost s vlastními marketingovými zájmy: propagace železniční dopravy, zohledňování potřeb dopravců a otevírání prostoru pro příchod dalších subjektů na železnici, podpora nových spojů a obchodních příležitostí •Firma připravená nést svůj díl odpovědnosti za nedostatky v dopravě •Podnik schopný vyvíjet daleko silnější tlak na racionalizaci tratí i provozu 12 SŽDC šest měsíců po změně vedení Jaká má být SŽDC v budoucnosti
© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace SŽDC šest měsíců po změně vedení