1 Ve dnech 15.3. – 24.3.2006 proběhla na krajského úřadu anketa v rámci projektu "Zelený úřad", který je zaměřen na prosazování ekologicky příznivého (šetrného)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Interaktivní cesta Moravským krasem přes Pálavu a Brno,
Advertisements

Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Uzavírání veřejnoprávních smluv
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
DOBROVOLNICTVÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
Péče o pracovníky.
1 Struktura dotačních titulů Středočeského kraje pro rok 2014.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Dokumentace k zajištění BOZP
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
CSR interní kampaň.
Energetická bezpečnost regionu Workshop v rámci projektu Energetický Inovační Portál CZ-PL.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Lenka Šůsová Marie Kubáňková Analýza možností podpory podnikání v Městské části Praha 13.
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
„Metodická činnost“ Krajského úřadu Královéhradeckého kraje Oddělení legislativní a právní.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Základní registr obyvatel
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Jak třídit odpad.
Téma: ODPAD A RECYKLACE Motto: Recyklace - má to smysl?
DOMÁCÍ EKOLOGIE – ODPADY A KONZUMNÍ SPOLEČNOST
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Dlouhodobé uchovávání a zpřístupňování dokumentů v digitální podobě
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Bezpečnostní pravidla při používání internetu
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
DEN ZEMĚ TEST.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Dokumentace k zajištění BOZP
SILNÉ A SLABÉ STRÁNKY ŠKOLY ZŠ Želechovice nad Dřevnicí 4. Května 336, Želechovice nad Dřevnicí.
Dotazník ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí Během listopadu a prosince roku 2011 byl zaměstnancům krajského úřadu k dispozici.
Dotazník ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí V červnu roku 2014 byl zaměstnancům krajského úřadu poskytnut dotazník, který.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny.
Šetrné úřadování na MěÚ v Benešově projekt „Zelený úřad“
Analýza možností využití institutu centrálního zadavatele v rámci jednotlivých resortů Přednášející: Ing. Pavel Brož.
Veřejnoprávní smlouvy
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ekologické hotely.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Environmentální Profil
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zapojení JMK do kampaně „Dost bylo plastu“
Transkript prezentace:

1 Ve dnech – proběhla na krajského úřadu anketa v rámci projektu "Zelený úřad", který je zaměřen na prosazování ekologicky příznivého (šetrného) provozu a odpovědného chování krajského úřadu vůči životnímu prostředí (projekt schválen usnesením ZK č. 7/353/2005 ze dne ). Cílem ankety bylo zjistit názory a postoje zaměstnanců k problematice životního prostředí a šetrného chování. 146 zaměstnanců 40 %. Dotazníky byly rozeslány všem zaměstnancům krajského úřadu a radním Královéhradeckého kraje. Ankety se překvapivě zúčastnilo celkem 146 zaměstnanců, návratnost dotazníků z celkového počtu zaměstnanců tedy činí přibližně 40 %. KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

2 Co si myslíme o životním prostředí a jeho ochraně… 13% Z průzkumu vyplývá, že 85 % respondentů rozhodně považuje ochranu životního prostředí za nutnost, což by se mělo promítnout do životního stylu každého z nás, snaha jednotlivce má význam pro 81% dotázaných. Každý desátý si myslí, že problematika ochrany životního prostředí se zbytečně zveličuje, ekonomický rozvoj je přednější nad ochranou životního prostředí pro 13% respondentů. KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

3 Jak třídíme odpad… (38%), (18%) Na pracovišti soustavně třídí odpad plných 48 % respondentů, největšími překážkami pro třídění odpadů je nedostatek označených košů na tříděný odpad na pracovišti (38%), zaměstnanci také postrádají návod, co třídit a kam (18%) KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

4 Jaké odpady třídit … Někteří respondenti poukazují na to, že uklízecí služba nebere v úvahu vytříděný odpad a sesypává jej do jednoho pytle, tento názor se opírá v některých případech o přímé pozorování. Mezi další faktory snižující motivaci třídit je vlastní přesvědčení o zanedbatelném přínosu vůči životnímu prostředí nebo pohled na to, jak jiní spolupracovníci odpady netřídí. 95% Zaměstnanci se v další otázce vyjádřili, jaké složky odpadů je vhodné na pracovišti vytřídit. Nejvíce zaujímají plasty - 95%, dále papír 93%, sklo 53% a nebezpečné složky 50%. Z ostatních složek odpadů zaměstnanci nejčastěji uvedli nápojové kartony, kovy a bioodpad KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

5 PET lahve a používání lisů 21% dotázaných vůbec nenakupuje na pracoviště PET lahve. Instalované lisy na PET lahve pak využívá 43% ze všech dotázaných, naopak lisy nevyužívá 23 % dotázaných. KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

6 Jak šetříme kancelářským papírem - oboustranný tisk a kopírování… Z výsledku ankety vyplývá, že 39 % dotázaných tiskne a 53% dotázaných kopíruje oboustranně vše, co je možné takto tisknout či kopírovat. Na druhou stranu více než polovina respondentů přiznává, že netiskne či nekopíruje vše, co by bylo možné, a třetina respondentů přiznala, že netiskne oboustranně vůbec. V níže uvedeném grafu je barevně odlišeno, zda se jedná o TISK nebo KOPÍROVÁNÍ. KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

7 Důvody, které nám brání v oboustranném tisku a kopírování… Největší překážkou k zajištění oboustranného tisku (42 %) je podle respondentů zvýšená pracnost a čas spojený s opakovaným ručním vkládáním papíru do tiskárny, která neumožňuje automaticky oboustranný tisk. V případě kopírování podobnou překážku uvádí 23% dotazovaných. Téměř 30% dotázaných uvedlo, že připravují dokumenty, které nemohou být ze své podstaty oboustranné. K nejčastěji uváděným patří stanoviska nadřízeného orgánu, sdělení, usnesení, rozhodnutí a ostatní úřední dopisy, smlouvy, materiály předkládané orgánům kraje, výborům, dopisy hejtmana, atd. Oboustranný tisk a kopírování podle některých názorů vyvolává další problémy, jako např.mačkání a zasekávání papíru, nespolehlivost, chyby tisku, poruchovost, nutnost častějšího servisu kancelářské techniky. KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

8 Náměty na úsporu kancelářského papíru… Archivace na elektronických nosičích (dle zákona), veškeré metodiky, souborné a rozsáhlé materiály na CD, méně kopírovat, více skenovat Např. úprava formulářů interního sdělení, hlavičkové papíry, nastavení okrajů, písma, zavedení původního cestovního příkazu Operativní věci a záležitosti metodického řízení, interní sdělení, pokyny nemusí být komunikovány pomocí dopisů a formulářů, využití elektronického podpisu, netisknout maily k přečtení, netisknout listy docházky,atd.,zřízení centrální databáze k nahlížení Jednostranně potištěný papír využít ke zkušebnímu tisku nebo jako „šmírák“, používat recyklovaný papír, menší gramáž papíru,.. KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

9 Jak šetříme energií… Následující grafy znázorňují trendy v chování k dosažení úspor elektrické a tepelné energie. Části grafů vyznačené červeně značí optimální stav v dané problematice, naopak barva šedá poukazuje na nepříznivý stav. KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

10 Jak šetříme energií… KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

11 Povědomí a zájem o biopotraviny Cílem ankety bylo také prověřit povědomí zaměstnanců o biopotravinách a případný zájem o dodávku biopotravin buď formou občerstvení v kantýně nebo též formou 1 hlavního jídla u oběda: KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

12 Zájem o biopotraviny KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí

13 Zájem o informace v oblasti životního prostředí Postřehy a náměty k novému administrativnímu centru  větší okna u kobek pro úředníky, ať se nesvítí celý den  kanceláře bez koberců, bez škodlivých materiálů (lepidla, formaldehydy, apod.)  lisy na PET zbytečností, každý si může sešlapat, kanceláře bez koberců  neutrácet za ekologizaci, je to hloupost  zajistit trvalou prezentaci ekologicky šetrného provozu  použití recyklovaného papíru  tiskárny a kopírky pro oboustranný tisk, služební vozidla na zemní plyn či jiný ekologický pohon  ekologické poradenství považuji za důležité, ale myslím, že ho mohou zajišťovat např. pracovníci KÚ z příslušného odboru, nebo třeba může fungovat formou internetové poradny, ale tvorbu nového samostatného pracoviště považuji za zbytečnou  solární panely na budově včetně kvalitní izolace  více denního světla, racionální komunikační cesty mezi kancelářemi, které pravidelně spolupracují  snížení využívání výtahů a více denního světla na chodbách, je-li to možné  separace odpadů, moderní úsporné vybavení sociálních zařízení  senzorové zhášení osvětlení ve společných prostorách, tiskárny s možností oboustranného tisku  ne plastová okna a ostatní zařízení i s nepatrným množstvím chemických látek a alergenů  a co bude dál? KRAJSKÝ ÚŘAD KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE Anketa ke zjištění postojů a chování zaměstnanců vůči životnímu prostředí