„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Autoevaluace aneb vlastní hodnocení školy
Zlepšování jakosti.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Struktura poradenského procesu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Zásady pozorování a vyjednávání
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Pedagogická diagnostika
MOJE RODINA Josef Novák.
Projektový cyklus, analýza SWOT
Měkké systémy.
Metodologie měkkých systémů
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Struktura poradenského procesu
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Workshop k akčnímu výzkumu
Koučink dětí a mladistvých
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Metodologie měkkých systémů
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Metody a techniky výzkumu II.
Katedra řízení podniku
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Transkript prezentace:

„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN

JAK A ČÍM TO ZAČALO….  1994 – ustanovení uměleckých sekcí (Školní umělecká rada) a volba jejich vedoucích (budování týmu – v té době jen intuitivní)  Pozice vedoucího sekce = kariéra-důležitost- zodpovědnost  Role v sekci = mám své místo, je slyšet můj odborný názor a nebojím se ho vyslovit

PROČ? JAK? CO S TÍM?  rok 1998 – první malý dotazník hodnocení celé sekce:  Co se nám líbí-nelíbí? (v sekci, ve škole, co a jak děláme )  Co se nám daří-nedaří?  Co s tím chceme udělat?  panovala ve škole OBAVA z kritiky (že bude špatně přijata; obava z kritiky druhého bez pocitu bezpečí)  učitelé nevěděli, co přesně mají hodnotit (špatně formulované cíle)

ÚLEVA, POCIT BEZPEČÍ Důvodem bylo :  překvapení ze shody ve zhodnocení jednotlivých oddělení = shoda většiny = většinový názor, který má váhu!  zjištění z uvědomění si svých nedostatků dříve, než na ně poukáží druzí  donucení ke změně myšlení – „..kde JÁ mám problém?“  za přiznání mých nedostatků se nic nestalo nacházíme řešení – spolupráce s kolegy ALE:  pokud si neuvědomuji své nedostatky – přijde nečekaně tvrdá kritika  následuje MOJE zloba – zklamání - naštvání na DRUHÉ  pak musím hledat cestu, jak z toho ven – ať mi to ale řeknou ONI

CHCEME ZNÁT I NÁZORY ŽÁKŮ  ŠUR sestavila první dotazník pro žáky, ale špatný  příliš mnoho otázek = mnoho odpovědí = nemožnost vyhodnocení dotazníku  Důvod? – Byl velmi široce zaměřen na hodnocení všeho! Následuje II.fáze (za půl roku)  Stanoveno 5 otázek + možnost se sám anonymně vyjádřit a výsledek? ZHODNOTITELNÝ! Poučení:  Cíle musí být skutečně stanoveny: specifické – měřitelné – akceptovatelné – reálné - časové specifické – měřitelné – akceptovatelné – reálné - časové

PŘÍPRAVA NA PILOTNÍ RVP ZUV SWOT analýza Celý dosavadní PROCES nám změnil způsob myšlení:  hodnotit reálněji, ale i objektivněji práci svou i druhých  začali jsme hledat ta správná slova, učit se přesně a výstižně vyjadřovat  Umíme popsat naše silné stránky – slabé stránky (interní analýza) příležitosti - hrozby (externí analýza)

SEBEHODNOCENÍ UČITELŮ Téměř desetiletým procesem jsme dospěli i k sebehodnocení.  Příprava – předem zadány ředitelkou konkrétní otázky všem pedagogům  Nervozita z neznámého (oboustranná) – obava z „koberečku“  Průběh osobního jednání – zklidnění – ujasnění – navržení opatření - pochvala – chuť do práce – vstřícnost – DŮVĚRNOST!! (opět oboustranná)  Zjištění – otevřenost bez postihu, bez existenčního ohrožení

ZÁVĚR  Jsme schopni objektivněji vidět konkrétní věci – nedostatky i pozitiva  Umíme zkonkretizovat problém  Umíme navrhnout řešení  Velký přínos procesu – od vágní a nekonkrétní kritiky k jasnému pojmenování problému – k navržení jeho řešení – BEZ zbytečných EMOCÍ  Změna myšlení – táhneme za jeden provaz  Škola jsme MY – a jakou si ji přejeme mít, takoví musíme být  POZOR!!! Neplést si hodnocení s kádrováním

Děkuji Vám za pozornost, Bc. Jaroslava Komárková, ředitelka Základní umělecké školy J.B.Foerstera Jičín