Tepelná výměna prouděním

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Změny teploty těles tepelnou výměnou
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Přenos tepla Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tepelná výměna prouděním
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
KUFR – procvičování pojmů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Název materiálu: ELEKTRICKÉ POLE – výklad učiva.
Šíření tepla.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Vedení elektrického proudu v látkách
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Teplo Ing. Radek Pavela.
Teplo.
Digitální učební materiál
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Tepelné jevy.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Vnitřní energie II. část
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Šablona: Sada: Ověření ve výuce: Třída:Datum: Pořadové číslo projektu: VIII.A CZ.1.07/
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Šíření tepla TEPLO Q.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Šíření tepla prouděním a zářením
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Vedení tepla (kondukce)
Na této prezentaci spolupracovali:
Šíření tepla Dominik Pech Olina Křivánková Sabina Mrázková
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Vnitřní energie, teplo (8. ročník) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_13_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Šíření tepla.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Na jednoduchých pokusech popis a vysvětlení přenosu části své pohybové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Změna teploty těles tepelnou výměnou Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Tepelná výměna prouděním
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vytápění Teplo.
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Tepelná výměna prouděním VY_32_INOVACE_FY_13 Tepelná výměna prouděním Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Ročník: 8. Tematická oblast: Molekulová fyzika a termodynamika Klíčová slova: tepelná výměna, proudění Použité materiály: automatické tvary MS WORD 2007 Metodický postup: společný průchod (40 min) slide 7- rámečky zapsat do sešitu nakreslit a popsat do sešitu jeden obrázek ze slidů 8 - 11

Tepelná výměna Co je to teplo? značka : Q jednotka : J Teplo je fyzikální veličina, jež udává množství energie, kterou si vyměňují dvě tělesa různé teploty. značka : Q jednotka : J

Tepelný vodič najděte nejlepší tepelný vodič i i i i i i i 1. jednoduchý stroj usnadňující práci k l a d o S t r j e T i v Ř č Í p h y B n R g O u klepni na mě pro odkrytí správného řešení i 2. spojnice bodů pohybu řešení i 3. elektrický přístroj dodávající teplo řešení i 4. nářadí využívající principu jedno i dvojzvratné páky řešení i 5. změna vzájemné polohy dvou těles řešení i 6. fyz. veličina vyjadřující schopnost tělesa konat práci řešení i 7. jednotka tepla i řešení

Tepelná výměna vedení K tepelné výměně vedením dochází mezi dvěma dotýkajícími se tělesy nebo částmi téhož tělesa, jež mají různou teplotu. Co se stane, když položíme kovovou tyč na rozpálená kamna? start Kovová tyč vede teplo dobře, energie se rychle šíří tělesem. dvě tělesa s různou teplotou Říkáme, že kov je tepelným vodičem. Naopak látky, které špatně vedou teplo, jsou tepelný izolant.

Vodiče tepla Je voda dobrý vodič? Můžeme to vyzkoušet jednoduchým pokusem. Postupně se zvýší teplota vody v celé zkumavce. Zvýší se teplota vody pouze mezi plamenem a hladinou. start animace start animace Voda není dobrým vodičem tepla. Ve vodě se teplo nešíří vedením, ale prouděním. Částice látky proudí.

Tepelná výměna prouděním K tepelné výměně prouděním dochází pouze v plynech a kapalinách. Teplé částice látky zmenší svoji hustotu a jsou „lehčí“. Studené částice jsou „těžší“ a působením gravitační síly klesají dolů.

Tání ledu proudění částic Do sklenice s vodou, která má pokojovou teplotu, vložíme kostku ledu obarvenou na fialovo (manganistanem draselným). Voda je teplejší než kostka ledu, a proto mu odevzdává teplo. Led se postupně mění na vodu. stále se opakuje Protože obarvené částice vody jsou chladnější než ostatní. Mají větší hustotu, jsou „těžší“. Obarvená voda klesá ke dnu, zatímco teplejší stoupá k hladině, kde je ochlazena tajícím ledem.

Vznik větru na pobřeží 34°C 21°C Den Částice vzduchu přijímají z písku (pevniny) víc energie než vzduch nad mořem. Jsou lehčí a stoupají. Na jejich místo proudí od moře chladnější částice. Proud masy vzduchu = vítr. Během dne směrem do vnitrozemí.

Vznik větru na pobřeží 16°C 21°C Noc Částice vzduchu přijímají z moře víc energie než vzduch nad pevninou. Jsou lehčí a stoupají. Na jejich místo proudí od pevniny chladnější částice. Proud masy vzduchu = vítr. Během noci směrem od vnitrozemí.

Proudění vzduchu v místnosti Zahřátý vzduch proudí vzhůru, kde se ochlazuje a klesá zpět. Ochlazená voda začne klesat zpět do kotle, kde opět získá energii. A takto proudí stále dokola. V radiátoru odevzdá teplo, tělesu radiátoru, který ho předá vzduchu. Voda ohřátá v kotli stoupá vzhůru.