Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_INOVACE_08_8_Teplená výměna prouděním Číslo skupiny: 3 Autor: Mgr. Radek Láník Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: Člověk a příroda/Fyzika/Vnitřní energie, teplo Druh učebního materiálu: Výuková prezentace Metodický list: ne Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Popisuje tepelnou výměnu prouděním. Ověřeno ve třídě: VIII.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 Tepelná výměna Vedením Prouděním Zářením

3 Tepelná výměna prouděním

4 Otázka: Je voda nebo vzduch tepelný izolant nebo vodič?
Odpověď: Voda i vzduch jsou tepelné izolanty (dlouho se zahřívají nebo ochlazují tepelnou výměnou vedením)

5 Otázka: Můžeme zahřívání vody v hrnci urychlit?
Odpověď: Ano, zahřívání můžeme urychlit promícháváním vody, např. lžící

6 Otázka: Může se voda promíchávat sama?
Odpověď: Ano, při zahřívání vody v hrnci ohřátá voda stoupá ode dna k hladině a chladnější klesá dolů, kde se ohřívá a opět stoupá vzhůru →nastává proudění vody

7 Tepelná výměna prouděním
jeden ze způsobů šíření tepla nastává jen v kapalinách a plynech Průběh teplejší kapalina (plyn) stoupá vzhůru a chladnější klesá dolů a tím se samovolně promíchávají teplejší části mají menší hustotu než části chladnější a proto stoupají

8 Příklady užití vznik větru plachtění ptáků letadla (větroně)
Obr.2 vznik větru plachtění ptáků letadla (větroně) paragliding Obr.1 Obr.3

9 Ústřední topení zahřátý vzduch stoupá od radiátoru vzhůru a chladnější klesá dolů, kde se následně ohřeje okno Proudění vzduchu v místnosti Radiátor

10 Odkazy obr.1 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paragliding.jpg
Použitý zdroj: není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google