POUŽITÍ STÁTNÍCH HMOTNÝCH REZERV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Informační systém vyžadování věčných zdrojů Krizkom
Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Správa státních hmotných rezerv
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Metodika pro vyžadování věcných zdrojů za krizové situace Novelizace
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Informace o výsledcích 1. výzvy MAS Vizovicka a Slušovicka, o. s.
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Nouzové přežití obyvatelstva
Nouzové přežití obyvatelstva a humanitární pomoc
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Středočeský kraj Česká republika
Alena Paulová.  Předpis č. 420/2004 Sb.  Obsah  § 1 – předmět úpravy  § 2 – předmět přezkoumání  § 3 – hlediska přezkoumání  Postup při přezkoumání.
Prezentace IS Krizkom při ukázce
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Základy krizového řízení
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
7 Praha, 29. listopadu 2005 Ministerstvo obrany České republiky TISKOVÁ KONFERENCE ministra obrany České republiky Karla KÜHNLA.
VĚCNÉ ZDROJE V PŮSOBNOSTI SSHR
Cvičení složek IZS „KV Aréna“
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Základní registr obyvatel
OCEŇOVÁNÍ ZÁSOB PŘI VYSKLADNĚNÍ – CVIČENÍ březen 2014VY_32_INOVACE_UCE_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Jitka.
PYRAMIDA Práce a energie
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
TEST 1. Může Skrblík Ječmenovi proplatit pokutový blok jako výdaj tábora – střediska? Proč? 2. Byly splněny podmínky pro blokové řízení? 3. Může se Baghíra.
Společnost Eurotel a Integrovaný záchranný systém.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Sítě 2000 Okresní úřad Hodonín geografický informační systém.
Celostátní informační podpora krizového řízení
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Přednost početních operací
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu kraje Vysočina Pro rok 2008 vypsal ODSH dva dotační tituly: Zásady Zastupitelstva kraje Vysočina.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Cestovní náhrady podnikatelů
Letecká záchranná služba
Daňová soustava Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.. Téma : Majetkové daně (II) – Daň silniční 1.Poplatník daně. 2.Předmět daně. 3.Základ daně. 4.Sazby daně.
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
S y s t é m hospodářských opatření pro krizové stavy v působnosti obcí (ORP) Odbor koncepce a koordinace hospodářských opatření Praha 2011.
Bezpečnostní systém ČR Zákonné normy pro podporu řešení MU a KS Hasičský záchranný sbor Libereckého kraje oddělení ochrany a přípravy obyvatelstva a krizového.
1 Komunikace VZ s operačním střediskem. 2 Při komunikaci mezi VZ a OPIS je nutné vycházet ze zásad, které jsou uvedeny ve vyhlášce č.247/2001 a č.328/2001.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Zahájení cvičení „ZÓNA 2010“ plk. Ing. Ivan Koleňák MV-GŘ HZS ČR.
Havarijní plán kraje.
Humanitární pomoc - HZS ČR
Dotace Jihomoravského kraje Vodní záchranné službě Českého červeného kříže 10. srpna 2011.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
PORADA OBCÍ S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011)
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Transkript prezentace:

POUŽITÍ STÁTNÍCH HMOTNÝCH REZERV NA LIKVIDACI NÁSLEDKŮ BLESKOVÝCH POVODNÍ V SRPNU A ZÁŘÍ 2010 V RÁMCI POMOCI LIBERECKÉMU A ÚSTECKÉMU KRAJI

Činnost SSHR byla zahájena 7.8. 2010 a ukončena 19.10. 2010. Základem činnosti je usnesení vlády ze dne 9. srpna 2010 č. 561.uv100809.0561.pdf Celkově byly poskytnuty SHR v evidenční hodnotě 98.000.000 Kč. Část PZ je nadále v užívání, k tomu SSHR zpracovává příslušné smlouvy. Jedná se o: 19 mostů, 700 vysoušečů.

jiného správního úřadu Schéma toku informací při vyžadování věcných zdrojů ÚKŠ Odborná pracovní skupina pro koordinaci zabezpečení věcnými zdroji KŠ ÚSÚ KŠ kraje nezbytné dodávky mimo KP kraje KŠ ÚSÚ nezbytné dodávky z  KP kraje KŠ jiného správního úřadu KŠ SSHR Ochraňovatel Ochraňovatel KŠ určené obce Ochraňovatel obec

Prostředky pro nouzové zásobování pitnou vodou a náhradní zdroje elektrické energie

Přeprava byla zahájena dne 7.8. v noci a dokončena 10.8. ve 23.00 hod. Počátek povodní 7. srpna 2010 Přeprava byla zahájena dne 7.8. v noci a dokončena 10.8. ve 23.00 hod. První materiál předán 8. srpna v 8.45 hod tj.: necelých 10 hodin od vzniku krizové situace 2 hodin od vydání rozhodnutí SSHR

Vlastní průběh a organizace vývozu přesáhla v řadě aspektů rámec doposud předpokládaných a v metodice popsaných činností Jednalo se zejména o: množství vyvážených zásob, vzdálenosti na které byl vývoz prováděn, absolutní zapojení všech ŘS do procesu vývozu, Základní způsoby organizace jízd jednotlivých středisek při vývozu PZ, zahrnující i jízdy řidičů SOŽ vozidly ŘS 2 Čachovice, doplňování PHM u střediska Třebestovice a tankování vozidlem na PHM z ŘS 2 Čachovice, údaje o počtu nasazených vozidel, řidičů a celkovém počtu ujetých kilometrů je uveden na následujících schématech

Schéma jízd střediska Plzeň Frýdlant Liberec Čachovice Vinařice Třebestovice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice 7 vozidel a 2 přívěsy 4 řidiči dva koloběhy po stejné trase Plzeň – Frýdlant – Plzeň 530 km Celkem 3.772 km

Schéma jízd střediska Vinařice Frýdlant Liberec Čachovice Vinařice Třebestovice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice 1 vozidlo 3 řidiči tři koloběhy: Vinařice – Frýdlant – Vinařice 400 km Vinařice – Čachovice – Frýdlant – Čachovice – Vinařice 480 km Vinařice – Čachovice – Frýdlant – Vinařice 450 km Celkem 1.431 km + 440 km vozidly ŘS 2

Schéma jízd střediska Sázava Frýdlant Liberec Vinařice Čachovice Třebestovice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice 2 vozidla a přívěs 2 řidiči dva koloběhy: Sázava – Frýdlant – Třebestovice – Sázava 560 km Sázava – Čachovice – Frýdlant – Třebestovice 588 km Celkem 1.148 km

Schéma jízd střediska Pohořelice Frýdlant Hrádek n/N Liberec Č. Lípa Čachovice Vinařice Třebestovice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice 4 vozidla a 2 přívěsy 4 řidiči jeden koloběh: Pohořelice – Třebestovice – Liberec – Frýdlant – Čachovice – Pohořelice 550 km Celkem 2.277 km + 1.300 km vozidly ŘS 2

Schéma jízd střediska Olomouc Frýdlant Liberec Vinařice Čachovice Třebestovice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice 7 vozidel a 2 přívěsy 7 řidičů dva koloběhy: Olomouc – Liberec – Olomouc 520 km Olomouc – Liberec – Čachovice – Frýdlant – Čachovice – Olomouc 980 km Celkem 4.832 km + 1.200 km vozidly ŘS 2

Schéma jízd střediska Čachovice Višňová ● Frýdlant Č. Lípa● Liberec Vinařice Čachovice Třebestovice Plzeň Sázava Olomouc Pohořelice 5 řidičů - koloběhy: Čachovice – Frýdlant – Čachovice 4x Čachovice – Frýdlant – Česká Lípa - Čachovice Čachovice – Třebestovice – tankování PHM Čachovice – Česká Lípa- Čachovice 2x Čachovice – Višňová Čachovice - Vinařice – Frýdlant - Čachovice Celkem 3.103 km

Celkem bylo od jednotlivých středisek SOŽ a VIS , na základě sedmi rozhodnutí, vydaných SSHR v průběhu 8. a 9. srpna, vyvezeno 120 ks materiálu a techniky. Středisko Rozhodnutí SSHR ze dne Celkem 8. srpna 9.srpna 19.srpna č. 04 č. 05 č. 06 č.07 č. 08 č. 09 č.21 PLZEŇ 6 7 13 VINAŘICE 1 5 SÁZAVA 4 10 OLOMOUC 21 POHOŘELICE 8 14 ČACHOVICE 11 9 24 2 55 CELKEM 22 34 42 120

Požadavky na PZ, ochraňované u SOŽ a VIS, byly uplatněny na prostředky pro zásobování pitnou vodou (71 ks) a na zdroje elektrické energie (49 ks) Skupina Druhy techniky - materiálu Počet Zásobování pitnou vodou Auto nosiče kontejnerů + kontejnery na pitnou vodu 6 +61 Přívěs cisterna na pitnou vodu 3 Úpravna vody 1 Zdroje el. energie Elektrocentrály 49 CELKEM 120 Kontejner cisterna na pitnou vodu KCA 2m3 Elektrocentrála 4kVA-ČSAB4-3/1-400/231

Významnou roli při vývozu sehrály nosiče kontejnerů Nakládka v Čachovicích Vykládka v Raspenavě Soustředění kontejnerů ve Frýdlantu Vykládka v Krásném Lese

Evidenční hodnota vyvezených PZ Středisko k rozhodnutí SSHR ze dne Celkem za č.04-06 8. srpna č. 04 č. 05 č. 06 x Plzeň 1.230 722,00 Vinařice 180 133,00 171 806,00 351 939,00 Sázava 403 796,00 Olomouc Pohořelice ŘS2 Čachovice 1.783 057,00 366 600,00 2.149.657,00 Celkem 1.410 855,00 942 202,00 4.136.114,00

Evidenční hodnota vyvezených PZ k rozhodnutí SSHR ze dne Ze skladů SOŽ a VIS byly předány dne 8.,9.,10.a 21.8.2010 PZ v celkové evidenční hodnotě 24. 816 887,00 Kč Středisko Evidenční hodnota vyvezených PZ k rozhodnutí SSHR ze dne Celkem za č.04-21 9. srpna 19.srpna č. 07 č. 08 č. 09 č. 21 Plzeň 1.758 229,00 2.988 951,00 Vinařice 180 133,00 532 072,00 Sázava 1.676 000,00 2.079 796,00 Olomouc 3.128 281,00 Pohořelice 2.259 630,00 277 000,00 2.536 630,00 Čachovice 2.076 257,00 1.037 050,00 4.981 425,00 3.306 768,00 13.551 157,00 Celkem 6.424 961,00 8.872 787,00 24. 816 887,00 Při vývozu nedošlo k dopravní nehodě ani ke škodě na předávaném materiálu!

Stř. Počet Km ujeté auty SOŽ Km ujeté auty ŘS 2 Náklady Ř/Z NA Vlek Na vývozu se u SOŽ přímo podílelo celkem 34 osob (53,1% všech zaměstnanců) ve funkci řidič a závozník 23 osob. v řídících funkcích a jako nakládací skupiny 11 osob. K přepravám zásob bylo nasazeno: 28 ks techniky + 8 ks techniky pro nakládku ve skladech. Při vývozu bylo ujeto: 13.460 km vozidly SOŽ + 2.940 km vozidly ŘS 2 Čachovice. Návrat techniky zpět do skladů si vyžádal ujetí 9.165 km. Celkové náklady téměř 490.000 Kč. Stř. Počet Km ujeté auty SOŽ Km ujeté auty ŘS 2 Náklady Ř/Z NA Vlek vývoz PZ návrat PZ NM ostatní celkem PL 4/1 7 2 3.772 2.198 36.403 58.948 95.351 VI 3/1 1 1.431 440 14.484 28.102 42.586 SA 2/1 1.148 893 13.402 24.428 37.830 OL 7/0 4.832 3.486 1.200 48.630 107.863 156.493 PO 4/0 4 2.277 2.588 1.300 52.580 103.700 156.280 ∑ 20/3 21 13.460 9.165 2.940 165.499 323.041 488.540

Na vývozu se u VIS přímo podílelo celkem 10 osob ve funkci řidič, mechanik,skladník 8 osob v řídících funkcích 2 osoby K přepravám zásob bylo nasazeno: 13 ks techniky + 2 ks techniky pro nakládku ve skladu. Při vývozu bylo ujeto: 6.043 km vozidly VIS vlastními řidiči Návrat techniky zpět do skladu včetně PZ SOŽ si vyžádal ujetí 9.903 km. Pro převoz úpravny vody do Višňové byl využit nosič kontejnerů SSHR od HZS Středočeského kraje Skl. Počet Km ujeté auty VIS Celkem s PZ Doprovodná vozidla Ř/Z NA Vlek vývoz PZ návrat PZ ŠkodaFabia Ford Transit celkem ČA 5/0 13 6.043 9.903 15.946 812 781 1.593

Vyhodnocení návratu vyvezených PZ Středisko Vývoz Návrat Závady Pokračuje zápůjčka Plzeň 13 12 Chybí 2 ks víko Auto nosič kontejnerů AVIA D 80N 4t Vinařice 7 6 Drobné nedostatky Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 3m3 Sázava 10 - Olomouc 21 19 Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 2m3 Pohořelice 14 Ohnutý rám cisterny Čachovice 55 46 1EC ztracena, chybí víko, drobné poškození 3x Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 2m3 3x Kontejner cisterna na pit. vodu KCA 3m3 2x Kontejner cisterna na pit. vodu CAV 3m3 CELKEM 120 106 5 Drobné nedostatky vyřešeny u VIS a středisek SOŽ na základě zvýšeného limitu od SSHR svépomocí, ohnutý rám a nákup víka je řešen dodavatelsky. Z hlediska návratu PZ byla jen z části dodržena zásada, že příjemce vrací výdejci. největší část byla vracena přes ŘS 2 – poděkování za náročné převzetí část zápůjček byla středisky SOŽ odebrána přímo u příjemců S ohledem na množství a hodnotu vyvezeného materiálu jsou škody zanedbatelné.

Dílčí problémy: dodržování doby řízení a odpočinku - poučování řidičů, provádění důsledných dohovorů s příjemci - k vyloučení problémů s vykládkou v obcích – čekání na jeřáb - objasnění, že cisterny jsou bez vody - podmínek předání a převzetí PZ

Veškeré úkoly byly splněny

Veškeré úkoly byly splněny

Náhradní silniční přemostění

Bylo postaveno a předáno 19 mostů Bylo postaveno a předáno 19 mostů. Další most byl postaven, ale obec jej odmítla převzít, proto byl následně Armádou ČR demontován a vrácen zpět SSHR. Pro Liberecký kraj bylo vybudováno 8 mostů o celkové délce 135 bm. Pro Ústecký kraj pak 11 mostů o celkové délce 276 bm.

V období od 15. 8. 2010 (most v obci Rousínov Liberecký kraj) do 4. 9 V období od 15.8. 2010 (most v obci Rousínov Liberecký kraj) do 4.9. (most v obci Nová Ves v Ústeckém kraji) tj. během 20 dnů bylo dokončeno 19 mostů (jeden z nich obec odmítla převzít). Poslední most v obci Višňová-Víska byl předán 19.10. 2010.

Náklady na výstavbu mostů (data poskytnuta MO ČR): projekční činnost 600.000 Kč, výstavba mostů 5.820.000 Kč. Celkem: 6.420.000 Kč. Jedná se pouze o režijní náklady. Nejsou započítány náklady na mzdy!

Na výstavbu mostu typu MS bylo průměrně nasazeno 30 osob a 16 ks techniky po dobu 1 až 3 dny. Na výstavbu mostu typu TMS bylo nasazeno 45 osob a 26 ks techniky po dobu 14 dnů.

Liberecký kraj :Chrastava 25.8. a 3.9.2010 :Rousínov 15.8 a 26.8.2010 Obr. 15.8.2010 Obr. 26.8.2010 :Chrastava 25.8. a 3.9.2010 Obr. 25.8.2010 Obr. 3.9.2010 :Víska 19.10.2010 Obr. :Heřmanice 4.9.2010 Obr. :Raspenava 28.8.2010 Obr. :Nová Ves 6.9.2010 Obr. :Chrastava-H.Vítkov 1.9.2010 Obr. :Mařeničky 3.9.2010 Obr. Brniště 1.9.2010 Obr.

Jetřichovice 20.8.2010 Obr. Kytlice 17.8.2010 Obr. Hřensko 18.8.2010 Obr. Dolní Habartice 23.8.2010 Obr. Lužec 19.8.2010 Obr. Děčín 28.8.2010 Obr. Heřmanov čp. 106 25.8.2010 Obr. Heřmanov č 126 26.8.2010 Obr.

Pohotovostní zásoby poskytnuté cestou HZS ČR.

Cestou HZS ČR byly poskytnuty: 733 vysoušečů, 58 malých odvodňovacích souprav, 30 násypek písku, 2 soupravy pro dekontaminaci osob, 1 automobil vyprošťovací těžký, 1 velkokapacitní čerpadlo Sigma 400

Cestou HZS ČR byly poskytnuty: 1 spr pro dálkovou přepravu vody SOMATI, 1 automobilový nosič těžkých kontejnerů

Hmotné rezervy z působnosti Správy státních hmotných rezerv

V souladu s usnesením vlády ČR vlády ze dne 9. srpna 2010 č V souladu s usnesením vlády ČR vlády ze dne 9. srpna 2010 č. 561 byly z hmotných rezerv poskytnuty pohonné hmoty v hodnotě 10 532 398,- Kč pro zabezpečení činnosti zasahujících jednotek HZS a ostatních složek IZS při záchranných a likvidačních pracích. Jednalo se o: 256 485 l motorové nafty, 105 538 l automobilového benzínu, 6 968 l leteckého petroleje.

Z Á V Ě R

V souladu s usnesením vlády byla SSHR koordinačním orgánem pro poskytování SHR. Veškeré požadavky na SHR byly zajištěny v požadovaném rozsahu a požadovaných lhůtách. K uplatňování požadavků prozatím nebyl v využíván IS KRIZKOM

Přes veškerou snahu nám na počátku krize chyběly relevantní informace z úrovně krajů, zejména o vývoji situace a jejich potřebách v oblasti věcných zdrojů. Z úrovně krajů chyběla v první fázi krize odezva, zda byly požadované PZ v pořádku dodány nebo zda se jejich potřeba změnila (EC, mostní konstrukce, úpravna vody).

Při vyžadování věcných zdrojů zvažovat i ekonomickou stránku Při vyžadování věcných zdrojů zvažovat i ekonomickou stránku. Z úrovně SSHR je každý požadavek respektován jako prioritní, který je potřeba zajistit v plném rozsahu (neuplatňovat požadavek s vědomím, že mi stačí pouze část, ale uplatním raději více, abych něco dostal).

V oblasti výstavby náhradního silničního přemostění hodnotíme velice kladně součinnost s Universitou obrany a Armádou ČR. Krize vznikla 7.8. a 4.9. bylo vyprojektováno, vydáno a postaveno 19 mostů. Nelze spoléhat na to, že na všechny poškozené mosty budou poskytnuty pohotovostní zásoby a že veškeré projekty a výstavbu provede AČR.

Velice oceňujeme spolupráci s MV-GŘ HZS, jak v oblasti koordinace řešení požadavků na věcné zdroje, tak i v oblasti systematického předávání informací.

V oblasti vývozu pohotovostních zásob bylo péčí SSHR vydáno, přepraveno, předáno na místě (včetně místního rozvozu) 112 ks techniky. První požadavek byl uplatněn 7.8. večer a poslední technika byla na místě 10.8. ve 23.00 hod. Dalších 8 ks techniky z PZ bylo poskytnuto v průběhu dalšího období. Systém vývozu pohotovostních zásob se plně osvědčil.

Vývoz pohotovostních zásob byl Správou rozšířen i oblast dopravy vrácených PZ zpět do skladů Správy. Vozidla Správy při plnění tohoto úkolu najela 41 151 km.

Během prvních 3 dnů byl0 z PZ vyčerpáno téměř 85 % elektrocentrál o výkonu do 30 kVA. Jaké elektrocentrály vlastně potřebujeme? Z úrovně krajů směrem k věcně příslušným ÚSÚ nebyl v rámci plánování nezbytných dodávek uplatněn žádný požadavek, který byl avizoval nedostatek elektrocentrál (odst. 3, §10 zákona 241/2000 Sb.).

ÚSÚ uplatňují pouze požadavky na EC pro nezbytné dodávky v oblasti své působnosti. Požadavky z úrovně krajů nejsou uplatňovány. Téměř 70 % EC v PZ je o výkonu vyšším než 30 kVA.

Usnesení vlády k použití SHR bylo vládou přijato již 9. 8. 2010 Usnesení vlády k použití SHR bylo vládou přijato již 9.8. 2010. uv100809.0561.pdf Zvážit délku období na které jsou pohotovostní zásoby bezplatně poskytují k odstraňování následků povodní. Navrhována je lhůta 60 dnů (změna zákona 241/2000 Sb.), případně delší doba usnesením vlády. Jednoznačně stanovit, kdy nejpozději lze uplatnit požadavek na bezplatné poskytnutí SHR.

V případě zvažování vyhlášení krizového stavu na úrovni kraje bychom přivítali telefonickou informaci o potřebě věcných zdrojů resp. SHR. Volat lze kdykoliv: Ing. Miloslav Novák 724178181 Ing. Antonín Kahánek 602200937