Příběh ZKUŠENÉHO ???? podnikatele Ondřej Tomek ex Centrum.cz
Zkušenost Zkušenost je drahá škola, ale hlupáci se jinde učit nechtějí. B. Franklin Zkušenost je věc, kterou získáte až po tom co jste ji potřebovali Houknu a všichni vědí Atmosféra dokáže nahradit nutnost společného cíle=prostě nás to baví tak o co jde? Flexibilita, usnadňuje reakci, nenutí ale k promyšlení Zákazníka cítíme… protože všichni děláme všechno
Zkušenost Nesnažte se NIKDY býti zkušenými Ale snažte se zkušenosti neustále získávat Učte se od druhých = ideálně na chybách druhých Více středů a často jinak velikých, důležitých Přichází nutnost delegovat = mít více dobrých teamleaderů Šéf už není pro všechno, je jen na něco Dívám se na „svůj střed“ častěji než na celou firmu = bližší košile než kabát = nebezpečí rozpadu priorit Firma už není tak moje jako byla před tím Zákazník je mnohem dál
Pár rad pro začátek Vize je ....... buď velké klišé, nebo velký pomocník BP děláte hlavně pro sebe..... Cílem je vědět co je a co není důležité Papír nesnese KECY!!! MUSÍTE VĚŘIT TOMU CO CHCETE Malá firma je felxibilní Ale velká, tam už se plánuje na delší dobu dopředu,musíte systematizovat = musíte mít produkt s dobrou mírou predikovatelnosti, abyste mohli investovat do systémů
Pár rad pro začátek To nejlepší nevyroste najednou, to nejlepší se brousí k dokonalosti Nicméně pořád něco brousit je taky k ničemu Takže co je tedy DOKONALÉ? Jen to co přesně potřebuje váš zákazník Více středů, více lidí má svůj „mikrostřed“ = bližší košile než kabát = vytrácí se hlavní nejdůležitější priority Nutnost systémově a pravidelně zdůrazňovat cíle celé firmy aby se nestalo: Nasazení veliké, ale hodnota pro zákazníka se nemění, či klesá
Urgentní vs. Důležité Víte kdo jste? V čem chcete být nejlepší? A víte kým nejste? Co naopak řešit nemusíte? 80% věcí je urgentních = co to znamená???? Nebuďte oslové = 100x nic umořilo osla Řešte to co je podstatné Čím je firma větší, tím méně je moje Čím méně je moje tím více se děje co?........ Ulejvání, neangažovanost, to je jejich zákazník, to musíte zavolat zítra dnes už tady lidi nejsou….. Řetězec důvěry = věřím, že když něco řeknu/udělám, neobrátí se to proti mně = zlepšováky, otevřená atmosféra, motivace lidí = jsem důležitý
Urgentní vs. Důležité Nejde o to hodně pracovat Jde o to hodně z toho mít JE UMĚNÍ VĚDĚT CO JE DŮLEŽITÉ NENÍ UMĚNÍ VEDĚT CO SE MUSÍ UDĚLAT Čím je firma větší, tím méně je moje Čím méně je moje tím více se děje co?........ Ulejvání, neangažovanost, to je jejich zákazník, to musíte zavolat zítra dnes už tady lidi nejsou….. Řetězec důvěry = věřím, že když něco řeknu/udělám, neobrátí se to proti mně = zlepšováky, otevřená atmosféra, motivace lidí = jsem důležitý
Pár rad pro začátek Myslet je houby vědět Vědět co musím udělat nestačí …. REALIZACE ROZHODNE Skončit včas je umění, nestyďte se za to
Naděje Není řešení !!
Chyby Chyba je dobrý začátek, když se o ní ví a pokud vznikla vytvářením něčeho nového Chyba je DILETANSTVÍ pokud se opakuje,
Duševní hygiena Podnikání je jen součást vašeho života, není to život sám Jste si jisti, že je to stále to co chcete? Nemůžete být spokojenější jinde? NEBOJTE SE MYSLET NA SEBE, protože hlavně o vás tady jde
Smějete se? Chcete firmu prodat? = pak OK Nechcete firmu prodat? = pak pozor Finanční znamená prodej, Strategický ztrátu identity
A je čas skončit včas
Nesnažte se být zkušenými, ale zkušenosti získávat Musíte věřit tomu co CHCETE Dokonalé je jen to co potřebuje zákazník, nic víc Řešte to co je podstatné Myslet je H...O vědět Realizace rozhoduje Jde hlavně o Vás Umějte naložit s chybami Naděje není řešení Skončit v čas je umění Smějete se ještě?????? Ale složitá smlouva, má vždy spoustu děr