Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: www.mup.cz/soutez Osobní business.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: www.mup.cz/soutez Osobní business."— Transkript prezentace:

1 Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: www.mup.cz/soutez Osobní business model a Lean Canvas Lektor: Richard Lukáš

2 Vědět, co chceme, není normální. Je to vzácný a náročný psychologický úspěch Abraham Maslow

3

4 „Většina těch, kdo hledají místo a nenajdou práci svých snů, neselhává proto, že by jim chyběly informace o trhu práce. Postrádají informace o sobě samých.“ Dick Bolles

5

6

7 Cvičení láska a partnerství zábava a odpočinek kariéra a práce přátelé a rodina osobní a duchovní růst majetek kondice a zdraví ???

8 Co je to ideální kariéra? Průsečík: Zájmů - toho, co nás nadchne a baví Příklad: jednoduchost, příroda, učení se novým dovednostem, osobní růst, dobrodružství, různorodost Dovedností a schopností - získaného a přirozeného nadání, toho co zvládneme snadno Analyzovat problémy, přicházet s nápady, vyvíjet řešení, dát podnět k akci, dobře spolupracovat s ostatními Osobnosti - jakým způsobem rádi pracujeme a komunikujeme s ostatními Zkoumavý, společenský, tvořivý, podnikavý, otevřená a autentická komunikace

9 Cvičení zájmy Dovednosti a schopnosti osobnost

10 Záměr Které tři činnosti vás nejvíce baví a jdou vám? S jakými lidmi byste rádi trávili svůj čas? Jak byste chtěli pomáhat druhým? Rád(a) bych POMÁHAL(A) LIDEM prostřednictvím těchto ČINNOSTÍ

11

12 Lean startup metodologie

13 Modelování versus plánování

14 Společný příklad

15 1

16 Problémy 3 nejdůležitější problémy, které chcete řešit Nemít problém je problém Existující alternativy Jak se tyto problémy řeší teď? Kdo je konkurence?

17 2

18 Segmenty zákazníků Pro koho to děláme? Kdo jsou nejdůležitější zákazníci? Všichni = nikdo Zákazník ≠ účastník Early adopters jací jsou naši počáteční zákazníci? Kdo je ideální zákazník?

19 3

20 Řešení Jak hodláte řešit uvedené 3 problémy? Stručně, netrávit s řešením mnoho času Popsat řešení pro každý problém

21 4

22 Nabízená hodnota Proč by váš projekt měl zákazníky zajímat? Co jim to přinese? Zaměřit se na výsledek pro zákazníka Zaměřte se na hodnotu, kterou vnímají existující zákazníci Zacilte se na early adopters Jaké jsou známé analogie k vašemu produktu? Co je to pomelo?

23 5

24 Marketingové kanály Jak se dostanete k zákazníkům? Jak jsou marketingové kanály propojeny? Který kanál funguje nejlépe? Který kanál je finančně nejefektivnější? Buďte kreativní, hledejte nevšední cesty Nezastavit se na facebooku, ale hledat fyzické, reálné cesty

25 6

26 Neférová výhoda Co máte a vaše konkurence to nemůže lehce okopírovat? Proč byste to měli dělat zrovna vy? Když mi řeknete svůj nápad, co mi zabrání ho udělat taky?

27 7

28 Klíčové metriky Co musíme měřit, abychom poznali, že jsme úspěšní? Co pro nás znamená úspěch? Alespoň jedno číslo, které vám řekne, že to děláte správně

29 Testování a výzkum

30 Testujeme hypotézy = modelování (vs. plánování) Ověřujeme problémy i řešení Problem / Solution fit (problém, nápad, tvorba řešení) Product / Market fit (tvorba produktu, služby, zpětná vazba, měření) Scale (učení, růst, investice) Jak? pozorování, rozhovor, vlastní zkušenost

31 Co jsme se dnes naučili? …………………………………..

32 Děkuji za pozornost! Vaše případné dotazy a prosby o radu při tvorbě vašeho lean canvasu rád zodpovím na adrese richard@julesajim.cz


Stáhnout ppt "Seminář v rámci soutěže MUP Praha o nejlepší studentský podnikatelský nápad pro studenty středních škol více informací na: www.mup.cz/soutez Osobní business."

Podobné prezentace


Reklamy Google