Výbor pro výstavbu nové ZŠ 04/2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
INFORMACE Z XII. ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU OP VK KONANÉHO 13/12/2013 pro předsednictvo RVŠ – 23/1/2014 na základě materiálů MV OP VK zpracovala Ivana.
Přelidnění planety.
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Investiční program ČEPS, a.s., do roku 2023
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Členské příspěvky 2005 – 2010 Analýza struktury členské základny, výše členských poplatků a dopad na rozpočet ČSA.
ŠKOLSTVÍ V ÚJEZDĚ NAD LESY. MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
KONCEPCE ŠKOLSTVÍ ÚJEZD NAD LESY MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Ing. Stanislava Správková
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Základní registr obyvatel
Socioekonomická a správní geografie Geografie obyvatelstva
Výhled financí obcí Ing. Luděk Tesař.
Financování předškolní péče z pohledu MČ Praha 10 Jan Baudis vedoucí odboru školství Praha 10.
Cesta domů a její hospodaření v roce 2011 Valná hromada
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
Demografie je věda, která se zabývá:
PRAHA PRO AFRIKU Projekt podpory rozvoje města a venkova v Etiopii.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Zhodnocení naplnění 2. Komunitního plánu sociálních služeb města Olomouce v letech Zdislav Doleček Olomouc.
ČINNOST PŘÍSTROJOVÉ KOMISE
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Faktory ovlivňující výsledky zadávacích řízení - komparace veřejných zakázek zadaných obcemi a centrální státní správou Jan Pavel Listopad 2012 Názory.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Ing. Václav Jirásek Povodí Labe, státní podnik ELLA - INTERREG III.B - CADSES Královéhradecký kraj Aldis, Hradec Králové,
Národní program počítačové gramotnosti Petr Heinzl koordinátor NPPG.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
OBYVATELSTVO. Geografie obyvatelstva OBJEKT: Člověk a společnost PŘEDMĚT:Stav a zákonitosti rozmístění, dynamiky a struktury obyvatelstva - stav: Výsledek.
Rámec financování výzkumu a vývoje v České republice a OP VaVpI (k 28. červnu 2007) Dr. Marek Blažka Sekretář Rady pro výzkum a vývoj.
Mateřská školka - Zlonín
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Kazuistika z MČ Praha 6 Kapacity ZŠ na Praze 6 x demografická data aneb Kam s ním?
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ /0.0/0.0/15_005/ Potřeba investic do základních a mateřských škol ,
Benchmarkingová iniciativa 2005, VCVS ČR, o.p.s., verze 5.1 ANALÝZA AGENDY 49samospráva ve školství Zpracoval:Odbor školství listopad 2009 – leden 2010.
Analýza a vyhodnocení zdravotního stavu obyvatel města TÁBOR MUDr. Stanislav Wasserbauer MUDr. Miloslav Kodl Hana Pokorná Zdravá Vysočina, o.s. ve spolupráci.
Zákon o sociálním bydlení pohledem obcí a menších měst Ing. Radim Sršeň, Ph.D., 1. místopředseda.
Porada škol a školských zařízení Středočeského kraje
Populační odhady a projekce
Populační vývoj Dobříšska
Rozvoj území a demografický výhled
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Seminář: Školství v regionu a jeho perspektivy – podprogram
Základní vzdělávání a další …
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Dotace obcím na zpracování územních plánů pro rok 2017
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Transkript prezentace:

Výbor pro výstavbu nové ZŠ 04/2013 Demografická studie a zajištění kapacity MŠ a ZŠ v obci Chýně Výbor pro výstavbu nové ZŠ 04/2013

Činnost výboru pro výstavbu nové ZŠ Cílem činnosti je připravit odborné podklady pro kvalifikované rozhodnutí Zastupitelstva pro výstavbu nové ZŠ   Výbor si stanovil následující cíle a úkoly: ověření potřeby výstavby nové ZŠ (požadavek vedení obce) a stanovení její udržitelné kapacity, návrh financování výstavby nové ZŠ financování provozu ZŠ návrh zajištění kapacity v MŠ (nelze oddělovat od kapacity ZŠ, počet míst v MŠ bude ovlivňovat i nástup dětí do naší ZŠ).

Nedostatkem kapacit v MŠ a ZŠ. Situace v oblasti kapacit MŠ a ZŠ v okresech Praha-západ a Praha-východ Nedostatkem kapacit v MŠ a ZŠ. Např. počet dětí v MŠ činí 7583, počet zamítnutých žádostí 3277 dětí, tj. 43%. Ve školním roce 2013/14 bude chybět cca 210 tříd v ZŠ. Investice v celkové hodnotě 1,5 mld. Kč. Řada z těchto obcí je stavebně připravena. Nejsou schopny tyto investice financovat. Obec Chýně není výjimkou (projekt však nemá).

Populační prognóza v obci Chýně Východiska pro zpracování prognózy Limity územního plánu Limity kapacity ČOV Plánované developerské projekty   Časový horizont: rok 2030

Členění demografické studie Studie je členěna na 2 základní části: analýza současného vývoje obyvatelstva a trendy jeho dalšího směřování vlastní demografická prognóza

Variantní řešení studie 3 varianty odhadu celkového počtu obyvatel: stávající zastavěné území včetně developerského projektu společnosti Embalador počítá s realizací všech developerských projektů stávající zastavěné území (vč.ploch ještě zastavitelných)

Analýza současného stavu obyvatelstva V roce 2004 měla obec Chýně 671 obyvatel. V roce 2012 však již 2108 obyvatel. Skokový nárůst mezi roky 2005-2006 a 2006-2007 (ukončení developerské výstavby).

Vývoj počtu obyvatel Chýně v letech 2003 - 2011 Rok 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 Střední stav 671 688 782 1016 1292 1484 1663 1837 Procentuální nárůst 1 % 3 % 12 % 23% 21 % 13 % 11 % 9 %

Vývoj přirozené měny obyvatel Skládá se ze dvou základních demografických procesů: proces úmrtnosti v Chýni ročně umírá 6-9 osob/1000 obyv. a je stabilní, nízká úmrtnost ovlivněna věkovou strukturou, ve srovnání se Středočeským krajem jde o podprůměrnou hodnotu.

proces porodnosti Ročně se narodí 30-50 dětí (od 2006 zásadní nárůst - výstavba). Průměrná míra porodnosti v ČR 10 dětí/1000 obyv. V Chýni v průměru 25 - 30 dětí/1000 obyv. Úhrnná plodnost v SK v r.2010 byla 1,53 dítěte/ 1 matku v produktivním věku (nad průměrem ČR).

Vývoj přirozené měny obyvatel (1997-2011)

Vývoj migrace Průměrná hodnota absolutního přírůstku stěhováním v Chýni mezi lety 2006-2011 je 220 osob(v průměru více jak 10 %), Chýně převyšuje i trendy Středočeského kraje. Chýně je nestabilním územím z pohledu demografického vývoje (velké zastavitelné plochy s nejasným horizontem zastavění)

Pohyb obyvatel v Chýni 1997 - 2011

Výsledky prognózy

Financování provozu MŠ a ZŠ Financování škol v novém systému RUD Od r. 2013 dostává každá obec ze státního rozpočtu příspěvek podle počtu žáků navštěvujících školy zřizované obcí (nikoli tedy na žáky v obci trvale bydlící), cca 8 000 Kč na žáka. Byly odbourány platby školám v jiných obcích, které navštěvují chýňské děti. Chýňská MŠ a ZŠ má nyní 132 žáků, tj. celkový příjem obce bude zhruba 1 056 000 Kč. Příspěvek ze státního rozpočtu zhruba pokrývá náklady obce na školu. To samé platí pro srovnání i o okolních ZŠ v Rudné a Hostivici. Zřízení nové ZŠ může být pro obec z hlediska provozu nákladově neutrální.

Počet narozených dětí v Chýni 2004 5 2005 8 2006 9 2007 31 2008 39 2009 34 2010 41 2011 54 2012 49

Odhad potřeby míst v MŠ do r. 2020 Odhad počtu dětí 3 – 6 let kapacita MŠ 2012 174 72 2013 195 98 2014 231 98 2015 234 124 2016 217 124 2017 211 124 2018 196 124 2019 184 124 2020 170 124

závěr Výbor provedl odhad počtu obyvatel ve třech variantách. Vzhledem k hospodářské situaci a nedostatku poptávky je bytová výstavba ve třech lokalitách (Embalador, Klofa, AKLand Trade) zatím nejasná. Pro střednědobý výhled do r.2030 a pro zjištění potřeby nové ZŠ výbor doporučuje proto vycházet z odhadu počtu obyvatel ze stávajících zastavěných ploch (varianta 3). V roce 2030 je počet obyvatel odhadován na cca 2 800. Dle počtu obyvatel, vývoje porodnosti a migrace dokazuje okamžitou potřebu výstavby ZŠ (1.- 9.tř.) Obec by zaplnila více než 1 třídu v každém ročníku. Ideální počet dětí ve třídě je 24, počet narozených v posledních letech naznačuje možnost otevření až 2 tříd v ročníku. Kapacita MŠ je 72, bude rozšířena o 26 míst na 98. Kapacita ZŠ bude po rozšíření o dvě třídy cca 100 míst (1. – 5.třída). Rozhodujícím faktorem pro nástup dětí do ZŠ bude kapacita MŠ. Obec by mohla novou ZŠ využít pro umístění min. 2 tříd MŠ - navýšení kapacity MŠ a zároveň využití kapacity ZŠ do okamžiku, kdy budou dorůstat děti na 2.stupeň. Další rozšíření stávající MŠ má svá rizika – kapacita zahrady, školní kuchyně atd. Vztah dětí a rodičů k obci – pozitivní faktor Financování provozu prostřednictvím RUD Financování výstavby nové ZŠ – finanční výbor připravuje podklady

Doporučení výboru pro výstavbu nové ZŠ Nová ZŠ (1. – 9.tř.) – efektivní řešení s pozitivním dopadem pro všechny obyvatele. Možnost využití nové ZŠ pro navýšení kapacity MŠ. Obec musí být připravena na možné financování z dotací, ať krajských, národních či evropských. Vypracování projektové dokumentace pro stavební povolení je předpokladem pro získání finančních prostředků. Projektová dokumentace by měla zohlednit rezervu pro případ zaplnění územního plánu s výhledovým počtem obyvatel 6000

Další náplň činnosti výboru příprava koncepce vzdělávání ve spolupráci s paní ředitelkou příprava podkladů pro zadávací dokumentaci pro VŘ na projekt 17.4.2013