Před zahájením realizace GP doporučujeme

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Příloha č. 6: Údaje o podporovaných sociálních službách v Plzeňském kraji.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
ČASTÉ CHYBY PŘI ZPRACOVÁNÍ ŽÁDOSTI O DOTACI 8. října 2013 Ing. Petra Salačová, OAP Ústí nad Labem 1.
PŘÍLOHY MONITOTROVACÍ ZPRÁVY Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Schůzka projektového týmu Postdoc I. 9. ( ) Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci, reg. č. CZ.1.07/2.3.00/
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Schůzka projektového týmu Postdoc I. 5. ( ) Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci, reg. č. CZ.1.07/2.3.00/
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
Jana Böhmová Monitorovací zpráva v aplikaci Benefit7 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Markéta Lisová Finanční rámec grantových projektů 3. výzva, prioritní osa 1, II. globální granty a 5. výzva, oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje.
RKC Regionální konzultační centra Vykazování nákladů Romana Žáková.
Seminář pro příjemce OP LZZ z řad státní správy Finanční část Praha, 3. a 4. prosince 2014 Ing. Martina Tomová Bc. Jana Komrsková, DiS.
Workshop k vyplňování monitorovacích zpráv Praha.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Markéta Lisová Finanční rámec grantových projektů 3. výzva, oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
Ing. Petra Kalinová Finanční část monitorovací zprávy.
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Časté chyby v projektech Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru implementace programů ESF.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Porušení pravidel OP LZZ Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn Podporujeme Vaši budoucnost.
Možné problematické body hodnocení projektových žádostí přijatých v rámci výzvy č. 36 k oblasti podpory 1.2 OP LZZ Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ RNDr. Jiřina Oulovská manažerka projektu.
Nejčastější chyby zjištěné při kontrole monitorovacích zpráv.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Seminář pro příjemce Operační program vzdělávaní pro konkurenceschopnost Monitorovací indikátory
Schválením žádosti projekt nekončí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Seminář pro příjemce 2. výzvy 2. GG oblasti podpory 1.1
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Přehled nejčastějších chyb a nesrovnalostí v rámci realizace grantových projektů OP VK

Před zahájením realizace GP doporučujeme nastudovat všechny dostupné příručky a metodiky, které souvisí s realizací GP: Smlouva o realizaci grantového projektu Příručka pro příjemce OP VK (dle verze uvedené ve Smlouvě o realizaci GP) Příručka pro žadatele OP VK (dle verze uvedené ve Smlouvě o realizaci GP) Metodika monitorovacích indikátorů OP VK verze 3 ze dne 22. 8. 2011 Manuál vizuální identity OP VK Metodické dopisy vydávané MŠMT další dokumentace související s OP VK v platném znění

Před zahájením realizace GP doporučujeme stanovit kvalitní a odborný realizační tým (předchystat prac. smlouvy, prac. náplň, uvést identifikaci projektu) znovu si prostudovat projektovou žádost v konečné podobě (žádost vs. přílohy upravené před podpisem smlouvy) rozplánovat si klíčové aktivity v souladu s harmonogramem rozplánovat si čerpání finančních prostředků (výše jednotlivých ŽoP, mimořádné MZ, realizace podle smluvního rozpočtu, položky krácené výběrovou komisí nesmí být v průběhu realizace navýšeny)

Závazná dokumentace - chyby z praxe příjemce nedodržuje ustanovení závazné dokumentace, tj. smlouvy, příručky, metodických dopisů příjemce nedodržuje právní předpisy ČR změny v rámci realizace grantového projektu nekonzultuje s pracovníky OGS u pracovníků není jednoznačně stanovená odpovědnost – na projektu se podílí spoustu pracovníků

Realizace GP - chyby z praxe nepodstatné změny nejsou v rámci monitorovací zprávy oznamovány nepodstatné změny jsou oznamovány, ale není uvedeno zdůvodnění a datum účinnosti pozdě oznámená podstatná změna GP

Finanční řízení - chyby z praxe chybná refundace (dřívější refundace) bezdůvodné převody finančních prostředků z účtu projektu příjemce nevede oddělenou pokladnu projektu chybné úhrady na straně finančního partnera příjemce nepočítá se zálohovým financováním již při zpracování projektové žádosti a následné realizaci GP příjemce/partner, který je plátcem DPH a uplatňuje DPH u FÚ, hradí DPH z účtu projektu a nárokuje jej v soupisce a ŽoP

Kapitola 01 – Osobní výdaje – chyby z praxe nepředložení kopií PS/DPČ/DPP PS/DPČ/DPP neobsahují povinné náležitosti, jsou podepsané po datu zahájení výkonu práce pracovní výkazy nejsou podepsány popř. podepsány dříve, než je vykonána poslední činnost v měsíci osoba ověřující svým podpisem výkaz práce není odlišná od osoby dokládající výkaz práce chybně nebo neúplně vyplněné údaje v hlavičce pracovních výkazů a v údajích o počtu odpracovaných a proplacených hodin v daném měsíci obecné popisy činností v pracovních výkazech zahrnutí činností spadající do nepřímých nákladů nepředložené mzdové/výplatní listy a výpisy z účtu organizace prokazující výplatu čistých mezd zaměstnanců projektu, popř. nečitelné relevantní údaje zákonné pojištění zaměstnanců nárokované v nesprávné výši (nesprávně provedené zaokrouhlení)

Kapitola 02 – Služební cesty – chyby z praxe Týká se zejména projektů, které nevykazují nepřímé náklady neúplně vyplněný cestovní příkaz předložena pouze první strana cestovního příkazu používání neaktuálních sazeb při výpočtu cestovních náhrad, chybné určené průměrné spotřeby dle velkého technického průkazu při použití soukromého automobilu chybí účel cesty, cestovní příkaz není označen reg. číslem projektu nepředkládány doklady související s pracovní cestou uskutečněné pracovní cesty nejsou v souladu s výkazem práce

Kapitola 03 – Zařízení – chyby z praxe nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení, věcné chyby neprovedení výběrového řízení chybějící objednávky, dodací listy popř. další podklady chybějící smlouvy o výpůjčce partnerům neodůvodněný nákup z „uspořených“ prostředků chybějící označení závazným logolinkem pořizování vybavení /zařízení/kancelářských potřeb na konci realizace GP ceny pořízeného vybavení/zařízení jsou neúměrně vysoké oproti cenám v čase a místě obvyklým (absence cenových průzkumů trhu)

Kapitola 05 – Nákup služeb – chyby z praxe nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení, věcné chyby neprovedení výběrového řízení chybějící objednávky, dodací listy popř. další podklady nedoložení prezenčních listin z uskutečněných kurzů překročení limitů stanovených pro stravné a ubytování obecný popis obsahu účetního dokladu (např. občerstvení) ceny nakupovaných služeb jsou neúměrně vysoké oproti cenám v místě a čase obvyklým (absence cenových průzkumů trhu)

Kapitola 07 – Přímá podpora – nejčastější chyby chybně vyplněné přílohy chybějící doklady (jízdenky, doklady k ubytování, výpisy prokazující úhradu cílové skupině) v rámci kapitoly jsou vykazovány výdaje, které svým charakterem spadají do kapitoly č. 05 Nákup služeb, např. fakturace občerstvení, dopravy cílové skupiny

Monitorovací indikátory – chyby z praxe dosažené hodnoty MI nejsou vykazovány dle platné metodiky MI – zejména počet podpořených poskytovatelů služeb dosažené hodnoty MI nejsou dokladovány relevantními přílohami (v souladu s uzavřenou Smlouvou o realizaci GP) – např. prezenční listiny, fotodokumentace, vytvořené produkty, vzdělávací materiály atd.. vytvořené metodiky, vzdělávací materiály nejsou v souladu s ČSN ISO690.

Veřejné zakázky v rámci OP VK – chyby z praxe není doložena kompletní dokumentace k VZ ke kontrole není doložen způsob stanovení předpokládané hodnoty VZ byli osloveni dodavatelé, kteří nejsou oprávněni k předmětu VZ jsou hodnoceny nabídky, které jsou neúplné nebo které nesplňují minimální požadavky dle zadávací dokumentace není zřejmé, jakým způsobem byly jednotlivé nabídky hodnoceny dle stanovených kritérií chybí podrobný zápis z hodnocení, zejména jakým způsobem bylo přiděleno bodové hodnocení smlouva není v souladu s nabídkou

Publicita – chyby z praxe příjemce používá logo Olomouckého kraje na svých materiálech příjemce propaguje svou činnost, nikoliv aktivity GP nesprávné řazení log, velikost log tisk barevných log černobíle nedostatečná archivace publicity vykazování činností spojených s publicitou v rámci přímých nákladů pracovníků

Monitoring GP – chyby z praxe nesoulad uvedených údajů, které se vyplňují ve více dokumentech, např. soupiska x rozpis mzdových výdajů x výkaz práce, soupiska x faktura (cena plnění, název dodavatele), soupiska x bankovní výpisy/pokladna (data uskutečnění výdaje) není dokládána úplná dokumentace k výběrovým řízením (výzva k podání nabídky, včetně doložení odeslání/předání výzvy, zápisy z výběru, kompletní nabídky od dodavatelů, oznámení o výběru dodavatele, včetně doložení odeslání/předání oznámení o výběru dodavatele) popis realizace klíčových aktivit je okopírován z žádosti nejsou zahrnuty mzdové náklady za celé monitorované období účetní doklady nejsou označeny identifikací projektu přílohy nejsou řazeny dle doloženého seznamu příloh – špatná orientace, přílohy jsou rozděleny dle partnerů

Monitoring GP – chyby z praxe ve výkazech práce chybně uváděny úvazky, pozice nejsou v souladu s uzavřenou pracovní smlouvou, vykonávané činnosti jsou uvedeny velice obecně, jsou zde uvedeny činnosti, které spadají pod nepřímé náklady chybně vyplňované údaje v pracovních výkazech – podíly dovolené, svátků neodpovídají úvazkům v rámci GP nejsou doloženy všechny požadované přílohy ke mzdám – mzdové listy, úhrady mezd a zákonných odvodů u popisu nepodstatných změn nejsou uvedena data účinnosti chybí popis u naplňování monitorovacích indikátorů MZ není podepsána, chybí razítko u podpisu MZ

Monitoring GP – chyby z praxe k fakturám nejsou dokládány objednávky, často na objednávkách chybí závazek archivace a kontroly nedostatečný rozpis fakturovaných položek (uvedena pouze jedna částka) k účetním dokladům nejsou doloženy doklady o zaúčtování („košilky“) do MI se započítávají i osoby, které do konkrétního indikátoru nepatří není doloženo vedení pokladny projektu, včetně směrnice nejsou dokládány výpisy z projektového účtu nebo nejsou kompletní chybí směrnice pro vnitrofaktury nejsou dokládány elektronické verze MZ a příloh na CD v doložených výpisů z projektového účtu/samostatné pokladny není zřejmé, které výdaje spadají do přímých a které do nepřímých výdajů atd… Na výše uvedené nedostatky jsou příjemci opakovaně upozorňováni!!!

Nesrovnalosti při realizaci projektu Nesrovnalost = jakékoliv porušení smluvních podmínek stanovených právním aktem a Příručkou pro příjemce. Sankce - pokud příjemce nenaplní výsledky a výstupy monitorovacích indikátorů (MI): 5 % ze všech proplacených prostředků v případě, že nedojde k naplnění MI nejvýše o 15 %; 30 % ze všech proplacených prostředků v případě, že nedojde k naplnění MI od 15 – 30 %; pokud nedojde k naplnění ani 50 % monit. Indikátorů poskytovatel vždy odstoupí od projektu. V případě nesplnění více MI se procentuální sankce sčítají!!! Není-li v uzavřeném právním aktu uvedeno jinak. V případě, že příjemce zjistí již v průběhu realizace, že je ohroženo naplňování MI, je nutné, aby co nejdříve zahájil nápravná opatření, např. podal žádost o schválení podstatné změny projektu.

Nesrovnalosti – chyby z praxe bezdůvodné převody finančních prostředků z projektového účtu na účty uvnitř i mimo organizaci dvojí úhrada výdajů chybné odvody za SP a ZP chybný odvod do FKSP z DPČ a DPP chybný výpočet náhrad za cestovné (není postupováno v souladu s platnou vyhláškou, je používán průměr na spotřebu, místo hodnoty stanovené vyhláškou), což má za následek vyšší refundaci, než jaká je možná – nyní hrazeno z nepřímých nákladů, ale může být předmětem kontroly FÚ

Nesrovnalosti – chyby z praxe porušení podmínek při zadávání VŘ – nesoulad hodnocení a zadávací dokumentace, nesoulad plnění a předmětu zakázky dle ZD, nejednoznačně popsaná kritéria hodnocení, subjektivní kritéria, chybné výpočty v případě hodnocení dle kritérií, specifikace požadavků obchodními názvy (zejména IT techniky), do VŘ se přihlásí zaměstnanec projektu dřívější refundace z projektového účtu, než jsou prostředky odvedeny z účtu organizace chybná publicita na propagačních materiálech, inzerce v tisku úhrada nezpůsobilých výdajů dle Příručky pro příjemce platby probíhají pouze z běžného účtu příjemce, nikoliv z projektového účtu překročení finančních limitů stanovených Příručkou pro příjemce na stravné, ubytování úhrada vyměřeného odvodu/penále za porušení rozpočtové kázně z účtu projektu, místo z provozního účtu příjemce

www.kr-olomoucky.cz/opvk www.msmt.cz www.esfcr.cz Krajský úřad Olomouckého kraje Odbor investic a evropských programů Oddělení grantových schémat 6. patro budovy RCO Ing. Stanislava Palová vedoucí oddělení email: s.palova@kr-olomoucky.cz tel.: 585 508 233 www.kr-olomoucky.cz/opvk www.msmt.cz www.esfcr.cz