ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti I/2 VY_12_INOVACE_25/36 – sada č.2 Autor: Helena Jordánová, Mgr. Období: září 2011 – červen 2012 Ročník: 1.-3. Vzdělávací oblast: prvouka PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA Anotace: Výukový materiál je možno použít v tematickém celku Neživá příroda, Podmínky života Žáci se seznamují s druhy vod a vodními zdroji. Pracovní list č.3 využijeme při samostatné práci ve skupině, kde žáci mohou přistupovat k nádobkám s různým obsahem /druhem vody/, svá pozorování zapisují do tabulky.
sníh člověk pitná voda led rybník jezero ledovec řeka oceán pára déšť Voda se nachází ve všem kolem nás. Ve vodě vznikl první život a bez vody by žádný život neexistoval. Jsme zatím jediná planeta Země, kde se vyskytuje voda. I člověk je z větší části tvořen vodou. Voda se nachází ve všech třech skupenstvích - plynném /pára/, kapalném /déšť/, pevném /led/. Zapisuje se H2O .
přítomnost jiných látek Projdi si v myšlenkách svůj den a vzpomeň si, kdy jsi potřeboval vodu. Jaká byla voda. Slaná, sladká, pitná, užitková, odpadová? Kde tyto jednotlivé druhy vody najdeš? Kteří živočichové potřebují k životu vodu sladkou a kteří slanou? Jak změním skupenství vody /kapaliny/ na páru a na pevnou látku? Jaké další vlastnosti má voda? Skupen- ství barva chuť vůně džus voda z oceánu led voda z rybníku pára z polévky káva přítomnost jiných látek
Obrázky byly použity z klipartu MS.