Zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Možnosti a limity kontroly obcí
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Podnikatel – fyzická osoba.
Státní správa myslivosti
SEMINÁŘ PRO EXTERNÍ HODNOTITELE - HODNOCENÍ, PPH, NÁLEŽITOSTI POSUDKŮ.
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Optimalizace počtu matričních úřadů Porada s MV ČR konaná dne
Nástroje územního plánování
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
Novela energetického zákona a teplárenství. Evropská legislativa a teplárenství EU nemá žádnou ucelenou směrnici týkající se teplárenství Novela energetického.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Kontroly provedené v roce 2013 Hradec Králové Nechanice Borohrádek Hronov Vrchlabí Janské Lázně Smiřice Libáň Brumov Náchod Trutnov Rtyně v Podkrkonoší.
Přemnožení spárkaté zvěře a zákon o myslivosti. Oplocený objekt Sv. Anna v Brdech Počet stromků ve fázi odrůstání: v oplocence 6088 ks/ha, mimo oplocenku.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
CO MŮŽE ABSOLVENT LESNÍHO INŽENÝRSTVÍ OČEKÁVAT V PRAXI?
Správa EKO daní celními orgány
Problematika zavedení věcného břemene do KN
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
 zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů  zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (rozpočtová pravidla),
Celá čísla Dělení.
1 Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Evidence územně plánovací činnosti, ukládání a poskytování písemností Krajský úřad.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
CO NÁS ČEKÁ OKOLO MATURIT V ROCE 2012 Maturita 2011 Změny pro rok 2012 Připomínky CZESHA Nový systém hodnocení písemných prací.
Podstata účetnictví Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2014 / Důležité termíny – ředitelé SŠ zveřejní na webu kritéria pro uchazeče do 1.ročníků – ředitelé SŠ zveřejní.
Koordinace dávek v nezaměstnanosti
Poznatky z šetření stížností
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Novela zákona o důchodovém pojištění (I. etapa důchodové reformy) Technická novela nového zákona o nemocenském pojištění Petr Nečas ministr práce a sociálních.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2013 / D ŮLEŽITÉ TERMÍNY 2.1. – přijímací zkoušky do oboru vzdělání s talentovou zkouškou – talentová zkouška.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Správa místních poplatků
Větrný Jeníkov MVDr. Eva Cipínová
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2015 / D ŮLEŽITÉ TERMÍNY odevzdání přihlášek do oborů s talentovou zkouškou 2.1. – přijímací zkoušky do oboru.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
EKONOMIKA CHOVU A DRŽENÍ LOVECKÝCH PSŮ Krepsová Kristýna.
Testování životního prostředí podle tabulek pro zvěř spárkatou © 2014 Ing. Tomáš Kušta, Ph.D.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ 2015 / Důležité termíny – ředitelé SŠ zveřejní na webu kritéria pro uchazeče do 1.ročníků – ředitelé SŠ zveřejní.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Novela zákona o myslivosti Ministerstvo zemědělství r.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Veřejnoprávní smlouvy
Kvalita v sociálních službách jako proces
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Odbor životního prostředí
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Novela veterinárního zákona
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Novela zákona o místních poplatcích
„Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Projekt registrační číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
územního plánování na obcích v roce 2007
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Výsledky Společného regionálního
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Transkript prezentace:

Zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti Dozor v myslivosti Zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti Ing. František Malý Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem ČR InoBio – CZ.1.07/2.2.00/28.0018

V roce 2006 byl z velké části ukončen proces uvádění honiteb do souladu se zákonem o myslivosti a krajský úřad mohl začít aktivně plnit také svou dozorovou povinnost. Soustavnost dozorové činnosti krajský úřad naplnil tak, že pro ni vypracoval vlastní podrobnou metodiku. Cílem bylo navštívit každého z uživatelů tehdy 375 honiteb jednou nejpozději do března roku 2013.

Pořadí honiteb bylo určeno pořadím ORP - podle abecedy, pořadím honiteb v rámci ORP podle výměry – největší - nejmenší, a rozdělením honiteb v rámci ORP na šest etap. Předmětem dozoru byly povinnosti uživatele honitby o výsledku byl na místě sepsán protokol. První dozor se konal dne 5.9.2006, poslední dne 16.3.2012.

Zpočátku obsahoval protokol 42 bodů, všechny zákonné povinnosti uživatelů honiteb. Po jedné třetině honiteb byly výsledky dozorové činnosti vyhodnoceny a protokol zjednodušen na 10 bodů (povinností), kde byly zjištěny nedostatky v 10 a více procentech honiteb.

Vyhodnocení dozoru dle jednotlivých ustanovení zákona o myslivosti § 3 odst. 2 - Chov zvěře v předepsaném rozmezí, zjištěno v 130 honitbách, tj. 34 % honiteb Nedostatkem je, že uživatelé honiteb zajišťují chov v počtu spárkaté zvěře zpravidla vyšším než určený normovaný stav, a drobné zvěře zpravidla nižším než určený minimální stav. minimální stav - normovaný stav

2) § 46 odst. 2 - Evidence povolenek, zjištěno v 149 honitbách, tj 2) § 46 odst.2 - Evidence povolenek, zjištěno v 149 honitbách, tj. 40 % honiteb Nedostatkem je malá nebo žádná vypovídací schopnost předepsané evidence. Uživatelé honiteb často evidují v sešitě nebo na volném listu papíru pouze jmenný seznam osob, kterým byla povolenka vydána, a uschovávají povolenky po uplynutí jejich platnosti. Z evidence nelze zjistit zejména podstatné údaje o zvěři, k jejímuž lovu povolenka opravňuje. Povolenky často nejsou řádně vyplněny V případě např. i úmyslné ztráty povolenky taková evidence povolenek neumožňuje objektivně rozhodnout ve sporech o oprávněnosti provedeného lovu.

škodná zvěř?

3) § 44 odst.1 - Předepsaný počet lovecky upotřebitelných psů, zjištěno v 68 honitbách, tj. 18 % honiteb Nedostatkem je nižší počet loveckých psů s příslušnými zkouškami z výkonu, než vyžaduje příslušná vyhláška dle výměry a bonitace honitby. Nejčastěji chybějí ohaři v honitbách, kde je normován stav zvěře drobné, přestože nízké stavy neumožňují řádné hospodaření s ní včetně lovu. V některých malých honitbách uživatel honitby raději zapůjčuje cizího zkušeného barváře, protože pro vlastního nemá během roku dostatek práce, nutné k udržení výkonnosti psa.

4) § 61 odst.2 – Poměr pohlaví v chovu spárkaté zvěře, zjištěno v 51 honitbách, tj. 14 % honiteb Nedostatkem je zašetřování samičí zvěře v lovu a následkem toho přiznané (sčítání) či pravděpodobné (zpětný propočet) nedodržení předepsaného poměru pohlaví u spárkaté zvěře (zpravidla 1 : 1). Vychýlení poměru pohlaví ve prospěch samičí zvěře přispívá ke snížení celkové kvality populace, trofejové i kondiční.

5) § 51 odst.1 - Záznamy o lovu, úhynu, vlastní spotřebě nebo prodeji ulovené zužitkovatelné zvěře, zjištěno v 54 honitbách, tj. 14 % honiteb Nedostatkem vedení záznamů o hospodaření v honitbě je především nedostatečná evidence ulovené zvěře a její spotřeby, neumožňující zejména spolehlivě dosledovat v případě nepředvídatelných veterinárních či jiných důvodů spotřebu každého jednotlivého kusu zvěře.

6) § 61 odst.2 - Průběrný lov trofejové zvěře, zjištěno v 25 honitbách, tj. 7 % honiteb Nedostatkem je nadprůměrný podíl ulovené chovné trofejové zvěře podle místně uplatňovaných chovatelských kriterií, na základě výsledků hodnocení trofejí na pořádaných přehlídkách, tedy nedůsledný průběrný lov a porušování chovatelských zásad, sledujících vymezené biologické cíle.

7) § 49 - Evidence plomb ke kontrole ulovené zvěře, zjištěno v 81 honitbách, tj. 21 % honiteb Nedostatkem je neúplné vyplňování údajů předepsaných pro evidenci plomb ke kontrole ulovené zvěře Hrubým nedostatkem je předávání plomb osobám bez potvrzení podpisem!

8) Formální správnost nájemních smluv, zjištěno v 45 honitbách, tj 8) Formální správnost nájemních smluv, zjištěno v 45 honitbách, tj. 12 % honiteb Nedostatkem jsou chybějící nebo nesprávné údaje např. v nájemní smlouvě na užívání honitby, v krajním případě chyběl podpis pronajímatele (zástupce držitele honitby).

9) § 12 odst.1 - Počet mysliveckých stráží, zjištěno v 36 honitbách, tj. 10 % honiteb Nedostatkem je nižší nebo vyšší počet ustanovených mysliveckých stráží, než ukládá zákon o myslivosti. Uživatelé honiteb např. nepodají včas návrh na ustanovení myslivecké stráže po ukončení funkce stráže dosavadní, nebo ani skončení neoznámí příslušnému městskému úřadu. Pokud uživatel honitby dosáhl ustanovení nadpočetných mysliveckých stráží, mohlo by to mít důsledky na hrazení případných škod, způsobených při výkonu stráže.

10) Pochůzka honitbou, zjištěno v 12 honitbách, tj. 3 % honiteb Drobné nedostatky jako nebezpečné posedy, krmelce bez asanace, bez krmiva….

Celkově lze učinit závěr, že uživatelé honiteb Olomouckého kraje většinou disponují zkušenými mysliveckými hospodáři, kteří ale v některých případech obtížně vstřebávají legislativní změny. Myslivost se vyznačuje udržováním zvyků a tradic, což nemusí vést vždy ku prospěchu věci. Cílem dozorů nebylo pouze zjistit a sankcionovat porušování zákona o myslivosti. Hlavním cílem byl bezprostřední kontakt se zástupci uživatelů honiteb a jejich mysliveckými hospodáři, který umožňuje vést k nápravě metodicky účinněji, než je tomu v případě hromadných porad a seminářů. Uživatelé honiteb se na dozory mohli po oznámení připravit podle filosofie, upřednostňující dobrovolnost před vynucováním práva. Zajímavým poznatkem z dozorů je zkušenost, kterou potvrzuje i nepříliš klesající výskyt některých nedostatků. Kontrolovaní myslivci ne vždy předávali své nově nabyté poznatky kolegům v  honitbách, které dozor teprve čekal. Toto konstatování vede k krajský úřad také závěru, že dozorová činnost orgánů státní správy myslivosti má plné opodstatnění.