Věty vedlejší příslovečné úvod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
aneb CO JSME SE O NICH DOZVĚDĚLI V 7. TŘÍDĚ
Advertisements

Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Shoda přísudku s podmětem 1
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Věty vedlejší.
Věty vedlejší podmětné a předmětné
Přívlastek shodný a neshodný
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ (Pu)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Větné členy Opakujeme.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Druhy přísudku Český jazyk 2. stupeň ZŠ
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Hrátky s češtinou.
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ, PŘÍSUDKOVÁ A PŘEDMĚTNÁ
Druhy vedlejších vět Český jazyk 7. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Rozvíjející větné členy - opakování -
Skladba souvětí.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
holé, rozvité, několikanásobné
Rozvíjející větné členy - opakování -
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice AUTOR : Mgr. Jana Christenová NÁZEV: Vy_32_INOVACE_06_Čj_ Vedlejší věty podmětné a předmětné.
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_17_VV-přívlastková a doplňková Autor Fulínová.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Grafický rozbor vět Postup.
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Příslovečná určení VY_32_INOVACE_03-25 Ročník:
Opakujeme vedlejší věty 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Souvětí podřadné. Souvětí podřadné Definice: Souvětí podřadné se skládá z jedné věty hlavní a jedné nebo více vět vedlejších.
Transkript prezentace:

Věty vedlejší příslovečné úvod Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_číslo_Věty vedlejší příslovečné-úvod

Dokážeš seřadit? OPAKUJEME přídavné jméno sloveso příslovce podstatné předmět přívlastek přídavné jméno sloveso příslovečné určení podmět přísudek

podmět přísudek předmět přídavné jméno sloveso přídavné jméno sloveso příslovce příslovečné určení přívlastek podstatné jméno OPAKUJEME

Urči větné členy Dnes v zahradě krásně kvetou narcisy. k v z d n PUČ PUM PUZ OPAKUJEME

Podtrhni vedlejší větu, jak se ptáme, druh Kdo tam byl, mohl Janu vidět. Kdo tam byl, mohl Janu vidět. kdo mohl vidět? v. v. podmětná OPAKUJEME

Podtrhni vedlejší větu, jak se ptáme, druh Je nutné, abys to udělal. Je nutné, abys to udělal. je nutné co? jaká věc? v.v. podmětná OPAKUJEME

Podtrhni vedlejší větu, jak se ptáme, druh Věděl, že tam máme přijít. Věděl, že tam máme přijít. věděl co? jakou věc? v. v. předmětná OPAKUJEME

Podtrhni vedlejší větu, jak se ptáme, druh To je kočka, kterou přivezla Bára. To je kočka, kterou přivezla Bára. jaká kočka? v. v. přívlastková podst.jm. OPAKUJEME

věta vedlejší příslovečná místní Petr šel, kam jsme ho poslali. Petr šel, kam jsme ho poslali. šel kam? závisí na slovese ptáme se příslovcem v. v. příslovečná místní NĚCO NOVÉHO

věta vedlejší příslovečná časová Vrátil se , když byl večer. Vrátil se , když byl večer. vrátil se kdy ? závisí na slovese ptáme se příslovcem v.v. příslovečná časová NĚCO NOVÉHO

věta vedlejší příslovečná způsobová Udělám to, jak chceš. Udělám to, jak chceš. udělám jak? závisí na slovese ptáme se příslovcem v. v. příslovečná způsobová NĚCO NOVÉHO

Vedlejší věta příslovečná míry Koláčů bylo, kolik kdo chtěl. jak moc bylo? příslovečná míry, měrová NĚCO NOVÉHO

Podtrhni vedlejší větu, urči druh Dejte prádlo, kam patří. Když zazvonilo, šli jsme na místo. Petr pracoval, jak mohl nejlépe. To je místo, kde se narodil. Kam půjdeme, to nevím. Řekl mu, co si myslel.

Máš to také tak? Dejte prádlo, kam patří. Když zazvonilo, šli jsme na místo. Petr pracoval, jak mohl nejlépe. To je místo, kde se narodil. Kam půjdeme, to nevím. Řekl mu, co si myslel. příslovečná místní příslovečná časová příslovečná způsobová přívlastková předmětná

Procvičujeme doma Prezentace je doplněná o další věty. Můžeš si zkusit, jak jsi vše pochopil.

Urči druh vedlejších vět Když se maminka vrátila, všechno jsem jí řekl. Kdo tam byl, jistě vám o tom bude rád vyprávět. Petr věděl, že se maminka zlobí. Udělala to, jak nejlépe dokázala. Honza šel tam, kam mu poradili. Vrať se, odkud jsi přišel. To je místo, kde se narodila moje babička. Až se budeš vracet, kup rohlíky. Kdykoli jsme tam byli, vždy se o nás dobře postarali. Když se maminka vrátila, všechno jsem jí řekl. Kdo tam byl, jistě vám o tom bude rád vyprávět. Petr věděl, že se maminka zlobí. Udělala to, jak nejlépe dokázala. Honza šel, kam mu poradili. Vrať se, odkud jsi přišel. To je místo, kde se narodila moje babička. Až se budeš vracet, kup rohlíky. Kdykoli jsme tam byli, vždy se o nás dobře postarali. př. časová (kdy řekl?) podmětná (kdo bude vyprávět?) předmětná (věděl co?) př. způsobová (udělala jak?) př. místní (šel kam?) př. místní (vrať se kam?) přívlastková (jaké místo?) př. časová (kup kdy?) př. časová (kdy se postarali?)

Pokud máš nějaké nejasnosti, vysvětlíme si ve škole.