Znalostní zázemí organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ I. přednáška
Advertisements

Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd Baví vás práce s lidmi, chcete rozhodovat o nových projektech a řídit jejich realizaci? Chcete-li být.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
managementu znalostí podle
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Charakteristika řízení
V e d e n í l i d í.
Strategie podniku v globálním světě
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Vývoj konceptu kompetencí v celoživotním učení a vzdělávání – teoretická východiska a aplikace v neformálním vzdělávání PhDr. Michaela Tureckiová, CSc.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Manažerské kompetence. Obecné kompetence Vědět proč strategická perspektiva podnikatelský cit Vědět jak plánování a organizování analýza a úsudek vedení.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VII. přednáška
Předmět: Řízení podniku 1
Význam informací a dat a znalostí
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice. Proč znalostní ekonomika ? silná konkurence ekonomická krize efektivní výroba a prodej.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Regionální inovační strategie Moravskoslezského kraje
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Opava Modulární systém studijních programů na vysokých školách v Moravskoslezském kraji a jeho realizace OP RLZ Opatření 3.2 Registrační číslo.
Dana Zadražilová Fakulta mezinárodních vztahů VŠE v Praze Vzdělávání k udržitelnosti czech bcsd.
Modulární systém výuky na VŠP, a.s. CÍL = kvalitní, evropské a moderní studijní programy a obory Renáta Nešporková.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Management znalostí v inovačně náročném prostředí Ludmila Mládková VŠE v Praze.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Model struktury strategického managementu
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Ekonomika malých a středních podniků
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Ekonomika malých a středních podniků
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Pedagog.
Transkript prezentace:

Znalostní zázemí organizace

Nová logika podnikání Konkurenční výhoda

Hlavní koncepce Učící se organizace (Learning Organization) Organizace vytvářející znalosti (Knowledge-Creation Company) Intelektuální kapitál (Intellectual Capital) MANAGEMENT ZNALOSTÍ

Cíle Výsledky

Management znalostí je systematické, explicitní a záměrné vytváření, obnova a aplikace znalostí, s cílem maximalizovat účelnost a návratnost znalostních aktiv podniku.

Učící se organizace je prostředí, kde lidé průběžně rozšiřují svou schopnost dosahovat požadovaných výsledků, kde jsou podporovány nové a tvůrčí způsoby myšlení, kde je vytvořen prostor pro kolektivní aspirace a kde se lidé průběžně učí, jak se společně učit.

Schopnost učit se rychleji než konkurenti může být jedinou udržitelnou konkurenční výhodou

„Disciplíny“ učící se organizace Systémové myšlení (Systems Thinking) Osobní dokonalost (Personal Mastery) Myšlenkové pochody (Mental Models) Vytvoření sdílené vize (Building Shared Vision) Skupinové učení se (Team Learning)

Intelektuální kapitál zahrnuje Vztahy se zákazníky a partnery Inovační úsilí Infrastrukturu organizace Znalosti a dovednosti pracovníků

Současný management je ovlivňován dvěma směry - nová ekonomika a globalizace. Rozhodující je vědomost, vzdělání a duševní práce.

Změny na podnikové úrovni Transformace organizačních aktivit na aktivity spojené s kreativitou, tvořivými aktivitami. Konkurenceschopnost je podmiňována inovacemi. Vědomosti, jako základní parametr nové ekonomiky, jsou doplňovány postojovým, mentálním a kulturním potenciálem.

Požadavky na manažera 21. století Jsou podmíněny procesy globalizace a internacionalizace. Změny prostředí vyvolávají změnu požadavků na chování manažerů a jejich kompetence. Vliv vzdělání, prahových a výkonnostních kompetencí.

Charakteristika přelomu tisíciletí Přesycenost společnosti informacemi. Informace se staly zbožím. Nutnost kvalitního zpracování. Hodnota informace. Tvorba hodnot řízeným procesem změn - základ podnikání. Měřítko úspěšnosti - EVA (Economic Value Added).

Charakteristika změn prostředí podnikatelských subjektů Vstup ČR do EU. Proces globalizace zvýrazňuje rozdíly v myšlení a chování pracovníků a manažerů pocházejících z odlišného kulturního prostředí. Základním předpokladem úspěchu je tolerance odlišných kultur.

Podmínky změny lokálního manažera v globálního Znalost mezinárodního prostředí podnikatelských subjektů. Úspěšnost podnikatelského subjektu a znalost trendů vývoje daného odvětví.

Splnění charakteristiky “glocal” (global culture) manažera, který má: vůdčí a vizionářské schopnosti je vzorem pro ostatní, umí realizovat změny, správně a vhodně komunikuje, je schopen účinně motivovat, jedná empaticky a eticky. Změna modelu 80:20, (znalosti a zkušenosti) : (komunikace a koordinace) na model 20:80; (zkušenosti) : (kultura, zvyky, kompetence).

Požadavky na kompetence IQ EQ AQ CQ Časové etapy 1. polovina 20.století 2. polovina 20.století 20.století Struktura požadavků na kompetence IQ– schopnosti věcné, odborné a metodické, analytické a systémové, specifické EQ– sociální a osobnostní kompetence, kulturní kompetence AQ– akční kompetence CQ– kreativní inteligence = IQ + EQ + AQ