VEDENÍ KANCELÁŘE Vzdělávací akce České advokátní komory,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Doporučení pro přípravu žádosti;
Pohled právníka na IT zakázky ve veřejné dopravě
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
LEASING z pohledu daně z příjmu
Hmotná nouze Mgr. Terezie Pemová.
11 Udržovatelnost a servisní logistika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Personální managament
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jak si počínat při soudním jednání
Kárná odpovědnost advokátů a advokátních koncipientů
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Dodavatelsko-odběratelské vztahy osnova přednášky Radmila Herzánová
Význam informací v podnikání
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Prekérní pracovněprávní vztahy větší flexibilita na úkor zaměstnanců Jaromíra Kotíková VÚPSV.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
Účetnictví.
Zdaňování stálé provozovny - aktuální pohled Finanční správy ČR
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Úprava vedení účetnictví a daňové evidence zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve.
Audit seminář CGI duben 2014.
Základy účetnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Účetní doklady Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Téma projektu: Zajištění IT školení mimo sídlo firmy - školení zaměstnanců auditorské firmy na nově zavedený informační systém Vypracoval: Petr Vilimovský.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Úvod do účetnictví.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Účetnictví Ročník: 2.
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
O BČANSKÉ SOUDNÍ ŘÍZENÍ I. - obecné náležitosti každého podání soudu - soudní poplatky - ustanovení zástupce a) soudem b) Českou advokátní komorou.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Základy podnikání v praxi Ing. Iva Krejčí CZ.1.07/3.1.00/
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Charakteristika daňové evidence Příjmy a výdaje v příkladech.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Management a řízení hotelu
Řízení majetku ve vazbě na zdrojovou náročnost
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Občanské soudní řízení I.
Transkript prezentace:

VEDENÍ KANCELÁŘE Vzdělávací akce České advokátní komory, Místo konání: Kleinův Palác, Brno; Lektorka: JUDr. Sáša Navrátilová, MBA Datum konání:3.4. 2014

Program semináře ÚVOD – předpoklady pro kvalitní vedení advokátní kanceláře POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB nejen v návaznosti na právní předpisy, důležitou součástí je i lidský faktor ADVOKÁTNÍ TARIF aneb pro vedení a fungování kanceláře jsou potřebné finanční prostředky Co je třeba dále znát a umět, aby VÁŠ ÚSPĚCH nebyl jen dočasný ZÁVĚR – shrnutí, podepisování výkazů

ÚVOD - co potřebujete pro vedení kanceláře? Co je vedení Čas Znalosti,dovednosti, nadání Peníze

CO JE VEDENÍ neboli ŘÍZENÍ

Co je vlastně řízení/vedení? Řízení (musí) na všech úrovních zahrnovat: plánování ; vedení; organizování; kontrolu. Základním předpokladem pro manažerské řízení jsou manažerské dovednosti!

Stojíme na začátku – mise a vize Stanovte si vizi a misi: -vize – vyjádření základního smyslu existence kanceláře (zakladatel); -mise – předem nadefinovaný směr, kterým se bude kancelář/ firma ubírat. Jsou důležité především také pro zaměstnance – měli by je znát!

I při řízení menších celků je třeba strategie Strategické řízení se zaměřuje na: Cíle (poslání kanceláře); Zdroje (disponibilní); Příležitosti (prostředí v němž kancelář existuje vnější, vnitřní); a dlouhodobý soulad mezi těmito atributy. Cíle mají být SMART!

Úrovně strategického řízení Strategické řízení/top management Taktické řízení/taktický management Operativní řízení/Operační management

Na prvním místě je klient 4C Právní služba/produkt Užitná hodnota pro klienta Cena Cenový náklad klienta Místo poskytování/distribuce Dostupnost Propagace služby/výrobku Komunikace

ČAS aneb KDE HO VZÍT, KDYŽ SE NÁM STÁLE NEDOSTÁVÁ

Kde se berou časové ztráty? My – nesprávné činnosti, nejasnosti v prioritách, chaotická práce, nekázeň, lenost; Ostatní – nesprávné cíle, změny priorit, nesprávné plánování, nesprávné řízení, nedostatky v procesech.

Pozitivní vymezení, stanovení priorit Čemu ještě věnovat čas a čemu už ne! Co mě živí, co chce klient Co chtějí kolegové, podřízení, přátelé, rodina Co jsem ještě nestihnul, ale rád bych Co může počkat, neřeším x pozor však na prokrastinaci!

Jak plánovat/rozvrhnout čas? Co všechno potřebujete stihnout? Omyly při plánování – neodhadneme, jak dlouho nám bude činnost trvat, neplánujeme rezervy, neodhadneme velikost zpoždění, plánujeme věci, které nemáme pod kontrolou; Nezapomínejte na časové rezervy – na dopravu, na koníčky, na náhodná setkání, na komunikaci s vašimi blízkými (rodiče, děti, partneři), navazování kontaktů Klaďte důraz na dlouhodobé udržení výkonu - odpočinek, přestávky na jídlo/oddech, relaxace

Rovnováha osobního a pracovního života Úspěch nelze měřit pouze úspěchem v pracovní sféře!

INFORMACE, ZNALOSTI, DOVEDNOSTI

Informace – kde je získat? I. Písemné zdroje/prameny Sbírka zákonů ASPI, CODEXIS atp. Bulletin advokacie + jeho zvláštní čísla Věstník České advokátní komory NEWS České advokátní komory Odborné časopisy, odborná literatura Denní tisk Internet – zejména www.cak.cz ; www.justice.cz

Informace – kde je získat? II. Ústní zdroje Formální Semináře Školení Dotazy Konzultace s ČAK a jejími zástupci Účast na sněmech a jiných akcích pořádaných ČAK Neformální Sportovní akce pořádané ČAK Společenské akce pořádané ČAK

Znalosti – předpisy o advokacii I. Listina základních práv a svobod - ÚZ Úmluva o ochraně lidských práv a základních svobod Zákon o advokacii – Z Advokátní tarif - V Advokátní kárný řád- V Etický kodex – U Příspěvek na činnost ČAK/Limity pojistného plnění – U O výchově a dalším vzdělávání koncipientů – U O elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů -Z

Znalosti – předpisy o advokacii II. Podrobnosti o dokumentaci advokáta vedené při poskytování právní služeb – U O provádění úschov – U Identifikační průkazy – V Pravidla pro výkon substitučního oprávnění – U O prohlášení advokáta o pravosti podpisu – U O výši úplaty za vydání knihy – U Vzhled stavovského oděvu – U Advokátní zkušební řád – U, O určení advokátů – V, další předpisy ČAK Předpisy EU a Rady Evropy

Znalosti – předpisy souvisící III. Zákon o účetnictví Zákon o daních z příjmů Zákon o dani z přidané hodnoty – DPH Zákon o ochraně osobních údajů Občanský zákoník Zákon o obchodních korporacích Občanský soudní řád Zákon o zvláštních řízeních soudních

Zákon o advokacii (AZ) I. Povinnost mlčenlivosti x zbavení povinnosti Povinnost používat označení advokát při výkonu advokacie x možnost používat i mimo výkon advokacie Povinnost být pojištěn pro případ odpovědnosti za škodu, povinnost rozšířit pojištění nebo případně zastoupení odmítnout Povinnost mít sídlo na území ČR - řádné označení sídla, přítomnost v sídle

Zákon o advokacii (AZ) II. Povinnost platit příspěvky na činnost Komory a odvody do sociálního fondu Komory, popř. platby předvídané AZ a dalšími předpisy o advokacii Povinnost vést přiměřenou dokumentaci Povinnost vést stanovené evidence, popř. do nich zapisovat (kniha o prohlášeních, evidence provedených konverzí, elektronická kniha úschov)

Zákon o advokacii (AZ) III. Povinnost kolegiální, povinnosti v řízení před soudy i jinými orgány Povinnost advokáta umožnit koncipientovi účelnou právní praxi Povinnost koncipienta nepoužívat k újmě advokáta – školitele či ve svůj vlastní/třetích osob prospěch zvláštních informací

Etický kodex Povinnosti při vedení kanceláře – čl. 16 Vykonávání advokacie v sídle Nesnižování důstojnosti advokátního stavu Přítomnost v pravidelné době Vedení evidence dle požadavků na řádný výkon advokacie Úprava profesionální etiky a pravidel soutěže advokátů

Etický kodex, osobnost advokáta a předpokládané atributy pro vedení Přínos advokáta - manažera pro dobré vedení advokátní kanceláře: Vytrvalost Sebedůvěra Odpovědnost Informovanost Iniciativa (proaktivita) Identifikace příležitostí i silných stránek a jejich využití Důraz na koncept cena – kvalita - flexibilita Touha uspět a vynaložení úsilí Racionální chování Respektování okolní reality

Etický kodex a řídící dovednosti I. Máte je všechny, avšak užíváte jen některé! Rozhodování Řízení týmů/lidí Proces poskytování právní služby (poskytování právní služby je vlastně v přeneseném slova smyslu výrobou) Finance z pohledu předpisů o advokacii i z pohledu řízení (vždy pracujeme s určitou finanční částkou – většinou z našeho pohledu omezenou) Efektivní marketing – zviditelnění se v konkurenčním boji Úspěšný prodej právních služeb Řízení času Efektivní delegace

Etický kodex a řídící dovednosti II. Motivace lidí (praktikanti, koncipienti) Řízení porad (účastníci, program, výstupy s úkoly a termíny) Jasná komunikace (zpětné vazby!) Úspěšné vyjednávání (s dodavateli, ale i s protistranami) Řízení příležitostí Využívání moderních technologií a mnoho dalších  Jsou základním předpokladem řízení. Je třeba je využívat v rovnováze!

FINANČNÍ PROSTŘEDKY = NEOPOMENUTELNÝ FAKTOR PRO VEDENÍ

Kvalitní vedení = finanční plánování I. Analýza příjmů - lze ji provést z evidence vystavených daňových dokladů – faktur Paušální klienti – stejná výše příjmů Pravidelní klienti – nestejná výše příjmů Klienti ad hoc - přicházející dlouhodobě - přicházejí jednorázově Analýza nákladů/výdajů – fixních (pravidelně se opakujících, tj. měsíčně, čtvrtletně, pololetně, ročně - nákup ASPI, poplatky za telefon, nájem kanceláře) a variabilních (nepravidelně se opakující, ale do jisté míry se dají předpokládat (servis kancelářské techniky, servis služebních automobilů x výměna autobaterie, pneumatik, nákup tiskárny, počítače…)

Kvalitní vedení = finanční plánování II. Analýza majetku (např. kanceláře ve vlastnictví) pohledávek (krátkodobě po splatnosti x dlouhodobě po splatnosti) závazků (závazky do lhůty splatnosti x závazky po lhůtě splatnosti) Finanční strategie kanceláře příjmy optimalizace výdajů finanční toky – trvalá platební schopnost, ovlivnění cash flow – vybírání záloh, zkrácení dodacích lhůt kapitál z cizích zdrojů (leasing, hypotéka – pravidlo 50:50) daňová politika/optimalizace tvorba rezerv

Advokacie se vykonává zpravidla za úplatu Advokacie se vykonává zpravidla za odměnu a od klienta lze žádat přiměřenou zálohu Způsob určení odměny a náhrad advokáta, který vykonává advokacii stanoví Ministerstvo spravedlnosti – advokátní tarif

Advokátní tarif I. aneb peníze potřebné pro vedení kanceláře Smluvní x mimosmluvní odměna Přiměřenost smluvní odměny + upozornění Mimosmluvní odměna – tam, kde nebyla sjednána smluvní - Povinnost vést přiměřenou dokumentaci způsobem, z něhož musí být zřejmý postup při poskytování právních služeb, jakož i oprávněnost účtované odměny

Advokátní tarif II. aneb peníze potřebné pro vedení kanceláře Účetní a daňové doklady vést bez zbytečné specifikace úkonů právních služeb – zejména pro případ daňové kontroly (pokud se s klientem písemně nedohodnete jinak) – pozn. při daňové kontrole musí být přítomen zástupce určený ČAK Vystavení řádného daňového dokladu – jméno klienta by nemělo být patrno – dvojí evidence

Advokátní tarif III. aneb peníze potřebné pro vedení kanceláře Při ukončení poskytování právní služby nutno vydat klientovi všechny doklady – nelze podmiňovat zaplacením požadované odměny nebo výloh – k tomu měl být využit požadavek na přiměřenou zálohu Opatrování peněz a jiných hodnot s péčí řádného hospodáře, přírůstky vydat složiteli – nelze započítat odměnu s těmito částkami – pokud nebylo předem dohodnuto

SHRNUTÍ, ZÁVĚR

Co všechno vám může pomoci I. SYSTÉM, POŘÁDEK, DŮSLEDNOST - IS/IT Plánování prostřednictvím plánů práce, schůzek, výkazy práce, seznamy hesel, plány docházky do kanceláře, dovolené, řádně vedený seznam kontaktů na klienty, zaměstnance, koncipienty, sestavení databáze osvědčených vzorů dokumentů a jejich přehledné setřídění, zápisy z porad se zaměstnanci Řádné vedení advokátních spisů – prokázání, že advokátní služba byla poskytnuta v pořádku + řádný podklad pro vyúčtování Nepodcenit okamžik růstu kanceláře – pořízení serveru, dálkového připojení….

Co všechno vám může pomoci II. aneb jednoduchý tahák Odpověď na základní otázky: Kdo? Co? Kdy ? Kde ? Proč ? Jak ?

= řádné a kvalitní poskytování právní služby Závěr Řádné vedení advokátní kanceláře = řádné a kvalitní poskytování právní služby

Děkuji Vám za pozornost a přeji Vám, aby vedení Vašich advokátních kanceláří bylo úspěšné! pernstejn@snadvok.cz