Novela zákona o sociálních službách

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Kontrolní šetření kvality sociálních služeb Mgr. Blanka Mikaušová Odbor sociálních.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Sociální služby ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Provázanost zdravotních a sociálních služeb v péči o umírající
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Koordinace rodinných dávek, pohřebné
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MANUÁL VÝPOČTU JEDNOTKY SOCIÁLNÍ SLUŽBY pomocný materiál pro vyplnění
Úřad práce České republiky
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vize a požadavky Karlovarského kraje SPRSS JUDr. Tatjana Kašlíková, Mgr. Ilona Čtvrtníková, Mgr. Ferdinand Raditsch Aktivita je součástí projektu ‚Podpora.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
Vize a požadavky Karlovarského kraje SPRSS JUDr. Tatjana Kašlíková, Mgr. Ilona Čtvrtníková, Aktivita je součástí projektu ‚Podpora procesu střednědobého.
31 Základní typy zdravotnických systémů
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Služby následné péče.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Správa sociálního zabezpečení
Právo sociálního zabezpečení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Správa sociálního zabezpečení
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Andrea Faltysová Sociální práce vedoucí oddělení
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Filozofie konstrukce.
Právo sociálního zabezpečení
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Ing. Stanislava Správková
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Podpora samostatného bydlení
DOPAD NOVÉ DRUHOLOGIE SOCiÁLNÍCH SLUŽEB NA KLASICKÉ SLUŽBY SOCIÁLNÍ PÉČE Daniela Lusková.
Příspěvek k činnosti v PSNDP
Transkript prezentace:

Novela zákona o sociálních službách Konference ČAPS, 23. 9. 2019 Mgr. David Pospíšil david.pospisil@mpsv.cz

Obsah Základní informace k novele Druhologie sociálních služeb Registrace sociálních služeb Materiálně technický standard Kvalita poskytování sociálních služeb Financování a plánování sociálních služeb Doporučené postupy

Novela zákona o sociálních službách Cíle: zpřehlednění a zjednodušení systému sociálních služeb vznik nových sociálních služeb cílí na pečující osoby snížení administrativní zátěže sociálním službám stanovení nových pravidel pro správu sítě sociálních služeb nastavení jednotných standardů pro výpočet dotace a nákladů změny v systému financování nastavení personálního a materiálně-technického standardu Vnější připomínkové řízení se plánuje na říjen 2019. Novela by měla být předložena vládě v prosinci 2019. Účinnost novely se předpokládá od 1. 1. 2021.  

Druhologie sociálních služeb Princip subsidiarity Jestliže je třeba pomoc a podporu zajistit prostřednictvím sociálních služeb, poskytují se přednostně sociální služby v terénní nebo ambulantní formě. V praxi to má zajistit, že v pobytové službě opravdu budou jen klienti, kteří tam mají být. Pečující osoby … „se rozumí osoba blízká, která poskytuje pomoc osobě, jíž byl přiznán příspěvek na péči ve II - IV. stupni závislosti nebo na základě pobírání dávky nemocenského pojištění dlouhodobé ošetřovné“. Osoby pečující se stávají klientem sociálních služeb. Problematika genderově podmíněného násilí do obsahu odborného soc. poradenství: „řešení genderově podmíněného násilí“. Subsidiarita: V § 2 se na konci odstavce 2 doplňuje věta Pečující osoby, § 3, základní pojmy Odborné sociální poradenství – doplnění do § 37

druhologie sociálních služeb základní druhy sociálních služeb sociální poradenství služby sociální péče služby sociální podpory služby sociální prevence Do § 32 se doplňuje nový základní druh

druhologie sociálních služeb § 33a - sociální služba komunitního charakteru zaměřena na řešení NSS v přirozeném prostředí člověka, či v prostředí, které se mu podobá. Může být poskytována ambulantní, terénní i pobytovou formou, přičemž každá tato forma je v obci umístěna stejně jako jiné prostory stejného účelu a není soustředěna s ostatními službami stejného charakteru v jednom místě. § 35 odst. 1 – základní činnosti při poskytování sociálních služeb (směřující pouze k pečujícím osobám) pomoc osobám blízkým k vyrovnání se s traumatem spojeným s umíráním a úmrtím blízké osoby, u osob pečujících nácvik dovedností pro zvládání péče o osoby závislé, zprostředkování potravinové a materiální pomoci. Komunitní služba U ambulantních služeb je omezena počtem nejvýše 32 klientů sociální služby v místě a čase, přičemž v jedné místnosti smí být maximálně 10 uživatelů služby současně, a u pobytové služby je omezena počtem nejvýše 18 klientů sociální služby v jednom místě, přičemž v jedné domácnosti může být nejvýše 6 uživatelů. Tento počet lze v odůvodněných případech navýšit v případě, že dojde k narození či osvojení dítěte nebo dětí jednoho či více klientů sociální služby. Tato sociální služba nevylučuje místně ani způsobem jejího poskytování člověka ze společnosti a podporuje jej ve využívání běžných zdrojů v okolí a všech jeho schopností, které dále rozvíjí.

druhologie sociálních služeb – PS § 40 Pečovatelská služba bude nově poskytována také osobám pečujícím v zařízeních pečovatelských služeb. Vznikne tedy nové zařízení sociálních služeb – Středisko pečovatelské služby. rozšíření základních činností PS pro pečující osoby zejm. nácvik dovedností (výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti a pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů).   § 75 odst. 2 písm. a) – poskytování PS bez úhrady rodinám s dětmi Navrhuje se rozšíření pomoci rodinám, ve kterých žijí minimálně 3 děti narozené v rozmezí tří let, přičemž se dvě děti narodily současně, a to do 4 let věku těchto dětí. Rodiny s těmito dětmi v současné době nemají právní nárok na poskytování pečovatelské služby bez úhrady. Změny v typologii sociálních služeb   spíše souhlasí všichni se spojením pobytových služeb péče do jedné ostatní témata jsou v jednání a s návrhy souhlasí, řeší se jenom technické parametry

Druhologie sociálních služeb - PS § 75 odst. 2 písm. b) U poskytování PS bez úhrady dojde k rozšíření okruhu oprávněných osob. A to vzhledem k tomu, že odbojářů výrazně ubývá a postupně začínají dosahovat důchodového věku i novodobí váleční veteráni. § 75 odst. 2 písm. e) PS bez úhrady se navrhuje rozšířit o cílovou skupinu, u pozůstalých manželů/manželek po osobách uvedených v písmenech b) až d) starších 70 let, také o partnera/partnerku, a to v souvislosti se zákonem č. 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství a o změně souvisejících zákonů a respektováním práv LGBT menšiny.

druhologie sociálních služeb denní stacionář Sloučení denního stacionáře a centra denních služeb = odstranění duplicit v systému služeb, větší přehlednost a zjednodušení systému. sloučení pobytových služeb sociální péče (domov pro osoby se zdravotním postižením, domov pro seniory a domov se zvláštním režimem) sociální služby poskytované osobám v terminálním stavu a osobám blízkým – nová sociální služba Reflektuje sociální složku péče o osobu v terminálním stádiu. Základní činnosti vychází z péčových služeb, jsou rozšířeny o pastorační a duchovní péči, psychosociální podporu při umírání, pomoc osobám blízkým k vyrovnání se s traumatem spojeným s umíráním a úmrtím blízké osoby. Domov sociální péče V domovech sociální péče se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení, věku, demence, chronického duševního onemocnění, závislosti na návykových látkách nebo nelátkových závislostí, nebo osobám, které vedou rizikový způsob života, jejichž situace nebo zdravotní stav vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

druhologie sociálních služeb § 57 – Azylové domy Azylové domy poskytují pobytové služby na přechodnou dobu osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení, osobám v nepříznivé životní situaci, které jsou bez domova a zároveň mají lékařem indikován klid na lůžku a potřebu zdravotní péče z důvodu doléčení a osobám s látkovou či nelátkovou závislostí. Zprostředkování potravinové nebo materiální pomoci jako nová základní činnost Dále dojde k rozšíření vybraných služeb o činnosti vedoucí k prevenci ztráty bydlení a depistážní činnosti.

Registrace sociálních služeb - Hlavní cíle přehlednost systému pro lidi potřebující sociální služby snížení administrativní zátěži, větší samostatnost poskytovatelů změna místní příslušnosti při registraci sociálních služeb – dle místa poskytování (vyjma terénní formy poskytování) nastavení personálního a materiálně technického standardu

Přehlednost systému – snížení administrativy nový informační systém na sledování negativních sociálních jevů, uživatelsky přívětivé prostředí, ucelený systém služeb pro možná řešení nepříznivé životní situaci, doklady nebudou předkládány registrujícímu orgánu, ale budou si je poskytovatelé ponechávat u sebe a budou je předkládat ke kontrole v místě poskytování služby, poskytovatel sociálních služeb, který je zapsán v registru je povinen do registru zapisovat změny týkající se rozhodnutí o registraci.

Změna místní příslušnosti při registraci sociálních služeb – dle místa poskytování o registraci rozhoduje krajský úřad příslušný podle místa poskytování sociální služby u terénní formy poskytování podle místa trvalého nebo hlášeného pobytu fyzické osoby nebo sídla právnické osoby, popřípadě podle umístění organizační složky zahraniční právnické osoby na území České republiky

Nastavení personálního a materiálně technického standardu Nastavení personálního standardu pro potřeby registrace – vytvoření „intervalů“ u počtu personálního zabezpečení v závislosti na kapacitě a dalších faktorech (např. provoz služby). Konkrétní hodnoty budou stanoveny formou výčtové tabulky v prováděcím předpisu. Nastavení materiálně – technických podmínek pro registraci v závislosti na druhu a formě poskytování

Technicko-provozní vlastnosti Materiálně technický standard (MTS) pro služby sociální péče poskytované pobytovou formou Určen pro: Chráněné bydlení (CHB); Domovy pro osoby se zdravotním postižením (DOZP), týdenní stacionáře (TS), Domovy se zvláštním režimem (DZR) a domovy pro seniory (DS) – Domovy sociální péče (DSP) Odlehčovací služby v pobytové formě (OS) Azylové domy (AD) Kapacita Celkový počet klientů Počet klientů, resp. lůžek v pokoji Budova Vhodnost prostor pro cílovou skupinu Vybavení pokoje/domácnosti Velikost pokojů/domácnosti Bezbariérovost Výtah Dostupnost Vybavení Pokoj Signalizace Koupelna/toaleta Hygienické potřeby Přístup k vybavení Úklid Praní Technicko-provozní vlastnosti Teplota Voda Odběr elektřiny Základní parametry materiálně technického standardu pobytových služeb

Kvalita v sociálních službách Novela přináší změnu logiky kvality v sociálních službách. Povinnosti poskytovatele - v zákonu o sociálních službách (§88 – více upřesněné, konkrétní a srozumitelné), na ně skutečně naváží kritéria standardů kvality sociálních služeb (příloha vyhlášky zákona), za nesplnění povinností bude přestupek (§ 107).

ZÁKONNÉ POJETÍ KVALITY Snížení administrativy (méně metodik, konkrétně definované pracovní postupy, osobní dokumentace klienta). Snížení počtu požadavků, novelizace zákona i prováděcího předpisu, větší provazba s registracemi. Posílení důrazu na ochranu a podporu práv klientů sociálních služeb včetně konkrétní formulace přestupku, který v současnosti není. Provazba zákona o prováděcího předpisu. Odstranění duplicit (zejména kritérií, s tématem registrace – informace v registru a dokumentaci služby – STD 1, Personální a materiálně technické zabezpečení, apod.) Cílem je, aby upravené znění lépe odpovídalo procesu poskytování sociálních služeb. Požadavky byly konkrétní a srozumitelné.

REVIDOVANÉ POVINNOSTI Poskytování sociální služby v souladu s NSS (průběh vyhodnocovat) pracovat vnitřní pravidla pro jednání o poskytování sociálních služeb a pro uzavření smlouvy, vést evidenci žadatelů o sociální službu (včetně data přijetí žádosti, ztotožnění žadatele – pokud není poskytována služba anonymně), žadatelů o sociální službu, se kterými nemohl uzavřít smlouvu o poskytnutí sociální služby z důvodů uvedených v § 91 odst. 3 (včetně důvodu a termínu odmítnutí), osob se kterými byla uzavřena smlouva (datum uzavření smlouvy), osob, které samy odmítly uzavřít smlouvu (včetně data odmítnutí), a to v JIS-PSV, plánovat a hodnotit průběh poskytování sociální služby podle; plnění této povinnosti koordinuje zejména sociální pracovník, respektovat důstojnost, soukromí a integritu osoby, které poskytuje sociální službu, poskytovat sociální služby způsobem odpovídajícím nepříznivé sociální situaci vymezené v rozhodnutí o registraci a ve lhůtě stanovené standardy kvality poskytování sociálních služeb tento způsob poskytování sociální služby vyhodnocovat, písemně zpracovat vnitřní pravidla pro jednání o poskytování sociálních služeb a pro uzavření smlouvy o poskytování sociálních služeb a podle těchto pravidel postupovat, vést evidenci žadatelů o sociální službu (včetně data přijetí žádosti, ztotožnění žadatele – pokud není poskytována služba anonymně), žadatelů o sociální službu, se kterými nemohl uzavřít smlouvu o poskytnutí sociální služby z důvodů uvedených v § 91 odst. 3 (včetně důvodu a termínu odmítnutí), osob se kterými byla uzavřena smlouva (datum uzavření smlouvy), osob, které samy odmítly uzavřít smlouvu (včetně data odmítnutí), a to v JIS-PSV, společně s osobou, které poskytuje sociální službu s ohledem na nepříznivou sociální situaci, kterou s osobou řeší, plánovat a hodnotit průběh poskytování sociální služby podle sjednaných cílů spolupráce a uzavřené smlouvy o poskytnutí sociální služby a vést písemné individuální záznamy o průběhu a hodnocení poskytování sociální služby této osobě; plnění této povinnosti koordinuje zejména sociální pracovník, respektovat důstojnost, soukromí a integritu osoby, které poskytuje sociální službu,

REVIDOVANÉ POVINNOSTI pravidla pro podávání a vyřizování stížností, pravidla řízení dokumentace a vést dokumentaci, podporovat osobu, které poskytuje sociální službu, ve využívání dalších veřejných služeb a přirozeného sociálního prostředí, dodržovat standardy kvality sociálních služeb, uzavřít s osobou smlouvu o poskytnutí sociální služby, pokud tomu nebrání důvody uvedené v § 91 odst. 3, neprodleně písemně oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností uvedenému v § 92 písm. a) ukončení poskytování pobytové nebo ambulantní služby sociální péče nebo sociální prevence osobě, která se může bez další pomoci a podpory ocitnout v situaci ohrožující její život a zdraví, pokud tato osoba s takovým oznámením souhlasí.

STANDARDY KVALITY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Snížení počtu standardů z 15 na 5 + snížení počtu z  48 kritérií na 22. 5 Standardů: Garance – přehodnocování služby, nepříznivá sociální situace a zaměstnanci ve službě, etika. Průběh poskytování – celý proces poskytování sociálních služby (jednání, smlouva, „individuální plánování“, odmítnutí, evidence). Lidskoprávní oblast – ochrana důstojnosti, soukromí a integrity, stížnosti. Dokumentace - pravidla pro vedení dokumentace, služby a klientovi. Další zdroje – využívání veřejných služeb a zdrojů přirozeného sociálního prostředí.

Vývoj financování

Financování v roce 2019

Financování v roce 2019 Struktura nákladů sociálních služeb financovaných z dotace MPSV v letech 2013-2018 ROK Celkové náklady Osobní náklady Provozní náklady Ostatní náklady 2013 27 408 949 055 Kč 17 959 304 051 Kč 8 134 392 719 Kč 1 315 252 285 Kč 2014 28 545 869 915 Kč 18 816 200 830 Kč 8 331 592 225 Kč 1 398 076 860 Kč 2015 30 372 806 775 Kč 20 526 398 097 Kč 8 359 837 057 Kč 1 486 571 621 Kč 2016 31 919 335 014 Kč 21 851 309 455 Kč 8 563 757 544 Kč 1 504 268 015 Kč 2017 34 958 295 524 Kč 24 773 396 953 Kč 8 692 615 318 Kč 1 492 283 253 Kč 2018 40 128 729 268 Kč 29 114 604 518 Kč 9 394 949 527 Kč 1 619 175 223 Kč

PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Současné nedostatky plánování: sítě sociálních služeb v krajích mnohdy nepokrývají skutečnou potřebnost kapacity pro specifické cílové skupiny mnohdy úplně chybí. Novela navrhuje: Proces plánování sociálních služeb bude převeden do přenesené působnosti, dojde ke sjednocení procesů, zkrácení lhůt, dozorová činnost bude na MPSV, v samostatné působnosti bude zařazování sociálních služeb v rozvojové síti sociálních služeb. Kraje budou sestavovat tzv. rozvojovou síť sociálních služeb, která bude rozšiřovat základní síť stanovenou MPSV, která již nebude podporována z dotace MPSV (ale lze ji podpořit z prostředků EU/Norských fondů či rozpočtu krajů a obcí), kraje v samostatné působnosti budou sestavovat střednědobý plán rozvoje sociálních služeb, budou také vydávat pověření a budou odpovědné za dostupnost služeb.

FINANCOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Financování sociálních služeb formou poskytnutí prostředků ze státního rozpočtu na základě stanovených normativů - přenesená působnost. Základní zásady: zaniká současná podoba dotačního řízení a směrná čísla, alokace státního rozpočtu se rozděluje na základní síť MPSV – přepočtených úvazků a k nim vztaženým celkovým nákladům, normativy představují celkové osobní náklady na úvazky (včetně průměrných odměn na danou pozici) a jsou stanoveny ve věstníku/vyhlášce (obdobně jako u MŠMT), MPSV bude stanovovat tzv. základní síť MPSV (přenesená působnost) na počet úvazků (bude stanovena pro každý kraj zvlášť a každý rok se bude upravovat), bude vyhlášena ve věstníku MPSV, zbylé náklady sociálních služeb jsou hrazeny z jiných zdrojů (cca 30 % ostatních nákladů), výplata prostředků na základní síť MPSV bude nastavena „průtokovým“ způsobem, krajský úřad tak bude jednotlivým organizacím přeposílat částku stanovenou ministerstvem, nastavena bude platba dotace ve dvou splátkách na 1. a 2. pololetí kalendářního roku, bude umožněno realizovat tzv. krajskou síť, kterou kraj může saturovat z vlastních prostředků (např. využívání EU a norských prostředků).

MTS sociálních služeb pro specifické cílové skupiny – plán dalšího postupu MTS bude stanoven v prováděcím předpisu, jehož účinnost se předpokládá od 1. 1. 2021 Platnost MTS nebude retroaktivní Splnění MTS bude nezbytnou podmínkou pro účast v projektových investičních výzvách

doporučené postupy MPSV aktualizován: Doporučený postup pro používání opatření omezující pohyb osob pracuje se na doporučených postupech: Jednání se zájemcem o sociální službu Smlouva o poskytování sociální služby Doporučené postupy ke stažení na: https://www.mpsv.cz/cs/13916

Děkuji za pozornost