„Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji“ Seminář pro příjemce 19.12.2018 reg. č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0001774.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Příloha č. 6: Údaje o podporovaných sociálních službách v Plzeňském kraji.
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Aktuální stav realizace projektu Ing. Jana Moravcová
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Schůzka projektového týmu Postdoc I. 5. ( ) Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci, reg. č. CZ.1.07/2.3.00/
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Individuální projekt Jihomoravského kraje OP LZZ Zajištění vybraných sociálních služeb na území Jihomoravského kraje pracovní seminář 3. března 2010 Tento.
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Základní síť sociálních služeb ve Středočeském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ Oblast podpory: Podpora sociální integrace.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
„Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Projekt registrační číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ je hrazen v rámci Operačního programu Zaměstnanost.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Pečovatelská služba.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2018 OSV JMK.
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“
Odbor sociálních věcí, oddělení správní a realizace projektů
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Vykazování dat v rámci poskytování sociálních služeb
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Operační program Zaměstnanost
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

„Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji“ Seminář pro příjemce 19.12.2018 reg. č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0001774

Základní projektové dokumenty Pro rok 2019 se projektové dokumenty nemění, tj. zůstávají stejné jako v roce 2018 Vyhlášení dotačního programu Středočeského kraje pro vybrané druhy sociálních služeb v rámci projektu „Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji reg. č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0001774“ na období 2016 - 2019 Metodika Středočeského kraje pro vybrané druhy sociálních služeb v rámci projektu „Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji reg. č. CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0001774“ na období 2016 – 2019 – aktuální verze č. 3 z měsíce 01/2018 Metodická příručka pro příjemce finanční podpory (dotace/příspěvku) z dotačního programu OPZ projektu – aktuální verze č. 4 z měsíce 01/2018

Povinné finanční výkaznictví

Finanční vypořádání Příjemce dotace je povinen v souladu s vyhláškou č. 367/2015 Sb. odevzdat na SK podklady k finančnímu vypořádání (FV). Termín odevzdání FV – 25.1.2019 !!! Vykazované období od 01.01.2018 do 31.12.2018, včetně souvisejících nákladů, které budou proplaceny do 20.1.2019 (mzdy, faktury za telefon apod.). V případě nevyčerpání přidělených finančních prostředků pro daný rok, je možné až 10 % z přidělené dotace na daný rok převést do následujícího roku. - Toto je nutné hlásit pomocí formuláře pro hlášení změn v projektu nejpozději do termínu odevzdání FV.

Finanční vypořádání – způsob odevzdání FV se odevzdává na předepsaných tiskopisech, které jsou uvedeny na webových stránkách projektu v sekci Příručky a dokumenty: Tiskopis FV – jeden formulář za všechny služby (identifikátor) Tabulka položkového čerpání neinvestiční dotace na sociální službu – pro každou službu (identifikátor) vlastní tabulku položkového čerpání Čestné prohlášení k FV - vlastní formulář pro každou službu (identifikátor) Náklady a výnosy služby – pro každou službu (identifikátor) vlastní tabulku Vyúčtování výdajů za rok 2018 – vlastní formulář pro každou službu (identifikátor) - Odevzdává se v upravitelném formátu (xls., xlsx.) a současně podepsaná a orazítkovaná verze v neupravitelném formátu (pdf.)!!! V případě příspěvkových organizací města a obcí je nutné finanční vypořádání podat skrze svého zřizovatele! Formuláře musí být podepsány statutárním zástupcem (případně jím pověřenou osobou) a orazítkovány. Způsob doručení: Tištěná verze na podatelnu (tabulku „Vyúčtování výdajů“ pak zašlete v xls. e-mailem) Elektronicky datovou zprávou

Finanční vypořádání – Vyúčtování výdajů Náklady lze zadávat souhrnně v rámci jedné položky: Mzdové náklady včetně povinných odvodů a dalších z projektu hrazených nákladů. Ostatní náklady není potřeba rozepisovat po účtenkách, pokud jsou v účetnictví vedeny souhrnně, např. kancelářské potřeby, tedy nikoliv kancelářský papír, tužky, lepidlo apod. Řádky přidávejte vždy doprostřed položky rozpočtu, aby byl zachován sčítací vzorec. Před odevzdáním součet překontrolujte!!!

Vyrovnávací platba Příjemce dotace je povinen odevzdat na SK pravdivé, řádné a včasné vyúčtování vyrovnávací platby (VP). Termín odevzdání VP – 25.1.2019 !!! VP se odevzdává na předepsaných tiskopisech, které jsou uvedeny na webových stránkách kraje v sekci Financování a plánování – Vyrovnávací platba. Pokud bude VP z prostředků veřejných zdrojů, kterou služba obdržela, vyšší než VP stanovená pro rok 2018, je poskytovatel sociálních služeb povinen SK tuto zvýšenou část VP vrátit, jedná se o nadměrnou VP. Poskytovatel sociálních služeb je povinen příslušný rozdíl vrátit nejpozději v den odevzdání vyúčtování VP. Formuláře musí být podepsány statutárním zástupcem (případně jím pověřenou osobou) a orazítkovány. Způsob doručení: Tištěná verze na podatelnu Elektronicky datovou zprávou

Uznatelnost nákladů

Personální náklady Náklady na zaměstnance zajišťující činnost zařízení sociální služby či poskytování sociální služby nesmí přesáhnout maximální uznatelné náklady na jednoho zaměstnance. Aktuální mzdové limity jsou uvedeny na webových stránkách projektu v sekci Aktuality. Prozatím se v roce 2019 nepočítá s navyšováním mzdových limitů.

Personální náklady - odměny Odměny dle § 134 zákona č. 262/2006 Sb. pro pracovníky přímé péče nejsou součástí mzdových limitů. Odměny dle § 134 zákona č. 262/2006 Sb. pro pracovníky v nepřímé péči jsou součástí mzdových limitů.

Provozní náklady 2.1 Dlouhodobý majetek Dlouhodobý hmotný majetek do 40 tis. Kč/položku Dlouhodobý nehmotný majetek do 60 tis. Kč/položku 2.2 Potraviny – uznatelné pouze u krizové pomoci ve službách NDC, AD 2.4 Pohonné hmoty Uznatelné pouze při řádném vedení knihy jízd včetně vymezení účelu cesty.

Provozní náklady 2.5. Jiné spotřebované nákupy – lékárnička, dezinfekční prostředky, hygienické prostředky, úklidové prostředky, odborná literatura, výtvarnický materiál apod. 2.6.10 Jiné – svoz odpadu, revize zařízení, servis sítě, servis PC, správa webu apod. 2.7. Ostatní náklady - pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu sociální služby dle zákona č. 108/2006 Sb., povinné pojištění automobilu (ALE! havarijní pojištění neuznatelné), bankovní poplatky k dotačnímu účtu v max. výši 200Kč/měsíc, povinné ručení apod. 2.6.4 právní a ekonomické služby - povinný audit dotace dle Metodiky OPZ nad 3 milióny Kč při součtu dotací na organizaci v jednom roku, ostatní audity neuznatelné.

Provozní náklady 2.6.5. Školení a kurzy – BOZP, vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách podle zákona o sociálních službách. Limit max. 2 tis. Kč/den/pracovník v přímé péči, dle zákona povinné 3 dny tj. max. 6 tis. Kč na jednoho pracovníka v přímé péči; limit 10 tis Kč/na kvalifikační kurz pro pracovníka v přímé péči.

Provozní náklady 2.6.6 Opravy a udržování – uznatelné pouze drobné opravy limit opravy max. 50 tis. Kč na jednotlivou opravu. 2.6.7 Cestovní náhrady – uznatelné v souvislosti s poskytováním sociální služby, případně v souvislosti s účastí zaměstnanců poskytovatele sociální služby na školeních a kurzech. Zahrnují jízdní výdaje, výdaje na ubytování, stravné a nutné vedlejší výdaje za předpokladu, že náhrady vyplacené zaměstnancům jsou stanoveny v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb.; nutno specifikovat účel pracovní cesty.

NEUZNATELNÉ provozní náklady Pojištění majetku, ověřování dokumentů (CzechPoint) pokud není ve vztahu k projektu OPZ, dálniční známka, výroční zpráva, ostraha a bezpečnostní zařízení objektů, zdravotnický materiál, výdaje spojené s pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání, výdaje na reprezentaci, propagační činnost, PR, které nemají přímou souvislost s Projektem OPZ, a další.

Veřejnosprávní kontrola

Průběh kontrol na místě V roce 2018 bylo realizováno celkem 22 průběžných kontrol (navštíveno 22 organizací a zkontrolováno 29 služeb) Při kontrolách na místě nebyly zjištěny závažná porušení podmínek projektu OPZ. Plán pro rok 2019 – kontrola zbývajících organizací a služeb (cca 16 organizací).

Nejčastější zjištění při kontrolách Označení účetních dokladů Neuznatelné náklady – např. cestovní náhrady, kurzy, vizitky, inzeráty, poplatky za TV, mytí auta, bezpečnostní dohledová služba, oblečení, apod. U cestovních příkazů nedoplněn účel cesty V knihách jízd nedoplněn účel cesty Vzdělání sociálních pracovníků, pracovníků v sociálních službách, další odborní pracovníci (vzdělání dle zákona!) Aktualizace a úprava metodického materiálu (provozní řád, organizační řád, standardy, individuální plány klientů, plán vzdělávání a rozvoje, apod.)

Hlášení změn Formulář pro hlášení změn naleznete na webových stránkách kraje – Sociální oblast – Projekty – Projekt OPZ Podpora vybraných druhů soc. sl. – Příručky a dokumenty (http://www.kr-stredocesky.cz/web/socialni-oblast/prirucky-a-dokumenty). Vyplněný formulář zasílejte ke kontrole a schválení nepodepsaný e-mailem. Při změně rozpočtu (přesun fin. prostředků) vždy vycházet z posledního schváleného Předpokladu položkového čerpání dotace (sloupec Aktualizované položkové čerpání dotace). Po schválení je možné zaslat podepsaný a orazítkovaný scan na e-mail (není třeba zasílat poštou ani datovou zprávou!) - Ing. Lucie Schröderová (schroderova@kr-s.cz) nebo na Mgr. Alena Keřková (kerkovaa@kr-s.cz). Podstatné X Nepodstatné změny viz Metodická příručka pro příjemce, Metodika pro příjemce. Hlášení změn – převod do 10 % z roku 2018 do roku 2019 zasílejte spolu s Finančním vypořádáním dotace za rok 2018 (25.1.2019).

Monitorování projektu

Monitorovací zprávy – termíny odevzdání 5. MZ odevzdání 15.1.2019 (monitorovací období červenec – prosinec 2018) 6. MZ odevzdání 15.7.2019 (monitorovací období leden – červen 2019) 7. MZ odevzdání 15. 1. 2020 (monitorovací období červenec – prosinec 2019)

Monitorovací indikátory Monitorovací indikátory (MI) slouží k monitorování průběhu a výsledků realizace projektu. Každý subjekt zapojený do OPZ je povinen sledovat a naplňovat stanovené hodnoty MI. V rámci projektu OPZ jsou sledovány 3 MI: Celkový počet účastníků (6 00 00) Kapacita podpořených služeb (6 70 01) Využívání podpořených služeb (6 70 10) Dokumenty ke stažení: https://www.kr-stredocesky.cz/web/socialni-oblast/prirucky-a-dokumenty

Podpořená osoba V rámci projektu nelze podpořit: Podpořenou osobou je každá osoba, které byla v rámci realizace služby poskytnuta intervence financovaná z přidělené dotace a která svou charakteristikou spadá do některé z cílových skupin projektu. V rámci projektu nelze podpořit: uživatele sociálních služeb mladší 15 let, kdy uživatelem služby je dítě samotné, osoby starší 65 let, případě, kdy je tato osoba primárně definována jako senior.

Celkový počet účastníků (6 00 00) Celkový počet osob z cílové skupiny (účastník), které v rámci projektu získaly jakoukoliv formu podpory, bez ohledu na počet poskytnutých podpor. Podpora je jakákoliv aktivita financována z rozpočtu projektu, ze které má osoba prospěch (např. vzdělávání, rekvalifikační kurz apod.). Účastník musí být identifikován jménem, příjmením, datem narození a místem trvalého bydliště. Účastník musí získat podporu v rozsahu překračující tzv. bagatelní podporu. Stanovená hodnota indikátoru je závazná!

Bagatelní podpora Bagatelní podpora je překročena u osoby, která: získala v Projektu OPZ podporu v rozsahu minimálně 40 hodin (bez ohledu na počet dílčích podpor, tj. počet dílčích zapojení do projektu) a zároveň alespoň 20 hodin z podpory, kterou osoba v Projektu OPZ získala, nemá charakter elektronického vzdělávání. (1 hodina odpovídá 60 minutám.)

Využívání podpořených služeb (6 70 10) MI vyjadřuje počet osob, které využijí službu jako: Anonymně podpořené osoby – osoby, které odmítnou sdělit identifikační údaje Sekundárně podpořené osoby – osoby, které mají nepřímý prospěch z projektu (např. dítě primárně podpořené osoby tj. osoby vykázané v MI 6 00 00); Osoby, u kterých nedošlo k překročení bagatelní podpory (tedy osoby pod 40 hodin podpory).

Kapacita podpořených služeb (6 70 01) Kapacita služby je stanovena jednotkou ve Smlouvě o pověření k poskytování služby obecného hospodářského zájmu a odpovídá hodnotě uvedené v Síti SK. U sociálních služeb jde o: přepočtené úvazky v přímé péči či lůžka. Hodnota MI musí být naplňována po celou dobu realizace projektu. Úvazky pracovníků a lůžka jsou sledovány každý rok zvlášť – vazba na spočtenou výši vyrovnávací platby.

Metodická podpora

Lze vykazovat podporu v nepřítomnosti klienta? – KDY ANO Pokud má podpořená osoba z činnosti pracovníka sociální služby „přímý prospěch“, lze si tuto činnost započítat do vykazovaných hodin podpory, i když během této činnosti nebyla podpořená osoba přítomna. Tato činnost musí být vykázána v rámci základních činností dle zákona č. 108/2006 Sb. Příklad činnosti Základní činnost dle zákona Komunikace s úřady, se zdravotnickými zařízeními, či s rodinou ve prospěch klienta. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím apod. Zpracování dokumentů požadovaných úřady a institucemi, které by klient nebyl schopen vypracovat sám v potřebné kvalitě. Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Lze vykazovat podporu v nepřítomnosti klienta? – KDY NE Činnosti, které si nelze započítat do vykazovaných hodin podpory bez přítomnosti klienta Vyhledávání obecných informací Příprava stravy pro klienty Doučování dětí klienta Hlídání dětí klienta Úklid po klientech ALE!!! Během přítomnosti klienta, lze tyto činnosti zařadit do vybraných základních činností.

Typy podpor dle druhů soc. služeb I Azylové domy a Domy na půl cesty 7.1. Pobyt v azylovém domě – za jeden den se vykazuje jedna hodina. 7.4. Poskytnutí základních činností v krizovém azylovém a „přechodovém“ ubytování. 7.5. Jiné – například volnočasové aktivity a další. Je potřeba definovat podporu v komentáři. Intervenční centra 8.2. Poskytnuté sociální poradenství. 8.6. Jiné – jiné úkony poskytnuté v rámci ambulantní služby (například právní a psychoterapeutické služby) a je potřeba definovat podporu v komentáři. 9.4. Jiné – úkony dělané v rámci terénní služby (intervence, doprovody k soudům apod.), je potřeba definovat podporu v komentáři.

Typy podpor dle druhů soc. služeb II Nízkoprahová denní centra 8.2. Využití sociálního poradenství v centru (rozhovor se sociálním pracovníkem). 8.4. Využití nízkoprahového zařízení – (strava, hygiena a další). 8.6. Jiné – jiné úkony poskytnuté v rámci ambulantní služby (například volnočasové a psychoterapeutické služby) a je potřeba definovat podporu v komentáři. Podpora samostatného bydlení 9.2 Využití služeb osobního asistenta, tlumočníka, průvodce, pečovatelské služby aj. Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi 8.2 Poskytnuté sociální poradenství v rámci ambulantní služby 9.1 Využití sociálně aktivizačních služeb pro rodiny Sociálně terapeutické dílny 8.1 Využití sociální rehabilitace, sociálně terapeutické dílny, centra denních služeb pro tělesně postižené nebo služeb následné péče

Typ podpory 2 - Podpora základních kompetencí pro nalezení pracovního uplatnění Tento typ podpory mohou si mohou vykázat všechny služby zapojené do projektu. Do tohoto typu podpory lze zařadit veškeré aktivity, které podporují nalezení pracovního uplatnění klienta. 2.1. Rozvoj měkkých dovedností zvyšujících šanci na nalezení pracovního uplatnění 2.2. Zvýšení povědomí o pravidlech trhu práce a motivace k hledání uplatnění, informační schůzky a motivační kurzy 2.3. Rozvoj základních dovedností pro práci s výpočetní technikou 2.4. Posílení finanční gramotnosti 2.5. Jiné – úkony týkající se hledaní se práce

V roce 2019 by údaje měly být uváděny ke každému klientovi. Změna ve stavu podpořené osoby v době od zahájení čerpání podpory až do okamžiku zjišťování Tabulka 1.2 na konci monitorovacího listu podpořené osoby (MLPO) typu B), C). V roce 2019 by údaje měly být uváděny ke každému klientovi. Uváděné údaje jsou využívány např. pro potřeby evaluace projektu. Doporučujeme neukončovat osoby, u nichž je pravděpodobnost, že ještě v roce 2019 vaší službu využijí. Na konci roku 2019 bude ukončena podpora u všech podpořených osob automaticky.

Doprovod klientů Doprovod lze v rámci projektu OPZ vykazovat u všech druhů služeb, tj. terénních, pobytových i ambulantních, avšak musí být splněny podmínky: Doprovod… … se týká základní činnosti, např. „Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí“; „Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím“. … je součástí individuálního plánu klienta. Doprovod klienta si lze vykázat v rámci MI 6 00 00 jak ve směru „na jednání“, tak i cestou zpět „z jednání“. V rámci doprovodu lze jako způsobilé náklady hradit pouze náklady spojené se zaměstnancem, nikoliv náklady klienta. Doprovod není možné vykazovat, pokud: Je zaměněn za převoz či odvoz klienta. Pokud klient nepotřebuje doprovod, nebo není doprovod součástí individuálního plánu.

Shrnutí základních termínů pro rok 2019 15.1.2019 – odevzdání 5. monitorovací zprávy 25.1.2019 – odevzdání finančního vypořádání SK 25.1.2019 – odevzdání vyúčtování vyrovnávací platby SK 25.1.2019 – podání případného hlášení změn k převodu 10% nevyčerpaných finančních prostředků na SK 15.2.2019 – odeslání 60 % splátky dotace na rok 2019 15.7.2019 – odevzdání 6. monitorovací zprávy 31.7.2019 – odeslání 40 % splátky dotace na rok 2019 31.8.2019 – odevzdání zprávy auditora pokud organizace obdržela v roce 2018 více jak 3 miliony Kč

Navazující projekt OPZ III Předpokládaný termín realizace: 01.01.2020 – 31.12.2021 (tj. 2 roky) Předpokládaná alokace na soc. služby: až 450 milionů Kč na 2 roky Zapojené služby: Azylové domy Domy na půl cesty, Intervenční centra Podpora samostatného bydlení Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi Sociálně terapeutické dílny Sociální rehabilitace Předpokládaný termín pro podání žádostí 08/2019

Kontakty ODBOR SOCIÁLNÍCH VĚCÍ Mgr. Lubomír Vrána, MBA vedoucí oddělení ekonomiky v sociální oblasti tel: 257 280 496 e-mail: vrana@kr-s.cz Ing. Lucie Schröderová kontrolorka tel: 257 280 885 e-mail: schroderova@kr-s.cz Mgr. Alena Keřková tel. 257 280 304 e-mail: kerkovaa@kr-s.cz ODBOR ŘÍZENÍ DOTAČNÍCH PROJEKTŮ Mgr. Kristýna Jozífová projektová manažerka tel: 257 280 558 e-mail: jozifova@kr-s.cz Jakub Šlajs, DiS. vedoucí oddělení koncepce a metodiky sociálních služeb tel: 257 280 604 e-mail: slajs@kr-s.cz Mgr. Bc. Jakub Marek Ph. D. metodik sociálních služeb tel: 257 280 851 e-mail: marekja@kr-s.cz Ing. Jana Fulínová finanční manažerka tel: 257 280 320 e-mail: fulinova@kr-s.cz

Děkujeme za pozornost