Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II"— Transkript prezentace:

1 Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Monitorovací zprávy a sledování indikátorů CZ /0.0/0.0/15_005/

2 Monitorovací zprávy (MZ) – termíny odevzdání
Pořadí MZ Termín odevzdávání Za monitorovací období MZ 1 do leden – červen 2018 MZ 2 do červenec – prosinec 2018 MZ 3 do leden – červen 2019 MZ 4 do červenec – prosinec 2019

3 Monitorovací zprávy – Odevzdání
Průběžné monitorovací zprávy musí být odevzdány vždy v řádném termínu v listinné podobě. MZ je možné odevzdat dvěma způsoby: ZASLAT POŠTOU NA ADRESU PŘÍJEMCE: Ing. Petr Barák, MBA vedoucí Oddělení přípravy a realizace projektů Odbor řízení dotačních projektů Středočeský kraj, Krajský úřad Zborovská 11 150 21, Praha 5 OSOBNĚ NA PODATELNU KÚSK: Úřední hodiny podatelny: pondělí, středa 7:30 – 17:00 úterý, čtvrtek 7:30 – 16:00 pátek 7: :00

4 Monitorovací zprávy – Odevzdání
Obálka bude označena: Textem NEOTVÍRAT/MZ Názvem operačního programu Názvem a registračním číslem projektu Názvem a adresou poskytovatele Druhem a identifikátorem služby Adresou příjemce Vzor obálky bude dostupný na webu SK spolu s monitorovacími formuláři. Rozhodným termínem pro doručení je vždy časové razítko z podatelny KÚSK, nikoliv datum odeslání.

5 Monitorovací zprávy - Dokumenty
K odevzdání MZ využijte předpřipravené vzory, které jsou ke stažení na webových stránkách SK: Vzor MZ se skládá z těchto dokumentů: Monitorovací formulář (krycí list) – vyplňujete: Základní identifikační údaje projektu Základní identifikační údaje poskytované služby (+ podpis a razítko!) Souhrnné informace ke sledovaným indikátorům Pozn.: Odevzdává se originál dokumentu! Monitorovací list podpořené osoby (MLPO) – k indikátoru , 2 části: Část A) pro záznam identifikačních údajů podpořené osoby (+ podpis podpořené osoby) Část B) pro záznam poskytnutí průběžné a opakované podpory a část C) záznam o ukončení poskytování podpory Pozn.: Odevzdává se kopie dokumentu, originál si archivuje příjemce dotace!

6 Monitorovací zprávy - Dokumenty
Souvisejícími dokumenty jsou: Návod pro záznam typu a specifikace podpory v MLOP Za pomocí tohoto dokumentu vyplníte Monitorovací list podpořené osoby, část B. Informace o zpracování osobních údajů Tento dokument uchovává pouze příjemce dotace (může být předmětem kontroly), není třeba tento dokument zasílat jako součást MZ. Veškeré dokumenty potřebné pro vyplnění průběžných monitorovacích zpráv jsou dostupné na webových stránkách kraje:

7 Monitorovací indikátory
Monitorovací indikátory (MI) slouží k monitorování průběhu a výsledků realizace projektu. Každý subjekt zapojený do OPZ je povinen sledovat a naplňovat stanovené hodnoty MI, které budou uvedeny v příloze č. 3 Smlouvy. Za nesplnění celkového počtu indikátorů bude podléhat poskytovatel sociálních služeb sankcím uvedeným ve Smlouvě. V rámci projektu OPZ jsou sledovány 3 MI: Celkový počet účastníků ( ) Kapacita podpořených služeb ( ) Využívání podpořených služeb ( )

8 Podpořená osoba Podpořenou osobou je každá osoba, které byla v rámci realizace služby poskytnuta intervence financovaná z přidělené dotace a která svou charakteristikou spadá do některé z cílových skupin projektu. V rámci projektu nelze podpořit: uživatele sociálních služeb mladší 15 let, kdy uživatelem služby je dítě samotné, osoby starší 65 let, v případě, kdy je tato osoba primárně definována jako senior.

9 Indikátory vykazované v rámci MZ
Indikátor Kapacita podpořených služeb Kapacita služby je stanovena jednotkou ve Smlouvě o pověření k poskytování služby obecného hospodářského zájmu a odpovídá hodnotě uvedené v Síti SK. U služeb sociální rehabilitace jde o: přepočtené úvazky v přímé péči. Hodnota MI musí být naplňována po celou dobu realizace projektu. Úvazky pracovníků jsou sledovány každý rok zvlášť.

10 Indikátory vykazované v rámci MZ
Indikátor Celkový počet účastníků Celkový počet osob z cílové skupiny (účastník), které v rámci projektu získaly jakoukoliv formu podpory, bez ohledu na počet poskytnutých podpor. Podpora je jakákoliv aktivita financována z rozpočtu projektu, ze které má osoba prospěch (např. vzdělávání, rekvalifikační kurz apod.). Účastník musí být identifikován jménem, příjmením, datem narození a místem trvalého bydliště. Účastník musí získat podporu v rozsahu překračující tzv. bagatelní podporu. Stanovená hodnota indikátoru je závazná!

11 Bagatelní podpora Bagatelní podpora je překročena u osoby, která:
získala v Projektu OPZ podporu v rozsahu minimálně 40 hodin (bez ohledu na počet dílčích podpor, tj. počet dílčích zapojení do projektu) a zároveň, alespoň 20 hodin z podpory, kterou osoba v Projektu OPZ získala, nemá charakter elektronického vzdělávání. (1 hodina odpovídá 60 minutám)

12 Indikátory vykazované v rámci MZ
Indikátor Využívání podpořených služeb MI vyjadřuje počet osob, které využijí službu jako: Anonymně podpořené osoby – osoby, které odmítnou sdělit identifikační údaje - výjimečné Sekundárně podpořené osoby – osoby, které mají nepřímý prospěch z projektu (např. dítě primárně podpořené osoby tj. osoby vykázané v MI ); Osoby, u kterých nedošlo k překročení bagatelní podpory (tedy osoby pod 40 hodin podpory). Hodnota uvedená v žádosti by měla minimálně odpovídat hodnotě, která byla na SK zaslána v rámci sběru dat, který probíhal v rámci přípravy projektové žádosti.

13 Návod pro záznam typu, specifikace a rozsahu podpory
Dokument Návod pro záznam typu, specifikace a rozsahu podpory obsahuje provázaný číselník typu, specifikace a rozsahu podpory - využijte k záznamu. Intervence financovaná z dotace, kterou poskytnete podpořené osobě, musí odpovídat základním činnostem služby - zákon 108/2006 Sb. a vyhl. 505/2006 Sb.

14 Jednotka pro záznam rozsahu podpory
Typy podpory Typ podpory Specifikace Jednotka pro záznam rozsahu podpory 2. Podpora základních kompetencí pro nalezení pracovního uplatnění 2.1. Rozvoj měkkých dovedností zvyšujících šanci na nalezení pracovního uplatnění (sebeprezentace, práce s časem, Job club apod.) Hodina (60 minut) 2.2 Zvýšení povědomí o pravidlech trhu práce a motivace k hledání uplatnění, informační schůzky, motivační kurzy 2.3 Rozvoj základních dovedností pro práci s výpočetní technikou 2.4 Posílení finanční gramotnosti 2.5 Jiné

15 Jednotka pro záznam rozsahu podpory
Typy podpory Typ podpory Specifikace Jednotka pro záznam rozsahu podpory 8. Ambulantní služby (mimo podpory zdraví, včetně duševního) 8.1 Využití sociální rehabilitace, sociálně terapeutické dílny, centra denních služeb pro tělesně postižené nebo služeb následné péče Hodina (60 minut) 8.2 Poskytnuté sociální poradenství 8.3 Využití sociálně aktivizačních služeb pro osoby se zdravotním postižením 8.5 Využití služeb komunitního sociálního pracovníka 8.6 Jiné

16 Jednotka pro záznam rozsahu podpory
Typy podpory Typ podpory Specifikace Jednotka pro záznam rozsahu podpory 9. Terénní služby (mimo podpory zdraví, včetně duševního) 9.1 Využití sociálně aktivizačních služeb pro rodiny Hodina (60 minut) 9.2 Využití služeb osobního asistenta, příp. tlumočníka, průvodce, pečovatelské služby aj. účastníkem projektu 9.3 Využití terénní práce, zejm. ve vyloučených lokalitách 9.4 Jiné

17 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II"

Podobné prezentace


Reklamy Google