VZDĚLÁVÁNÍ VE SVĚTLE DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Škola: Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Gawronová Člověk a jeho svět - 5. ročník.
Finanční gramotnost: Zajištění na stáří, renta. 09 Zajištění na stáří DŮCHODY V ČESKU … „Co mají společnýho pařížský a ostravský důchodce? Oba si můžou.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
Rozpočet přímých NIV na rok 2011 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 15. prosince 2011 KÚ Liberec.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
EU_52_sada 1_01_ZPM_Bezpečnost ve školní kuchyni_Lich
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Foto zdroj: SHENZHEN Foto zdroj:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Financování přímých NIV
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Poměr v základním tvaru.
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
1.
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Poměr v základním tvaru.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
AČMN, 1. LF UK Praha, FHS UK Praha, LRS Chvaly
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVÁNÍ VE SVĚTLE DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE Bc. Radek Cikl náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy a sportu 27. dubna 2010

NAROZENÍ V LIBERECKÉM KRAJI 1980 - 2009 východiskem pro celý systém vzdělávání jsou děti, které vstupují do vzdělávacího systému zde můžete vidět počty narozených dětí od roku 1980 do současnosti pokud začneme procházet vzdělávací systém od jeho nejnižších pater, dostaneme se

PERSPEKTIVA PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ k jednomu z nejvíce diskutovaných dne patří situace v předškolním vzdělávání skutečně se oproti předchozím rokům jedná o babyboom, ale pouze krátkodobý, dočasný, navíc neodpovídá ani počtu žáků narozených v první polovině 90. let současně je potřebné zdůraznit, že počet narozených v roce 2009 klesl a lze tak očekávat konec babyboomu MATEŘSKÉ ŠKOLY „BABYBOOM“ 2006 – 2008 ?

PERSPEKTIVA ZÁKLADNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ když přejdeme k základním školám, vidíme, že jsou z dlouhodobého hlediska na samotném dnu jen upozorňuji, že tito žáci postupně budou přicházet na střední školy… ZÁKLADNÍ ŠKOLY SETRVALÉ DNO

PERSPEKTIVA STŘEDNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ kde skutečně můžeme očekávat razantní propad, neboť populačně silnější ročníky z počátku 90. let, které již samy o sobě byly slabší než předchozí, budou nahrazovány žáky ze základních škol v nejbližším několika letech, a to mluvíme minimálně do roku 2020, projdou střední školy propadem v rozmezí 25 – 30 % žáků, z dnešních 19 tisíc žáků denního studia jich v roce 2014 zbude 16 tisíc STŘEDNÍ ŠKOLY OČEKÁVÁNÍ PROPADU

ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ pro zřejmost jen ukáži ještě údaje o žácích na základních školách ve srovnání předchozích čtyř let jak je vidět, postupně odcházejí silnější populační ročníky – a logicky odcházejí do středních škol – a nejsou nahrazovány současné minimum je v 5. ročníku, takže za pět let jej můžeme očekávat v 1. ročníku středních škol

na úkor učňovského školství TENDENCE STŘEDNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ žáci přijatí do 1. ročníků středních škol podprůměr ČR mírný růst podprůměr ČR stabilní růst na úkor učňovského školství nejvyšší podíl v ČR neustálý pokles vedle toho, že dojde k úbytku žáků v celkových hodnotách, bude se postupně měnit – i bez zásahů zřizovatelů – struktura středního vzdělávání Liberecký kraj se vyznačuje tím, že má nejvyšší podíl žáků v učebních oborech, nicméně ty jsou zasaženy neustálým poklesem, zatímco maturitní obory vykazují stejným tempem nárůst, v případě gymnaziálního vzdělávání se sice kraj dostal z minima, nicméně v této oblasti je růst podílu pouze mírný vyučení praktická škola gymnázium maturita SOU maturita SOŠ

V PŘÍMÝCH NÁKLADECH NA VZDĚLÁVÁNÍ: cca 110 mil. Kč 73% 64% SHRNUTÍ KAPACITA SŠ: 29 219 NAPLNĚNOST 2009: 21 348 PROJEKCE 2018: 19 000 V PŘÍMÝCH NÁKLADECH NA VZDĚLÁVÁNÍ: cca 110 mil. Kč 73% 64% Kapacita středních škol, a to včetně dálkového nástavbového studia, je v tomto roce naplněna ze 73 %. V důsledku demografického vývoje klesne na hodnotu cca 64 % v roce 2018. Za současného stavu tak na zabezpečení vzdělávání, tedy především na platy pracovníků škol, ze státního rozpočtu dostaneme o 110 milionů korun méně.

ZANEDBANÝ TECHNICKÝ A HYGIENICKÝ STAV ZNAČNÉHO MNOŽSTVÍ BUDOV SHRNUTÍ ZANEDBANÝ TECHNICKÝ A HYGIENICKÝ STAV ZNAČNÉHO MNOŽSTVÍ BUDOV RŮST NÁKLADŮ NA PROVOZ ZVYŠOVÁNÍ JEDNOTKOVÝCH NÁKLADŮ Propad se neprojeví jen v oblasti prostředků na platy, ale ve svém důsledku prohloubí možnost zlepšit technický a hygienický stav budov ve správě škol, jejich technické vybavení pro výuku. Rozpočet kraje se bude potýkat s růstem nákladů na provoz, z nichž značná část bude určena na zachovávání alespoň nehavarijního stavu, nikoli na rozvoj a zlepšení infrastruktury. Výše finančních prostředků z rozpočtu kraje přepočtených na jednoho žáka (s poklesem jejich celkového počtu) významně poroste! Tento proces povede k poklesu efektivity rozpočtovaných výdajů kraje.