Test – předmět řízení, lhůty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Přechod na nový systém akreditací JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
[ 1 ] © 2007 Státní ústav pro kontrolu léčiv Praktický přístup SÚKL k posuzování výše a podmínek úhrad Praha Praktický přístup SÚKL k posuzování.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Mgr. Karel Šimek Registrační řízení 2. Obecně k nalézacímu řízení 3. Tvrzení daně 4. Stanovení daně 5. Lhůta pro stanovení daně Registrace.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
EIA novela 2015 STAVEBNÍ ÚŘADY Novela zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, (viz zákon č. 39/2015 Sb.,), účinná.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Novela školského zákona v návaznosti na předškolní vzdělávání a školní stravování Bc. Eva Martinková, odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Zahájení a průběh správního řízení
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Územní plánování aneb jak na to Porada pro ÚÚP na KÚ LK dne
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Legislativní změny novela školského zákona zákonem č. 178/2016 Sb., která mj. zavádí jednotnou přijímací zkoušku do oborů vzdělání s maturitní zkouškou.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Přijímací řízení 2017 Porada ředitelů škol a školských zařízení Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Plánování ve školní tělesné výchově
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Zpráva o uplatňování ÚP
Občanské soudní řízení I.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Financování přímých NIV
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Právo sociálního zabezpečení
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Vstup nových inovativních léků na trh
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Seminář o stavebním spoření
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Přijímací řízení, odvolací řízení
Transkript prezentace:

Test – předmět řízení, lhůty Ondřej Němeček Oddělení koordinace správních řízení sekce CAU © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 1. OTÁZKA Ústav dne 12. 6. 2015 (pátek) vydal a zároveň vyvěsil na úřední desku Oznámení o zahájení správního řízení, konkrétně hloubkové revize, kde uvedl: „Správní řízení je zahájeno v souladu s ustanovením § 144 odst. 2 správního řádu uplynutím lhůty 15 dnů ode dne vyvěšení této veřejné vyhlášky na úřední desce Ústavu na http://www.sukl.cz/uredni-deska.“ Kdy je správní řízení zahájeno? a) 27. 6. 2015 (sobota) b) 29. 6. 2015 (pondělí) b) 28. 6. 2015 (neděle) © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: c) 28. 6. 2015 (neděle) – dle ustanovení § 39g odst. 7 ZVZP se v tomto řízení použije ustanovení o řízení s větším počtem účastníků - § 144 odst. 2 SŘ, který mj. říká, že řízení je zahájeno uplynutím lhůty stanovené ve veřejné vyhlášce. Pakliže se ale jedná o doručování veřejnou vyhláškou, tak byť správní řád hovoří u tohoto ustanovení o LHŮTĚ, tak v případě doručení Oznámení se jedná o DOBU a dále se zde neuplatní § 40 odst. 1 písm. c) SŘ (neplatí tak ani pravidlo so, ne a svátku, na rozdíl od pravidla, že se do lhůty nezapočítává den, kdy došlo ke skutečnosti určující počátek lhůty), neboť v případě 15 dní nejde o lhůtu, se kterou by byl spojený nějaký právní úkon, nýbrž po jejím uplynutí nastává právní skutečnost – zahájení správního řízení. 15 dní tak uplyne o půlnoci dne 27. 6. 2015 a teprve tímto uplynutím je správní řízení zahájeno, tzn. tedy dne 28. 6. 2015 © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 2. OTÁZKA Ústav dne 13. 10. 2015 (úterý) vydal a zároveň vyvěsil na úřední desku Sdělení o ukončení zjišťování podkladů, kterým účastníkům řízení určil lhůtu k vyjádření se k podkladům v délce 10 dní od doručení Sdělení. Účastník zaslal vyjádření se k podkladům elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem dne 29. 10. 2015 (čtvrtek). Bylo toto podání podáno ve lhůtě? a) ne, bylo o den pozdě b) ano c) nejednalo se vůbec o podání © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: b) ano - připadne-li konec lhůty pro vyjádření se na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejbližší příští pracovní den (v tomto případě tedy čtvrtek 29. 10. 2015, neboť 28. 10. 2015 byl svátek), § 40 odst. 1 písm. c) SŘ © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 3. OTÁZKA Ústav dne 13. 10. 2015 (úterý) vydal a zároveň vyvěsil na úřední desku Sdělení o ukončení zjišťování podkladů, kterým účastníkům řízení určit lhůtu k vyjádření se k podkladům v délce 10 dní. Kdy bylo toto Sdělení doručeno všem účastníkům řízení? a) 18. 10. 2015 (neděle) b) 19. 10. 2015 (pondělí) c) 13. 10. 2015 (úterý) © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: a) 18. 10. 2015 (neděle) – jde o doručování veřejnou vyhláškou a vzhledem k tomu, že 5 doručovacích dní je DOBA, nikoliv LHŮTA, tak se při počítání nepoužijí pravidla pro počítání lhůt a neplatí tak ani pravidlo so, ne a svátku (na rozdíl od pravidla, že se do lhůty nezapočítává den, kdy došlo ke skutečnosti určující počátek lhůty) © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 4. OTÁZKA Ústav dne 27. 8. 2015 (čtvrtek) vydal a vyvěsil na úřední desku Výzvu k součinnosti poskytování informací a zároveň Usnesením určil účastníkům řízení lhůtu k poskytnutí součinnosti v délce 10 dní. Kdy by měl účastník řízení podat žádost o prodloužení uvedené lhůty tak, aby o ní Ústav mohl reálně rozhodnout? a) 11. 9. 2015 (pátek) v 21:00 hodin b) 10. 9. 2015 (čtvrtek) a kdykoliv před tím c) 14. 9. 2015 (pondělí) © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: b) 10. 9. 2015 (čtvrtek) a kdykoliv před tím – správně právně lze podat žádost i v pátek 11. 9. 2015 v 21:00 hodin a později, avšak správní orgán o ní již nemůže reálně rozhodnout, neboť v tuto dobu již nikdo systémy neobsluhuje. Literatura k tomu uvádí: „Účastník řízení by tak měl ve vlastním zájmu o prodloužení lhůty požádat s takovým předstihem před uplynutím lhůty, aby měl správní orgán o této žádosti reálnou možnost rozhodnout“. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 5. OTÁZKA Ústav dne 12. 8. 2015 (středa) vydal a vyvěsil na úřední desku Usnesení, kterým na žádost účastníka řízení přerušil správní řízení do 24. 8. 2015. Kdy nejpozději mohl účastník řízení podat žádost o prodloužení přerušení a mohl takovou žádost vůbec podat? a) 24. 8. 2015 (pondělí) b) 19. 8. 2015 (středa) c) nemohl, neboť taková žádost nemá oporu v zákoně © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: c) nemohl, neboť taková žádost nemá oporu v zákoně – v případě přerušení řízení na určitou dobu nelze podle SŘ žádat o prodloužení přerušení, neboť správní řád (ani jiný právní předpis) takovou žádost nezná. Pokud je úmyslem účastník řízení, aby bylo řízení přerušeno i nadále, kontinuálně (tedy bez toho, aniž by se byť na 1 den rozběhlo), je nutné požádat o NOVÉ PŘERUŠENÍ ŘÍZENÍ a je nutné žádost podat tak, aby o ní správní orgán mohl rozhodnout a zároveň počítat 5 dní na doručení usnesení o přerušení řízení (oproti klasické lhůtě je přerušení doba a neuplatní se zde pravidlo, že nelze prodloužit lhůtu, která již uplynula – doba neplyne, je stanovena usnesením OD doručení usnesení), tj. v tomto případě požádat dne 19. 8. 2015, ideálně dne 18. 8. 2015 © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Test – VILP © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 1. OTÁZKA Probíhá správní řízení o stanovení druhé dočasné úhrady v indikaci A, SPC přípravku bylo rozšířeno o indikaci B. Jakým způsobem může MAH žádat o úhradu v indikaci B? (více odpovědí správně) a) Žádost o stanovení první dočasné úhrady podaná samostatně b) Žádost o rozšíření podmínek v rámci stanovení druhé dočasné úhrady v aktuálně probíhajícím řízení c) Žádost o stanovení trvalé neVILP úhrady podaná samostatně © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: a), c) Žádat o přiznání úhrady pro novou indikaci B lze v separátním správním řízení buď v režimu VILP nebo neVILP. Řízení o dočasné úhradě VILP v indikaci A není litispendenční ani k řízení o trvalé neVILP indikaci B ani k řízení o dočasné VILP úhradě pro indikaci B. Rozšíření podmínek dočasné úhrady by bylo procesně značně komplikované z důvodu sběru dat v registru a termínu uplynutí dočasné úhrady. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 2. OTÁZKA Přípravek má stanovenou dočasnou úhradu v indikaci A a trvalou neVILP úhradu v indikaci B. SPC přípravku bylo rozšířeno o indikaci C. Jakým způsobem může MAH žádat o neVILP úhradu v indikaci C? a) Žádost o stanovení trvalé neVILP úhrady v indikaci C b) Žádost o rozšíření podmínek dočasné úhrady c) Žádost o rozšíření podmínek trvalé úhrady © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: c) Lze žádat o rozšíření indikačního omezení trvalé úhrady, jedná se o řízení o změně výše a podmínek úhrady, nikoli o řízení o stanovení výše a podmínek úhrady. Rozšíření podmínek dočasné úhrady by bylo procesně značně komplikované z důvodu sběru dat v registru a termínu uplynutí dočasné úhrady. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 3. OTÁZKA Přípravek byl vyhodnocen jako VILP. Kdy dojde k zániku statutu VILP? a) Při přechodu z dočasné do trvalé úhrady b) Po registraci komparátora c) Po stanovení dočasné úhrady alternativní terapie d) Po stanovení trvalé úhrady alternativní terapie e) Po pravomocném stanovení trvalé úhrady alternativní terapie © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: e) Po pravomocném stanovení trvalé úhrady alternativní terapie. Jedná se o případ přípravku, který je vysoce inovativní z důvodu, že nemá trvale hrazenou alternativu. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

4. OTÁZKA Výhoda VILPu spočívá v (více odpovědí správně): TEST 4. OTÁZKA Výhoda VILPu spočívá v (více odpovědí správně): a) Dřívějším uvedení LP do systému úhrad b) MAH nemusí předložit analýzu nákladové efektivity c) LP nemusí být nákladově efektivní © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: a), c) Dřívější uvedení do systému úhrad z důvodu, že výsledek farmakoekonomických hodnocení (výše ICER) nemá vliv na přiznání nebo nepřiznání úhrady – odpadají výzvy k součinnosti na doplnění farmakoekonomických hodnocení. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 5. OTÁZKA Musí MAH žádat znovu o stanovení maximální ceny v případě, že vyprší dočasná úhrada VILPu (nestihne se navázat s druhou dočasnou úhradou)? a) Ano b) Ne © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: b) Ne. V případě, že je podána žádost o stanovení druhé dočasné úhrady nebo trvalé úhrady, MC při vypršení dočasné úhrady nezaniká. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

Test – farmakoekonomika © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 1. OTÁZKA Na trh vstupuje nový léčivý přípravek, který je terapeuticky zaměnitelný v dané indikaci s léčivými přípravky v pseudoreferenční skupině. Použití přípravku nevede k vyšší účinnosti oproti přípravkům ve skupině, není splněna ani jiná podmínka pro bonifikaci a jeho použití nepovede k vyššímu počtu léčených pacientů. Zhodnocení dopadu na rozpočet se vyžaduje Zhodnocení dopadu na rozpočet musí být předloženo se žádostí Zhodnocení dopadu na rozpočet není vyžadováno  © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: c) Zhodnocení dopadu na rozpočet není dle § 15 odst. 8 a § 39b odst. 2 ZOVZP vyžadováno v případě zařazení přípravku do referenční skupiny, pokud není žádáno „nic navíc“ (bonifikace, zvýšená úhrada, širší podmínky úhrady). © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 2. OTÁZKA Nově vstupující léčivý přípravek obsahuje léčivou látku, která je uvedená ve vyhlášce č. 384/2007 Sb. o seznamu referenčních skupin a žadatel požádá o jeho zařazení do referenční skupiny. Z výsledků klinické studie a meta-analýzy vyplývá, že použití přípravku vede ke splnění podmínky pro bonifikaci a držitel o ni požádá. a) Hodnocení nákladové efektivity a dopadu na rozpočet se nevyžaduje b) Hodnocení nákladové efektivity a dopadu na rozpočet se vyžaduje  c) Hodnocení nákladové efektivity a dopadu na rozpočet je dobrovolné © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

Zhodnocení nákladové efektivity je dle § 15 odst. 8 vyžadováno u LP: TEST Odpověď: b) Zhodnocení nákladové efektivity je dle § 15 odst. 8 vyžadováno u LP: které nejsou zařazeny do referenční skupiny u kterých je navrhováno preskripční nebo indikační omezení odlišně od v zásadě terapeuticky zaměnitelných LP u kterých je požadováno stanovení další zvýšené úhrady, u kterých je požadováno zvýšení úhrady LP oproti základní úhradě. Podle § 39b odst. 2 písm. c) předkládá farmakoekonomická hodnocení účastník řízení. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

3. OTÁZKA Držitel žádá pro léčivý přípravek přiznání statusu VILP. TEST 3. OTÁZKA Držitel žádá pro léčivý přípravek přiznání statusu VILP. a) Hodnocení nákladové efektivity a dopadu na rozpočet se nevyžaduje b) Hodnocení nákladové efektivity a dopadu na rozpočet se vyžaduje  c) Hodnocení nákladové efektivity a dopadu na rozpočet je dobrovolné   © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

Zhodnocení nákladové efektivity je dle § 15 odst. 8 vyžadováno u LP: TEST Odpověď: b) Zhodnocení nákladové efektivity je dle § 15 odst. 8 vyžadováno u LP: které nejsou zařazeny do referenční skupiny u kterých je navrhováno preskripční nebo indikační omezení odlišně od v zásadě terapeuticky zaměnitelných LP u kterých je požadováno stanovení další zvýšené úhrady, u kterých je požadováno zvýšení úhrady LP oproti základní úhradě. Pro VILP zde není žádná výjimka. © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 4. OTÁZKA V základním scénáři se uvažuje penetrace přípravku na trh ve výši 30 %. Pro zhodnocení vlivu tohoto ukazatele na výsledek analýzy byla penetrace na trh zařazena do analýzy senzitivity, kde se hodnotila její změna o +/- 10 %. Jaká výše penetrace měla být použita? a) 10 % b) 20% a 40 %  c) 27 % a 33 %   © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST Odpověď: b) 30% ze 100 pacientů = 30 pacientů. Změna penetrace +/- 10 % = +/- 10 pacientů = 20/40 pacientů = 20%/40% © 2015 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019

TEST 5. OTÁZKA Klinická evidence o použití léčivého přípravku nedosahuje nejvyšších kvalit, proto i analýza nákladové efektivity má jisté limitace. a) Nedostatky je nejlepší jasně shrnout a pokusit se s nimi vypořádat v analýze pomocí  dalších scénářů, ve kterých se nastíní jejich vliv, i když v některých nebude dosaženo nejpříznivějších výsledků. b) Nedostatky klinické evidence je třeba nahradit rozsáhlým rozborem jejích kvalit c) Nedostatky není třeba komentovat, postačí stručné uvedení nastavení a výsledků analýzy   © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV 9.10.2019