Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Iluze a realita virtuálních přátelství klíč k sociálním problémům PhDr. Vojtěch Bednář
Výuka, výcvik a zkoušky motocyklistů. Stručný pohled do historie.
Farní charita Litomyšl
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
a jeho využití u klientů po CMP
PILOTNÍ PROGRAM EKOŠKOLKY MATEŘSKÁ ŠKOLA E. BENEŠE MARTINA MOKROŠOVÁ.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Rodina.
Psychopedie zabývá se klienty s mentální retardací, poruchami duševními (pervazivní vývojové poruchy, SPU a poruchy chování, schizofrenií, afektivními.
Konference Jihlava mluví o vzd ě lávání a Montessori pedagogice 2014 Montessori na 1. stupni ZŠ – zkušenosti z praxe.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Komplexní řešení vývoje dětí Rodiče a rodina v životě dítěte
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Školní poradenské pracoviště
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Zdravá škola.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
K OMUNIKACE. K ONFLIKT Zkuste napsat, co je konflikt? (Jak vzniká? Jaké má znaky?) Platí, že konflikt = hádka? Jakým způsobem je možné konflikty.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Manager nebo leader? Management je pozice
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Sociální rehabilitace. je soubor specifických činností směřující dosažení samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti osob, a to rozvojem jejich specifických.
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
HORIZONT ZLÍN Workshop
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Edukační (výchovné a vzdělávací) cíle
Závěry z nácviku metodiky
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku

Je bolestné pozorovat, jak všichni lidé berou v úvahu jen prostředky a jak málo se starají o cíl. (B. Pascal)

důraz na výsledky, na výkony a s tím spojené soupeření, porovnávání, konkurence

Sociální dovednosti Přátelství, kamarádství, vzájemná pomoc, uznání druhého, jaký je – bez předsudků, bez idealizací a projekce svých představ Schopnost navazovat s ostatními zdravý vztah, který je založený na vzájemném respektu a je primárně kooperativní

Emoční dovednosti Impulsivnost Dominance a uzavřenost Vedení dětí k citové vyrovnanosti

Metodika Výchovně-vzdělávací cíle: - budování dobrých vztahů - uznávání druhých a uznávání sebe sama - citová vyrovnanost - samostatnost a odpovědnost svoboda, nezávislost a samostatné rozhodování cit pro spravedlnost - řešení problémů a konfliktů

Jak: - vytváření přátelského a bezpečného prostředí - modelování dobrých vztahů (jít příkladem, ukazovat, jak) - modelování žádoucího chování - podpora správného chování a mluvy (chválení, resp. oceňování), chválení konkrétních projevů - „nevšímání si“ negativního chování dětí

- vedení dětí k rozeznávání pocitů a nálad a vlastní citové vyrovnanosti - vedení dětí k hledání řešení problémů a k odpovědnosti za svá rozhodnutí - vedení dětí k řešení konfliktů -práce s agresivním chováním dětí

DĚKUJI ZA POZORNOST vyhnankova@scholaempirica.org