Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Závěry z nácviku metodiky

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Závěry z nácviku metodiky"— Transkript prezentace:

1 Závěry z nácviku metodiky

2 Které prvky a aktivity jste vyzkoušeli?
Podpora pozitivního chování, chválení více než napomínání „Nevšímání si“ nevhodného chování Pravidla třídy a jejich připomínání Popisné komentování namísto předjímání a hodnocení dětí Emoční kompetence – vlastní pocity dětí, větší zaměření na pocity v každodenní práci v MŠ, empatie, hraní rolí, resp. pocitů. Maňásci

3 Co se Vám dařilo? Zjednodušit třídní pravidla
Zavést opakování pravidel s dětmi Maňásek se stal pravidelným průvodcem dětí (v komunitním kruhu) Být více pozitivní, více chválit a oceňovat Hovořit s dětmi o pocitech a náladách

4 Jaké zaznamenáváte změny u dětí?
Díky mluvení o náladách a pocitech jsou děti otevřenější a sdílnější Díky chválení a respektujícímu postoji jsou k sobě děti více vnímavé a slušnější Sledují, kdo má co na sobě Sledují, jak se kdo chová a tváří (pocity) Přátelsky spolu mluví (Jak se dneska máš?)

5 Jaké zaznamenáváte změny u dětí?
Chválení, podpora pozitivního – zjevné výsledky: uzavřené děti se začaly více projevovat, najednou mají prostor před agresory, kterým byla předtím věnována (napomínáním) větší pozornost

6 Změna v chování (přátelská, otevřená hovoru a návrhům)
Příklad Tvrdohlavá a vzteklá dívka, s projevy agrese vůči ostatním Dostala pozitivní pozornost (nekritizuji, nenapomínám ji, ale vyzdvihuji, co dělá dobře) Změna v chování (přátelská, otevřená hovoru a návrhům)

7 Co je obtížné? Co potřebuje více zažít?
Popisné komentování činností dětí Přestat děti napomínat (zakořeněný zvyk) „Nevšímat si“ nežádoucího chování Vodit a mluvit maňáska přirozeně Více vytěžit z každodenních situací a pohotově reagovat, modelovat dětem pozitivní návyky

8 Co je obtížné? Co potřebuje více zažít?
Uvést do praxe vlastní postoj, že nemusím nutně zvládnout s dětmi, co jsem naplánovala na tento den, ale nechat dějům volný průběh: pro děti je důležité svěřování se (prožitky a emoce), více komentovat přátelství a etické postoje apod. je třeba tomu věnovat čas, což nebyl dosud náš zvyk.


Stáhnout ppt "Závěry z nácviku metodiky"

Podobné prezentace


Reklamy Google