Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Advertisements

Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Železniční stavby v Pardubickém kraji Bc. Marek Binko ředitel odboru strategie Pardubice, 5. září 2013 Dopravní konference Pardubice 2013.
Olomouc, 11. dubna 2016 Významné stavby na území Olomouckého a Zlínského kraje Ing. Pavel Surý generální ředitel Moravské dopravní fórum.
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR – potřeby, možnosti a realita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo dopravy Luhačovice
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
AKTUÁLNÍ VÝVOJ V ROP SČ 15. října 2015 Výroční konference – Senohraby Ing. Václav Chytil.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
Inovace & Železnice Ing. Pavel Surý Generální ředitel
Plnění výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Financování dopravní infrastruktury v období
Strategie MD v oblasti rozvoje dopravní infratruktury
Úvod do dopravy a přepravy
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Jednotný evropský železniční prostor
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Železniční doprava obecně
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Rychlá železnice, plány a realita
Centrální nákupy SŽDC pro opravu, údržbu a modernizaci železničního svršku Stanislav Smeták Workshop „Oprava a údržba kolejí železničních drah“ Praha –
Radek Čech Odbor koncepce a strategie
Doprava ČR.
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Liberalizace osobní železniční dopravy
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Průmysl možnosti podpory
Technologická platforma silniční doprava
Vzor pro tvorbu prezentací akcí TP SIŽI
Dlouhodobé plánování dočasných omezení kapacity
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Produktivita nejen v dopravě a růst mezd
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Národní akční plán čisté mobility
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Vítáme Vás v Luhačovicích
železniční infrastruktury
Financování železniční infrastruktury
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
dopravní infrastruktury
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty 26. ročník odborné konference INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty doc. Dr. Ing. Roman Štěrba odborný poradce generálního ředitele Žďár nad Sázavou, 13. 5. 2019

Obsah Základní informace o SŽDC, s.o. Bílá kniha dopravní politiky Evropské komise Priority rozvoje železniční infrastruktury Perspektivy rozvoje železniční infrastruktury Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

1. Základní informace o SŽDC, s.o. Od 1.1.2003 hospodaří s majetkem státu, který tvoří především železniční dopravní cesta. Plní funkci: vlastníka dráhy, zajišťuje provozuschopnost dráhy, zajišťuje řízení provozu, zajišťuje modernizaci a rozvoj železniční dopravní cesty, vlastníka a provozovatele výpravních budov osobních nádraží. Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

Bílá kniha dopravní politiky Evropské komise Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

2. Bílá kniha dopravní politiky Evropské komise „Plán jednotného evropského dopravního prostoru – vytvoření konkurenceschopného dopravního systému účinně využívajícího zdroje“ =>horizont roku 2050<= podpora růstu a zaměstnanosti snížení závislosti EU na dovozu ropy pokles emisí uhlíku v dopravě o -60% zvýšení energetické účinnosti zvýšení podílu obnovitelných zdrojů bezemisní vozidla ve městech Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

2. Bílá kniha dopravní politiky Evropské komise 50% přesun přepravy na střední přepravní vzdálenosti (300 km) v osobní a nákladní dopravě ze silniční dopravy na ekologické druhy dopravy, tzn.: - železniční a - vodní dopravu. ztrojnásobení délky sítě stávajících vysokorychlostních tratí plně funkční celoevropská multimodální síť TEN-T „Core network“ do roku 2030 do roku 2050 všechna klíčová letiště propojit se železniční dopravou Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

Priority rozvoje železniční infrastruktury Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury stav modernizace koridorových tratí Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury VRT a rychlá spojení významných sídelních center Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury VRT a rychlá spojení významných sídelních center Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury národní implementační plán ERTMS Kolín - Č. Třebová - Brno - Břeclav dokončeno Petrovice u K. - Přerov - Břeclav 12/2019 Přerov – Česká Třebová 06/2020 Praha Uhříněves – Votice 08/2020 Plzeň (mimo) - Cheb 05/2021 Kralupy nad Vltavou – Praha - Kolín 04/2023 Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury VÝHRADNÍ PROVOZ ETCS 1.1.2023: olomouc – UNIČOV (pilotní úsek) 1.1.2025: 1.TŽK (st.hr. - děčín – Praha – brno - st.hr.) 2. tžk (st.hr. – Břeclav – přerov – petrovice – st.hr.) spojovací větev 1. a 2. TŽK (česká třebová – přerov) otrokovice – zlín - vizovice Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury sjednocení trakční napájecí soustavy (TSI ENE) Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury napojení letiště Václava Havla na celostátní dráhu elektrizace tratí do krajských měst (Liberec, Zlín) elektrizace a zdvoukolejnění objízdných tratí odstranění úzkých hrdel na síti konvenčních tratí - v uzlech: Praha, Brno, Pardubice - na koridorech: Poříčany, Choceň, Ústí nad Orlicí, Blansko, Adamov, Drahotuše, Suchdol nad Odrou, Petrovice u Karviné prediktivní údržba kolejového svršku; diagnostika a monitorování stavu kolejového svršku cyklická údržba drah Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury Plán investiční výstavby CELKEM Limit 2019 ∑ 26,1 mld. Kč SFDI OPD2 CEF Ostatní Tis. Kč 139 029 199 9 630 823 5 761 485 2 947 699 7 754 566 Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury TRAKČNÍ ENERGIE nakupuje SŽDC od 1.1.2019 hybridní model rozúčtování trakční energie zvláštní sazby AC a DC zohlednění naměřené spotřeby na HV lepší poměr pro ND o 5% při nárůstu výkonů o +1% Poplatky za obnovitelné zdroje energie =˃ 600 mil. Kč / rok Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

3. Priority rozvoje železniční infrastruktury REKUPERACE Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

Perspektivy rozvoje železniční infrastruktury Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

4. Perspektivy rozvoje železniční infrastruktury Vysokorychlostní železnice uvolní kapacitu na konvenčních tratích přispěje k přesunu přepravy na ekologickou dopravu podpoří výzkum, vývoj a inovace přispěje ke kohezi periferních regionů podpoří růst a zaměstnanost Bezemisní železnice splnění závazku snížení emisí o -60% do roku 2050 sjednocení napájecí soustavy výstavba infrastruktury pro dobíjení bateriových vozidel na lokálních tratích vodíkové pohony Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

4. Perspektivy rozvoje železniční infrastruktury Autonomní doprava vlaky bez strojvedoucích / automatické vedení vlaku optimalizace propustné výkonosti Smart Cities intermodální terminály síťové intermodální služby dobíjení elektromobilů u stanic a zastávek konektivita s autonomní mobilitou Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty

Děkuji za pozornost Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty doc. Dr. Ing. Roman Štěrba odborný poradce generálního ředitele © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1 www.szdc.cz