Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
vypracovala: Vendula skalová
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Voda a vzduch = základ života
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními vlastnostmi vodního.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Voda Co o ní víme?.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VY_32_INOVACE_08 - VODA, KOLOBĚH VODY
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hydrosféra Filip Bordovský.
ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
17.1 Rozmanitost přírody – ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Součásti neživé přírody
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528.
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
DUM II. / 18. voda v přírodě Bc. Zdeněk Klíma.
VODA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_Atmosféra a hydrosféra- kontrolní otázky
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Transkript prezentace:

Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová Číslo VY_32_Inovace_3323 Název Voda Téma hodiny Látky a jejich vlastnosti Předmět Prvouka Ročník/y/ 3. Anotace Materiál seznámí s tím, kde všude je v přírodě voda a s koloběhem vody v přírodě. Očekávaný výstup Žák vyjmenuje základní podmínky života na Zemi, ví o podobách vody v přírodě, popíše koloběh vody v přírodě. Druh učebního materiálu Prezentace

VODA SLANÁ SLADKÁ MOŘE A OCEÁNY PŘEHRADY RYBNÍKY JEZERA ŘEKY POTOKY Je neživou součástí přírody . SLANÁ MOŘE A OCEÁNY SLADKÁ PŘEHRADY RYBNÍKY JEZERA ŘEKY POTOKY VODA PODZEMNÍ V přírodě se voda nachází v podobě : DEŠTĚ SNĚHU KRUP LEDU JINOVATKY VODNÍ PÁRY ROSY VODU také obsahují těla živočichů a rostlin. Voda je v přírodě téměř všude.

V přírodě probíhá neustálý koloběh vody: Ve větších výškách se voda ochlazuje a v podobě deště, sněhu i ledových krup se vrací zpět na zem. Slunce pohání koloběh vody tím, že dodává energii potřebnou k odpařování. Do moří se vrací : Do ovzduší se vypařují: sněhy a ledovce voda z hladin moří a oceánů voda z půdy voda z jezer a vodních toků voda z těl rostlin - voda z tajícího sněhu a ledovců, - voda z řek a jezer Voda se odpařuje, mění se ve vodní páru a stoupá vzhůru.

Odpověz na otázky: Jaká je voda v mořích a oceánech? V mořích a oceánech je voda slaná. Jaká je voda v rybnících, řekách, … ? V rybnících, řekách, … je voda sladká. V jaké podobě se nachází voda v přírodě? V přírodě se voda nachází v podobě deště, vodní páry, krup, ledu, jinovatky i rosy. Obsahují vodu také těla živočichů a rostlin? ANO

Doplň správně: slaná V mořích a oceánech je voda ___________________ . V přehradách, rybnících, řekách, … je voda __________ . sladká Voda na Zemi neustále „ obíhá „ – dochází k neustálému ____________________________ . koloběhu vody v přírodě Slunce Energii potřebnou k odpařování dodává ____________ . Vodu obsahují také těla ________________________ . živočichů a rostlin V přírodě se voda nachází v podobě _______________ _____________________________________________ . vodní páry , deště, sněhu, krup, ledu, jinovatky i rosy

Zakroužkuj to, co patří k vodě: Je slaná a sladká. Poskytuje oporu ke kořenům. Je jediným zdrojem kyslíku na Zemi. Je zdrojem živin pro rostliny. V přírodě se nachází v podobě deště, sněhu, vodní páry, krup, … . Slunce Zdroj tepla a světla. Je to bezbarvý plyn. Dochází k neustálému koloběhu vody v přírodě.

Použité zdroje: archiv autora www.office.microsoft.com