Zlomky – opakování učiva 5. ročníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Odraz světla na rovinném zrcadle
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název DUM: VY_32_INOVACE_V_2_16_Desetinná čísla 1
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Saturn Sluneční soustava Název školy
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
Astronomické jednotky délky
Měření elektrického proudu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Magnetická indukce Název školy
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Závislost elektrického odporu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Venuše Sluneční soustava Název školy
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
Počátky slovesného umění
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Jupiter Sluneční soustava Název školy
Mgr. Veronika Vaňousová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Zlomky – opakování učiva 5. ročníku Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu: Zlomky – opakování učiva 5. ročníku Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_19_11 Autor: Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: 9.9.2013 Vyučovací předmět: Matematika Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor:

Tematický okruh: Číslo a proměnná Téma: Zlomky Druh učebního materiálu: Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: 15 - 20 min Anotace / Metodický list: Prezentace slouží k opakování učiva z 5. ročníku – zlomky. Snímek 4 předkládá motivační věty z běžného života, které obsahují zlomky. Lze s žáky vytvářet obdobné věty. Snímek 5 připomíná pojmy zlomek, zlomková čára, jmenovatel, čitatel a čtení zlomku. Snímek 6 obsahuje 15 slovních zápisů zlomků – úkolem žáků tyto zlomky správně zapsat (kontrola dle snímku 10). Snímky 7 a 8 prezentují vizuální vyjádření zlomku – části celku ve čtvercové síti .Žáci mají odpovědět na otázku, jaká část čtverce je vybarvena – kontrola dle snímků 11 a 12. Snímek 9 předkládá žákům inverzní úlohu k úloze na předchozích dvou snímcích – vybarvit část čtverce, která odpovídá zadanému zlomku - tento snímek je nutné před vyučováním vytisknout a předložit žákům k vybarvení. Orientační kontrola je možná dle snímku 13 – je však mnoho variant vybarvení – je třeba spočítat vybarvené čtverečky. Snímky 10 – 13 obsahují řešení.

Opakování učiva zLOMKY

Dan koupil půlku chleba. Ve druhé třetině hokejového utkání padly tři góly. Sejdeme se na nádraží ve tři čtvrtě na osm. Do těsta na koláč potřebujeme osminku másla. Polovina z nás má ráda rockovou hudbu.

Zlomek čitatel zlomková čára jmenovatel Čteme: čtyři desetiny

Zapište do sešitu zlomky Jedna čtvrtina Deset dvanáctin Pět šestin Sedmdesátpět setin Tři desetiny Dvacettři pětadvacetin Osmnáct setin Dvě třetiny Dvěstěpadesátčtyři tisíciny Osm desetin Čtyřistadvacet tisícin Jedenáct třináctin Sedmnáct třicetin Tři poloviny Jedna osmina

Jaká část čtverce je vybarvena?

Jaká část čtverce je vybarvena?

Vybarvěte příslušnou část

Zapište do sešitu zlomky Jedna čtvrtina Deset dvanáctin Pět šestin Sedmdesátpět setin Tři desetiny Dvacettři pětadvacetin Osmnáct setin Dvě třetiny Dvěstěpadesátčtyři tisíciny Osm desetin Čtyřistadvacet tisícin Jedenáct třináctin Sedmnáct třicetin Tři poloviny Jedna osmina

Jaká část čtverce je vybarvena?

Jaká část čtverce je vybarvena?

Vybarvěte příslušnou část

Zdroje: vlastní práce autorky