Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XV_2_03_Nota Šablona číslo: XV Sada číslo: Pořadové číslo DUM: 03 Autor: Mgr. Renata Florianová

2 Žák se učí pomocí prezentace význam hudebního pojmu nota.
Anotace: Žák se učí pomocí prezentace význam hudebního pojmu nota. Očekávaný výstup: Žák rozpoznává noty, umí noty zapsat na linky a do mezer. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7 - 9 let Klíčová slova: Nota, notová osnova, linky, mezery, hlavička, nožička, praporek Pomůcky a materiál: Interaktivní tabule, pero, tužka, pastelky Potřebný čas pro výuku: 20 – 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Snímek 3–6: Motivační snímky k vyvození hudebního pojmu nota. Snímek 7: Popis noty. Žáci se seznamují s hudebním pojmem hlavička (užívá se i pojem bříško), nožička, praporek. Snímek 8-9: Snímky slouží k nácviku psaní hlavičky (bříška). Snímek 10: Pracovní list slouží k vytisknutí nebo k práci na interaktivní tabuli. Snímek 11-14: Snímky popisují jednotlivé noty. Žáci se učí popisovat noty (v této prezentaci zatím žáci noty pouze popisují, jak vypadají). Žáci se seznamují s pojmem prázdná a plná hlavička (prázdné a plné bříško). Snímek 15: Snímek slouží k opakování znalostí z prvouky o živočiších. Snímek 16: Opakování znalostí hudebního pojmu nota. Na kliknutí se objeví nota a žáci ji nejdříve popisují. Potom se přesvědčí o správnosti. Učební materiál byl ověřen na interaktivní tabuli.

3 Nota

4 To jsou písmena! Přečti je.
Co to je? To jsou písmena! Přečti je. D h a C c H A e d b F E f

5 A co je zase tohle? To jsou noty! Nota je značka – symbol tónů.

6 A proč nejsou všechny stejné?
Protože noty mají různou délku.

7 Nejdříve si notu popíšeme.
praporek nožička hlavička (bříško)

8 Nejdříve si obtáhni oblouček vrchní, potom spodní.
Teď se noty naučíme pěkně psát. To je přece snadné! Jejich hlavička je stejně kulaťoučká jako tvoje! Nejdříve si obtáhni oblouček vrchní, potom spodní.

9 Na lince je to jednoduché. Zkus notu napsat i mezi dvě linky.

10

11 Zkus notu popsat, jak vypadá.
Jsi šikulka! Zkus notu popsat, jak vypadá. Téhle notě asi něco chybí! Má jen prázdnou hlavičku.

12 Bezva! Jsi šikulka. A teď jiná nota. Popiš ji! Nota má prázdnou hlavičku a k tomu nožičku. Jé, já mám k jedné hlavičce nožky 4! To se mám!

13 Nota má plnou hlavičku a nožičku.
Umíš to. Výborně! Popiš tuto notu! Nota má plnou hlavičku a nožičku.

14 A tato nota už je poslední.
Super! A tato nota už je poslední. Nota má plnou hlavičku, k tomu nožičku a ještě praporek.

15 Když už víš, kolik nožiček má nota a kolik žába, víš kolik nožek mají i zvířátka na obrázku?
To je snadné a děti mi jistě pomohou.

16 A co vy, děti, umíte popsat noty jako váš kamarád žabák?
nožička prázdná hlavička plná hlavička praporek nožička nožička plná hlavička prázdná hlavička

17 Zdroje: Kliparty www.office.microsoft.com


Stáhnout ppt "ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google