VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Animovaný film Jak na to? Ruční animování pohyblivých částí
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POPIS teorie.
subjektivně zabarvený
VYPRAVOVÁNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
CHARAKTERISTIKA znaky.
WORD 2010 Karta Domů, skupina Odstavec. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309,
Popis a ovládání Plocha I
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_CH2 – 19.
subjektivně zabarvený
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 2. část. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, 746.
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
VY_12_INOVACE_Rů_I_08 Obohacování slovní zásoby - zkracování Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
Karel Čapek - cestopisy
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Baltské státy VY_12_INOVACE_Rů_II_01
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
13. Přenášení motivu na materiál pomocí běloby a kopírovacího papíru
VY_32_INOVACE_Sib_III_01 Dopravní prostředky
VY_12_INOVACE_Rů_I_05 Slovní zásoba a její obohacování – úvod
VY_32_INOVACE_Slo_I_09 Dusík ppt.
Erich Maria Remarque VY_12_INOVACE_Rů_I_36
LÍČENÍ VY_12_INOVACE_Rů_I_24 Název projektu: OP VK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_12_INOVACE_Rů_I_06 Slovní zásoba a její obohacování – skládání
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
7. ročník Michaela Hantková
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
František Ladislav Čelakovský Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Mil_II_17 Obsah obdélníku
RUSKO VY_12_INOVACE_Rů_II_2 Název projektu: OP VK
Osvobozené divadlo VY_12_INOVACE_Rů_I_16
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
VY_12_INOVACE_Rů_I_02 Synonyma a homonyma
SŠ-COPT Uherský Brod David Kranz 12. Pauzování
VY_12_INOVACE_RŮ_I_13 DRAMA 1/2
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
VY_12_INOVACE_Rů_I_03 Slova citově zabarvená
VY_32_INOVACE_Slo_III_01 Organická chemie ppt.
NĚMECKO, RAKOUSKO VY_12_INOVACE_Rů_II_05
Výtah VY_12_INOVACE_Rů_I_33 Název projektu: OP VK
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
VY_12_INOVACE_Rů_I_30 Větný ekvivalent Název projektu: OP VK
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
Rozvíjející větné členy
BALADY A ROMANCE VY_12_INOVACE_Rů_I_22
VY_12_INOVACE_Rů_II_15 JIŽNÍ ČECHY Název projektu: OP VK
Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko
Střední Čechy VY_12_INOVACE_Rů_II_11
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
Transkript prezentace:

VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Pavel Růžička

Popis uměleckého díla Co můžeme popisovat Osnova Jazykové prostředky Příklady

Co můžeme popisovat Popis uměleckého díla znamená popis obrazu, fotografie, sochy nebo jiného uměleckého výtvoru. Tento popis je o mnoho složitější než ostatní druhy popisů, proto musíme obzvlášť pečlivě zkoumat jednotlivé detaily, aby si čtenář mohl popisovaný výtvor barvitě představit.

Osnova Při popisu uměleckého díla si musíme přesně rozvrhnout osnovu, abychom nepřelétávali z jedné části na druhou. Vždy musíme začít popisovat nejdůležitější části uměleckého díla a postupně přecházet k méně důležitým částem.

1) Úvod – zde napíšeme název uměleckého díla, jeho autora a motiv 2) Hlavní část popisu – začneme od nejdůležitější části, pokračujeme k méně důležitým částem a naposledy se zaměříme na detaily, které nejsou na první pohled zřejmé 3) Závěr – v této části zhodnotíme umělecký výtvor a popíšeme celkový dojem

Jazykové prostředky Stejně jako u všech slohových útvarů musíme i zde volit vhodné jazykové prostředky. Nejdůležitější je : velká četnost přídavných jmen vhodná slovesa neopakovat stejná slova detailně popsat všechny části

Příklady Obraz Vladimíra Nového Tento krásný obraz zachycuje lesní krajinu zabalenou do sněhobílé peřiny. Dominantou díla je jehličnatý les, který září tmavě zelenou, až brčálovou barvou. Sníh, jenž zahalil krásnou přírodu, se pod zlatavým sluncem třpytí jako nejcennější poklad naší doby. V pozadí obrazu můžeme vidět lesní zvěř, jak …

Zdroje www.google.cz www.wikipedia.cz www.peknyobraz.cz Datum vytvoření: 15. 9. 2011 Ročník, pro který je materiál určen: 7. Předmět: ČJ Anotace: Po ověření tohoto učebního materiálu rozpoznají žáci popis uměleckého díla, naučí se používat vhodné jazykové prostředky a budou schopni sami vytvořit popis uměleckého díla.