William Shakespeare Romeo a Julie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Anglický spisovatel; největší anglický i světový dramatik; vystudoval gymnázium; v devatenácti letech se oženil s Anne Hathaway otec tří dětí roku 1585.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Rozmarné léto Vladislav Vančura Jiří Korec Gymnázium Plasy Septima 2009/2010.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_116 Téma hodiny: Jan Otčenášek Doporučeno pro: 9. ročník.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení života a díla A. P. Čechova.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Romantismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Shrnutí uměleckého směru romantismu Ročník.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Figury a obrazná pojmenování Texty k procvičení učiva Jazyková vrstva uměleckého díla.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_101 Téma hodiny: William Shakespeare Doporučeno pro: 8.
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616 významný anglický básník a dramatik, klíčová postava moderního evropského dramatu Autorem materiálu.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Poetický slovník Opakujeme základní pojmy Návo d Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vznik střídavého proudu
Wiliam Shakespeare.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník
Gymnázium Šternberk Brázdil, Fabrik, Klapka
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
TÉMA: JAROSLAV SEIFERT AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA Mgr. Michal Oblouk
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Obrázky Ram Rom Nástupci ROM Počítačová pamět Obrázky Paměti Ram rom
Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ 4. ročník
Slovesa.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_18_12_Zdravý životní styl
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Konstantin a Metoděj v České republice.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
William Shakespeare 26. dubna 1564 − 23. dubna 1616
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
WILIAM SHAKESPEARE RENESANCE.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
William Shakespeare.
ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
ŠABLONA 2/III Literární test pro 8. roč
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
DRAMATICKÉ ŽÁNRY Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_73
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Transkript prezentace:

William Shakespeare Romeo a Julie

Nejslavnější zpracování tragické lásky Romeo a Julie Nejslavnější zpracování tragické lásky Příčiny tragédie – vnější podmínky Oslava renesanční individuality proti středověké příslušnosti a závislosti na kolektivu

Romeo – Montek, mění se ze sebelítostného milence v akceschopného muže Postavy Romeo – Montek, mění se ze sebelítostného milence v akceschopného muže Julie – ze 14leté dívky se stává zralá žena Ostatní postavy stojí buď na straně jednoho nebo druhého milence

Děj a kompozice 5 dějství Odehrává se v italské Veroně Dva znepřátelené rody Montekové a Kapuleti Romeo se zamiluje do Julie Tajný sňatek Romeo zabije Tybalda – vypovězen z Verony Julie nucena rodiči ke sňatku s Parisem vypije nápoj – údajně mrtvá Romeo spáchá sebevraždu, po probuzení se zabije i Julie

Verona - balkon

Jazyk a styl Střídají se verše s prózou Metafory, figury Vysoký styl odpovídající tragédii Častý inverzní slovosled Jmenné tvary přídavných jmen Patetická zvolání Archaismy Poetismy Expresivní výrazy

Napříč celými literárními dějinami Vliv díla Obrovský Napříč celými literárními dějinami Řada adaptací – opera, balet, televize, film J. Otčenášek: Romeo, Julie a tma G. Keller: Romeo a Julie na vsi

Zdroje Obrázky: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Romeo-and-Juliet-toy-theatre-cut-outs.png https://www.italieonline.eu/cs/verona.html http://transmedialshakespeare.wordpress.com/2011/03/16/hamlet-the-tragic-hero/ Program Power point - klipart Ostatní: Obsahy a rozbory děl Dějiny literatury od starověku do počátku 19. století