Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Územní plánování pracovní porada s ORP Vyhodnocování územního plánu a jeho změny - § 55 SZ Zpracoval: Martin Herzog 7. června 2013.
Advertisements

Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Správní právo Pojem správního práva.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
Právo na čest a důstojnost, právo na slovní projevy osobní povahy
STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA
ŘEŠENÍ PROTISOUTĚŽNÍCH OPATŘENÍ ZE STRANY VEŘEJNÉ MOCI Pohled Ministerstva vnitra.
Osobní údaje při registraci domén Praha září 2007 Mgr. Martina Šnajderová, DiS. Úřad pro ochranu osobních údajů.
Shromažďování občanů M. Horáková. Právo shromažďovací Ústavní vymezení Právní vymezení: z.č. 84/1990 Sb., v plat. znění.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
Působnost Ministerstva vnitra a jeho role systému povolování obchodu s vojenským materiálem Mgr. Milena Bačkovská Odbor bezpečnostní politiky.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Kontrola veřejné správy I.
Základní informace Veřejná správa – činnost veřejnoprávní korporace spravující veřejné záležitosti ve veřejném zájmu financovaná z veřejných prostředků.
Územní samospráva Kraje
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Obecní zřízení N SP1 Přednáška M. Horáková. Rozsah problematiky 1/2 Základní právní úprava Obec Druhy obcí Základ obce Působnost obcí Oprávnění obce vydávat.
Obecně Lucia Madleňáková
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Norma, právo, forma zákonů
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Současná pravidla regulace hazardu na území obcí a připravované změny od roku 2016 Odbor 34 – Státní dozor nad sázkovými hrami a loteriemi Ostrava 9. 4.
Územní samospráva Obce
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
1 Referendum Jitka Bělohradová. 2 Referendum Projev přímé formy demokracie –Jeho zvláštní projevy: plebiscit, veto –Další formy přímé demokracie: lidová.
Územní členění státu a právo na samosprávu v ČR
Kontrola veřejné správy - Nejvyšším kontrolním úřadem - orgány státního zastupitelství - soudy (přehled) Olga Pouperová.
2. Správní trestání a správní delikty
Obecně Mgr. Lucia Rentková
XXI. valné shromáždění a jarní celostátní seminář STMOÚ ČR, Ostrava, Konzumace alkoholu na veřejných prostranstvích a provozní doba pohostinských.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
JUDr. Václav Urban Odbor živností Tržní řády Zákonné zmocnění k vydání 11 TRŽNÍ ŘÁDY.
Kamerové systémy metodika Plzeňský kraj 7. března 2013 ÚOOÚ.
Problematika exekucí ve veřejnoprávních smlouvách Ing. Michal Obrusník.
Manuál pro obce k zákonu o právu shromažďovacím. Proč? K dispozici není žádný kvalitní komentář k zákonu č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, který.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Zákon o hazardních hrách - dopady.
1 Řešení rozporů při pořizování ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Nová koncepce systému odměňování za výkon funkce členů zastupitelstev ÚSC Ing. Tomáš Pösl Vedoucí oddělení kontroly Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly.
Určeno pro:  žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor:
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Právo člena zastupitelstva obce na informace
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Lhůta pro pořízení územní studie
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Novela zákona o místních poplatcích
Sponzorování setkání odborníků na odborných akcích
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Seminář MV ČR Judikatura Ústavního soudu k OZV : problémové okruhy, vztah konkretizace veřejného prostranství a principu proporcionality.
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Kontrola činnosti oprávněných osob v praxi
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra oddělení dozoru Brno Poznatky z dozorové činnosti ve vztahu k tvorbě obecně závazných vyhlášek.
Obecná část rozpočtového práva III
Evidence tržeb ve světle nálezu Ústavního soudu sp. zn. Pl. ÚS 2616
Novinky v předškolním vzdělávání
Ekonomický základ veřejné správy MP313K Úvod do studia veřejné správy 9. přednáška doc. JUDr. Petr Havlan, CSc. Definujte zápatí - název.
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
GDPR a budoucí redakční praxe
Územní opatření o stavební uzávěře
Obecná část rozpočtového práva III
Právní úprava agenturního zaměstnávání - akreditace, současný stav
Budoucnost „data retention“
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe)
Transkript prezentace:

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Mikroregion Bystřicko Ing. Anežka Slezáková 19. 6. 2018

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Veřejný pořádek Obecně závazná vyhláška obce o nočním klidu, kterou se stanovují výjimečné případy, při nichž je doba nočního klidu vymezena dobou kratší nebo při nichž nemusí být doba nočního klidu dodržována, dle § 5 odst. 6 zákona č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích

Noční klid a doba nočního klidu Doba nočního klidu je regulována zákonem, a to zákonem č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích (dále jen „zákon o některých přestupcích“), jako doba od dvacáté druhé do šesté hodiny, přičemž porušení nočního klidu je dle § 5 odst. 1 písm. d) a § 5 odst. 2 písm. a) zákona o některých přestupcích přestupkem proti veřejnému pořádku, za jehož spáchání lze uložit zákonem stanovený správní trest. Pokud jde o samotný pojem noční klid, ten není, na rozdíl od doby nočního klidu, zákonem vymezen, nicméně pod tímto pojmem lze chápat určitý pokojný stav na určitém místě ve vymezenou dobu, na jehož zachování má společnost zájem za účelem spořádaného a poklidného soužití.

Noční klid a doba nočního klidu Noční klid je regulován přímo na úrovni zákona. I když je doba nočního klidu upravena přímo zákonem, neznamená to, že by v době od dvacáté druhé do šesté hodiny nemohly být konány žádné akce či oslavy. Ty mohou být konány i v době nočního klidu, neboť v České republice není jejich konání omezeno, avšak po dvacáté druhé hodině musí být konány pouze způsobem nenarušujícím noční klid.

Oprávnění obcí vydávat obecně závazné vyhlášky o regulaci nočního klidu Obce mohou, pokud se tak rozhodnou, regulovat dobu nočního klidu na svém území formou obecně závazné vyhlášky, a to na základě ustanovení § 5 odst. 6 zákona o některých přestupcích. Dle tohoto zákonného ustanovení platí, že: „Dobou nočního klidu se rozumí doba od dvacáté druhé do šesté hodiny. Obec může obecně závaznou vyhláškou stanovit výjimečné případy, zejména slavnosti nebo obdobné společenské nebo rodinné akce, při nichž je doba nočního klidu vymezena dobou kratší nebo při nichž nemusí být doba nočního klidu dodržována.“ Obce nemají povinnost vydávat obecně závazné vyhlášky o regulaci nočního klidu, mají však možnost v případě existence výjimečných případů, zejména slavností či obdobných společenských akcí, v době jejich konání dobu nočního klidu formou obecně závazné vyhlášky upravit.

Oprávnění obcí vydávat obecně závazné vyhlášky o regulaci nočního klidu Problematikou stanovování výjimečných případů se zabýval i Ústavní soud ve svém nálezu sp. zn. Pl. ÚS 4/16 (Chrastava). Výjimečné případy z doby nočního klidu (jsou to takové události, kdy je zájem na dodržení obecně uznávané doby nočního klidu převážen zájmem na udržení místních tradic a upevňování mezilidských vazeb skrze hlasité aktivity). Tyto události jsou stanoveny, a to buď konkrétním datem, datovatelným obdobím nebo událostí, jejíž datum je vzhledem k místním tradicím předvídatelné. Akce a doba jejich konání musí být časově určitelná a předvídatelná, (např. slovním popisem tradiční a v obci každoročně konané akce s uvedením alespoň měsíce a rozsahem úpravy doby nočního klidu, např. jednu noc).

Oprávnění obcí vydávat obecně závazné vyhlášky o regulaci nočního klidu Obecně závazná vyhláška by však měla být vydána s dostatečným předstihem, aby se lidé žijící v obci mohli na tyto výjimečné případy, kdy bude doba nočního klidu oproti zákonu upravena, předem připravit. Je nezbytné si uvědomit, že konání každé akce není výjimečným případem, pro který by musela být udělena výjimka ze zákonem stanovené doby nočního klidu.

Doporučený postup při tvorbě obecně závazné vyhlášky o regulaci nočního klidu Při tvorbě obecně závazné vyhlášky o regulaci nočního klidu je třeba zvážit: potřebu regulace doby nočního klidu podmínku výjimečnosti podmínku předvídatelnosti podmínku rozumnosti a přiměřenosti

Závěr Obce mohou v obecně závazné vyhlášce taxativně stanovit výjimečné případy (zejména slavnosti nebo obdobné společenské akce), při nichž je doba nočního klidu vymezena dobou kratší nebo při nichž nemusí být doba nočního klidu dodržována. Obce mohou v obecně závazné vyhlášce stanovit výjimečné případy, při nichž je doba nočního klidu vymezena dobou kratší nebo při nichž nemusí být doba nočního klidu dodržována, a to buď konkrétním datem, datovatelným obdobím či událostí, jejíž datum je pro osoby žijící v obci předvídatelné. Obce proto mohou stanovit tyto výjimečné případy jen a pouze takovým způsobem, aby byl počet těchto nocí pro osoby žijící v obci předvídatelný a aby se tyto osoby mohly na tyto výjimečné případy předem připravit.

Informace Děkuji za pozornost a ráda bych Vás všechny upozornila na metodické materiály, stanoviska a vzory obecně závazných vyhlášek umístěné na webových stránkách http://www.mvcr.cz a nabídla Vám metodickou pomoc do budoucna, a to jak při tvorbě obecně závazných vyhlášek, tak v rámci řešení dalších otázek a problémů obcí v rámci jejich samostatné působnosti. Při zpracování obecně závazných vyhlášek lze využít metodické pomoci našich zaměstnanců územního pracoviště dozoru v Jihlavě, adresa: Tolstého 15, Jihlava, kontaktní osoba: JUDr. Martina Hostomská, tel. 567 300 369, e-mail: dozorji@mvcr.cz.