Návrh na daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů – plátců mzdy, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou možnosti uplatnění odčitatelné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Advertisements

Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
DPH Ekonomika podniku 2. ročník DPH - nepřímá univerzální daní, tvoří součást ceny výrobků a služeb - je vybírána postupně při každém prodeji (když lesník.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomická, finanční, právní a insolvenční andragogika určená lektorům, poradcům a dalším účastníkům vzdělávání - cz.1.07/3.2.11/ Vzdělávací program:
Aktuální přehled o platných vzorech tiskopisů MFin používaných v roce 2016 za rok 2015 i pro rok 2016 ML
Daň z příjmu FO řešení příkladu Řešitelky:Jana Bilíková Lucie Procházková Narcisa Vitnerová.
Seminář 4. – hotel Podlesí DAŇOVÝ SYSTÉM ČR Ing. Irena Kemény Inovativní pedagogické metody v odborném vzdělávání CZ.1.07/1.3.12/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_15 Název materiáluDaně z příjmů.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 4. listopadu 2015.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Jana Drtinová Číslo VY_62_INOVACE_6015 NázevMzda Téma hodinyMzdy PředmětZáklady finanční gramotnosti.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 18 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: listopad 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
* * RO Č NÍ ZÚ Č TOVÁNÍ ZÁLOH A DA Ň OVÉHO ZVÝHODN Ě NÍ.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Daň z příjmů fyzických osob 2. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 29.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Daň z nabytí nemovitých věcí
Ing. Veronika Dostálková MBA
Téma 3: Dovolená a překážky v práci, srážky ze mzdy.
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Zákon o sociálním podnikání
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Téma 5 Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Příjmy z pronájmu u FO Právnické osoby zdaňují příjmy z pronájmu v rámci svého obecného základu daně, U fyzických osob se postupuje podle § 9 ZDP a v případě.
Příjmy z kapitálového majetku
Jednoduché účetnictví
Daně z příjmů: shrnutí Dana Šramková Libor Kyncl.
Cvičení 4 Právní formy podniku.
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Téma 11: Finanční plánování
Zdaňování příjmů podle § 7 ZDP
Zákon o sociálním podnikání
Zdaňování příjmů podle § 7 ZDP
Odměňování zaměstnanců
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Daň z příjmů fyzických osob
Daň z příjmů fyzických osob
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Řešení příkladů z minula
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Příjmy z pronájmu u FO Právnické osoby zdaňují příjmy z pronájmu v rámci svého obecného základu daně, U fyzických osob se postupuje podle § 9 ZDP a v případě.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Základy podnikání živnostenské podnikání, postup při ohlášení živnosti
Novela zákona č. 586/1992 Sb. , o daních z příjmů s účinností od 1. 7
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Návrh na daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů – plátců mzdy, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou možnosti uplatnění odčitatelné.
Daňové přiznání k dani z příjmů fo
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Život bez střeva , Praha.
Nabízené služby společnosti
Transkript prezentace:

Návrh na daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů – plátců mzdy, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou možnosti uplatnění odčitatelné položky od základu daně z příjmů Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel Odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání

Obecná část Platná právní úprava: zaměstnavatel nebo plátce jiného příjmu (podnikatel) provádí v rámci výkonu rozhodnutí nebo exekuce srážkami ze mzdy nebo jiného příjmu řadu úkonů podle občanského soudního řádu (především výpočet nezabavitelné částky, srážek, jejich srážení a poukazování oprávněnému). Za tuto činnost mu ale momentálně nenáleží náhrada nákladů spojených s touto činností. Pro podnikatele (plátce mzdy) představují vyvolané náklady při výkonu rozhodnutí srážkami ze mzdy nemalé výdaje. Průměrná doba exekučního řízení je totiž poměrně dlouhá (např. dle údajů SPD ČR z r. 2016 činila tato doba v průměru 36 měsíců) a řada zaměstnanců čelí i vícečetným exekucím. Časové nejnáročnější je vyhodnocení a zpracování prvotní exekuce. Pravidelné sledování a vedení probíhající exekuce představuje nižší AZ. Pro účely daňového zvýhodnění je nutné tyto náklady zprůměrovat. Vyvolané náklady lze v zásadě rozdělit na náklady přímé a nepřímé. Přímé náklady představují časovou cenu práce příslušných účetních profesí. Nepřímé náklady zahrnují zejména použití účetního software, který dokáže vyjádřit jednotlivé srážky ze mzdy. Dále se jedná o režijní náklady (poštovné, papír, tisk, kopírování aj.).

Kalkulace nákladů podnikatelských subjektů na výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy K vyjádření nákladů bylo provedeno šetření v: soukromé rodinné společnosti (spol. s r.o.) s ročním obratem cca 30 mil. Kč a 15 zaměstnanci (časová náročnost na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy: 0,5 – 1 hod. měsíčně) účetní společnosti, která spravuje účetnictví více podnikatelským subjektům (cca 20) a kde je spektrum exekučních řízení širší (časová náročnost 1,5 – 2 hod. měsíčně) Průměr tohoto rozmezí tak činil podle provedeného šetření 1,25 hod./měs. V závěrečné zprávě z hodnocení dopadů regulace (RIA) k návrhu zákona, kterým se mění občanský soudní řád z r. 2016, byla zvažována výše paušální náhrady plátcům mzdy za výkon rozhodnutí srážkami ze mzdy. Byly analyzovány údaje, které poskytl SPD ČR a HK ČR. Průměrný měsíční počet hodin na zpracování exekucí srážkou ze mzdy na 1 zaměstnance a 1 exekuci se pohyboval v rozmezí od 0,5 hod. do 2 hod. za měsíc s tím, že časová náročnost vícečetných exekucí u jednoho zaměstnance nebyla příliš rozdílná. Průměrná časová náročnost tedy činila rovněž 1,25 hod./měs.

Kalkulace nákladů podnikatelských subjektů na výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy Přímé měsíční náklady zaměstnavatele na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy Pro účely vyjádření ceny práce byly použity poslední aktuální údaje ČSÚ zveřejněné ve Výkazu A22 Počty zaměstnanců, placený čas a hrubé měsíční mzdy v jednotlivých zaměstnáních za r. 2017, a to u účetní profese „Odborní pracovníci účetnictví, ekonomiky a personalistiky.“ Byly zjištěny následující údaje: Časová náročnost na 1 zaměstnance, u něhož je prováděna exekuce srážkou ze mzdy (i při vícečetné exekuci): 1,25 hod. Průměrný měsíční plat výše zmíněné účetní profese: 32.230 Kč Průměrný měsíční placený čas: 172,5 hod. Průměrný příjem na 1 hod. 186,84 Kč/hod. Časová cena práce účetní profese na 1,25 hod.: 233,55 Kč/měs. Celková cena práce účetní profese vč. odvodů zaměstnavatele na sociální (25 %) a zdravotní pojištění (9 %) za zaměstnance: 1,34 x 233,55 = 313 Kč/měs.

Kalkulace nákladů podnikatelských subjektů na výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy Nepřímé měsíční náklady zaměstnavatele na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy Zejména náklady na SW a režijní náklady na evidenci (poštovné, telefonní poplatky, papír, tisk aj.) související s komunikací s exekutory. Nutnost celkové nepřímé náklady odborně odhadnout. Podle šetření HK ČR, které bylo shrnuto v RIA z r. 2016, byly dotazníkovým šetřením získány údaje od podnikatelských subjektů ve zpracovatelském průmyslu, službách a stavebnictví. Průměrně byla zjištěna hodnota nepřímých nákladů na jednoho zaměstnance a jednu exekuci ve výši 65 Kč měsíčně. Z důvodu inflačního vývoje by tyto náklady aktuálně dosahovaly výše cca 70 Kč měsíčně. Součet přímých a nepřímých nákladů při výkonu rozhodnutí srážkami ze mzdy tedy činil částku ve výši: 313 + 70 = 383 Kč měsíčně na 1 zaměstnance. Tato částka byla dále zaokrouhlena na částku 400 Kč měsíčně na jednoho zaměstnance i z toho důvodu, aby obsáhla i vícečetné exekuce.

Návrh na konkrétní daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou uplatnění odčitatelné položky od základu daně z příjmů Aby došlo alespoň k částečné náhradě vyvolaných nákladů, navrhuje se tyto náklady kompenzovat formou určitého daňového zvýhodnění. Byla provedena analýza daňových výjimek - jako nejvhodnější bylo zvoleno daňové zvýhodnění formou položky odčitatelné od základu daně z příjmů. Je zde spatřována analogie s odčitatelnými položkami na podporu výzkumu a vývoje a odpočtu na podporu odborného vzdělávání, které mají rovněž nákladový charakter.

Návrh na konkrétní daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou uplatnění odčitatelné položky od základu daně z příjmů Subjektem tohoto nového odpočtu by byli poplatníci daně z příjmů fyzických osob a poplatníci daně z příjmů právnických osob, kteří jsou současně zaměstnavateli (plátci mzdy) a kteří provádí výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy zaměstnance. Náklady na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy jsou pro zaměstnavatele náklady vynaloženými na dosažení, zajištění a udržení příjmů ve smyslu ustanovení § 24 odst. 2 písm. p) zákona o daních z příjmů, tj. náklady, k jejichž úhradě je poplatník povinen podle zvláštních zákonů. Náklady na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy by tedy podle tohoto návrhu snižovaly základ daně z příjmů dvakrát (způsob kompenzace vyvolaných nákladů).

Návrh na konkrétní daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou uplatnění odčitatelné položky od základu daně z příjmů Odpočet zaměstnavatele na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy by představoval částku ve výši 400 Kč za každý měsíc, ve kterém byla provedena srážka ze mzdy a provedena platba na základě exekučního titulu u jednoho zaměstnance bez ohledu na to, zda by se jednalo o jednu či více exekucí. maximální výše odpočtu u jednoho zaměstnance by činila při 12 měsíčním zdaňovacím období částku 12 x 400 = 4.800 Kč Maximální možné roční daňové zvýhodnění u poplatníků daně z příjmů fyzických osob by činilo u 1 zaměstnance: 15 % z 4.800 = 720 Kč Maximální možné roční daňové zvýhodnění u poplatníků daně z příjmů právnických osob by činilo u 1 zaměstnance: 19 % z 4.800 = 912 Kč Celkový odpočet na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy by za zdaňovací období činil součet takto stanovených odpočtů u jednotlivých zaměstnanců, u kterých zaměstnavatel provádí výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy.

Návrh na konkrétní daňové zvýhodnění u zaměstnavatelů, kteří provádí výkon rozhodnutí nebo exekuci srážkami ze mzdy formou uplatnění odčitatelné položky od základu daně z příjmů Podmínkou pro uplatnění odpočtu ve výši 400 Kč za určitý měsíc na jednoho zaměstnance bude faktické provedení srážky ze mzdy povinného zaměstnance a provedení platby na základě exekučního titulu Obdobím se pro účely odpočtu na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy rozumí: a) zdaňovací období, nebo b) období, za které se podává daňové přiznání Pokud by nebylo možné odpočet na výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy odečíst z důvodu nízkého základu daně nebo daňové ztráty, lze ho odečíst nejpozději ve třetím období následujícím po období, ve kterém vznikl.

Děkuji za pozornost