RVČ - předmět, přívlastek, doplněk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Advertisements

Druhy vedlejších vět Věta podmětná Věta předmětná Věta přívlastková (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přísudková (podrobně vysvětleno.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Z obrázků vytvoř věty jednoduché Některé věty napište na tabuli.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přístavek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní větné členy Název sady: Český jazyk 6. ročník.
fotbalový mí č bílá r ůž e chutné ovoce P ř ídavná jména IT ve škole CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Přívlastek PK P! vše, co rozvíjí podstatné jméno je přívlastek
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Naše vlast – Česká republika
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_08
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
LATINSKÁ TERMINOLOGIE
Téma: Předmět a příslovečné určení
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Slovní druhy Český jazyk – 4. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Přísudek ve větě Český jazyk 6. ročník ZŠ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Naše vlast Prvouka – 3. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pravěk v českých zemích
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přirozená čísla do tisíce
Vyjmenovaná slova po V- procvičování
Název materiálu: Zájmena
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Doplněk (verbální atribut)
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
AUTOR: Kateřina Křížová
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Živočichové našich vod 4.ročník
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Shoda podmětu a přísudku
Matematika Sčítání a odčítání celých čísel 7. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VĚTNÁ SKLADBA ODBORNÝ TERMÍN SYNTAX ANGLICKY SYNTAX.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Větné členy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vy_32_INOVACE_66_Číslovky
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C50Čj6_Přívlastek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
VY_32_INOVACE_52 Název školy: ZŠ A MŠ Březno. Autor:
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_05
podmět NĚKOLIKANÁSOBNÝ
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ
Předmět VY_32_INOVACE_03-24 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
SKLADBA SKLADEBNÍ DVOJICE Jabloň před domem krásně rozkvetla.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

RVČ - předmět, přívlastek, doplněk Český jazyk – 7. ročník

RVČ - předmět, přívlastek, doplněk Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, 2008. V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY pro žáky základních i středních škol a studenty víceletých gymnázií, Olomouc, 1996. V. Styblík: Větné rozbory pro základní školu, SPN, Praha, 2001. P. Jindra: Píšeme souvětí nejen v hodinách českého jazyka, Třebíč, 1999.

Latinský název pro předmět je: Objekt Subjekt Predikát 0 z 5

Latinský název pro přívlastek je: Apozice Atribut Adverbiale 0 z 5

Latinský název pro doplněk je: Atribut Atribut verbální Adverbiale 0 z 5

Předmět nejčastěji rozvíjí: Zájmeno Podstatné jméno Sloveso 0 z 5

Přívlastek závisí jen na: Podstatném jménu Přídavném jménu Zájmenu 0 z 5

Doplněk je rozvíjející větný člen, který se vztahuje: K jednomu členu Ke dvěma členům Ke třem členům 0 z 5

Na předmět se ptáme: Pádovými otázkami (kromě 1. a 5. p.) Pádovou otázkou 1. pádu Vztažnými příslovci: kde, kdy, jak 0 z 5

Otázkami jaký, který, čí? se ptáme na: Doplněk Příslovečné určení Přívlastek 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Brána pekla byla hrůzostrašná. Předmět Přívlastek shodný Přívlastek neshodný 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Petr odmítl odejít domů. Předmět Přísudek Doplněk 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Jana sedí na rozviklané židli. Předmět Příslovečné určení místa Přívlastek 0 z 5

Urči druh přívlastku. Miluji zasněnou starou Prahu. Přívlastek postupně rozvíjející Přívlastek několikanásobný Přívlastek těsný 0 z 5

Urči druh přívlastku. Zůstane příkladem vědce úžasně pilného, houževnatého, svědomitého, mimořádně vzdělaného. Přívlastek volný Přívlastek těsný Přívlastek několikanásobný 0 z 5

Urči druh přívlastku. Cesta vedoucí údolím byla zatarasena. Přívlastek těsný Přívlastek volný Přístavek 0 z 5

Urči druh přívlastku. Velké stádo ovcí, pokojně se pasoucích na horské lučině, střežili dva ovčáčtí psi. Přívlastek volný Přívlastek těsný Přístavek 0 z 5

Alois Jirásek, rodák z Hronova, je náš významný autor historických románů a povídek. V této větě je oddělen čárkami shodný přívlastek vyjádřený podstatným jménem, který označujeme jako: Přívlastek volný Přístavek volně připojený Doplněk 0 z 5

Urči zvýrazněný větný člen. Turisté se cítili velmi unaveni. Doplněk Příslovečné určení způsobu Přívlastek 0 z 5

Cestující viděli řidiče nerozhodnutého Cestující viděli řidiče nerozhodnutého. V této větě rozvíjí doplněk podstatné jméno: V podmětu V předmětu V přívlastku 0 z 5

Bosá děvčata tancovala. V této větě je zvýrazněný větný člen: Přívlastek shodný Přívlastek neshodný Doplněk 0 z 5

Test se mi povedl: Výborně Chvalitebně Dobře Nepovedl se mi. 0 z 5

Téma: RVČ 1 (předmět, přívlastek, doplněk) – 7. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional SMART Notebook Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Věra Sýkorová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)