Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Advertisements

OBDÉLNÍK 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI OBDÉLNÍKU 2. OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU – SLOVNÍ ÚLOHY   Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_315_VELIKOST ÚHLU
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Konstrukce trojúhelníku
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál pro 9.ročník
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Středově souměrné útvary
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
PODOBNOST.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.4. Jíl.08_Obdélník Datum: 10. 10. 2013 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Obdélník Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Seznámení se s pojmem obdélník a návod k jeho konstrukci.

OBDÉLNÍK DEFINICE OBDÉLNÍK GEOMETRIE DEFINICE OBDÉLNÍK - geometrický útvar, který má všechny vnitřní úhly pravé (90°) - protilehlé strany jsou vždy rovnoběžné a stejně dlouhé D C A B

VŠECHNY ÚHLY JSOU PRAVÉ ZÁKLADNÍ ÚDAJE D a = 2 cm C b = 4 cm b = 4 cm A a = 2 cm B obdélník ABCD VRCHOLY: A, B, C, D |AB| = |CD| |BC| = |AD| STRANY: AB, BC, CD, DA VŠECHNY ÚHLY JSOU PRAVÉ

ÚHLOPŘÍČKY ÚHLOPŘÍČKA - úsečka, která spojuje protilehlé vrcholy N M ÚHLOPŘÍČKY: KM (u1), LN (u2) S u1 K L obdélník KLMN CO PLATÍ O ÚHLOPŘÍČKÁCH V OBDÉLNÍKU: obě jsou stejně dlouhé půlí se navzájem nesvírají mezi sebou pravý úhel (na rozdíl od čtverce) každá rozděluje čtverec přesně na polovinu a obě dvě ho rozdělují na čtvrtiny |KM| = |LN| |AS| = |CS|

RÝSOVÁNÍ POMŮCKY: pravítko s ryskou RYSKA POMŮCKY: pravítko s ryskou ZADÁNÍ: Narýsuj obdélník ABCD. |AB| = 5 cm, |BC| = 2 cm 1) narýsujeme si úsečku AB o délce 5 cm 2) z bodu B vztyčíme kolmici k úsečce AB 3) na této kolmici odměříme od bodu B 2 cm a tam vyznačíme bod C 4) to samé uděláme na druhé straně, kde vztyčíme kolmici z bodu A a ve vzdálenosti 2 cm od bodu A vyznačíme bod D 5) teď už jen spojíme body C a D a máme obdélník ABCD D C 2 cm 2 cm A B

CVIČENÍ 1 Zapiš, zda jsou následující úsečky rovnoběžné, různoběžné nebo kolmé: FG EH EH EF H G EF HG FH EG EG FG EH HG E F HG FG FH EF 2 Pojmenuj tyto obdélníky: R Q T L K F U I J E O P obdélník OPQR obdélník EFTU obdélník IJKL

ŘEŠENÍ 1 Zapiš, zda jsou následující úsečky rovnoběžné, různoběžné nebo kolmé: FG EH EH EF H G EF HG FH EG EG FG EH HG E F HG FG FH EF 2 Pojmenuj tyto obdélníky: R Q T L K F U I J E O P obdélník OPQR obdélník EFTU obdélník IJKL

Matematika pro 4. ročník (J. Justová, R. Blažková, K. Matoušková, M Matematika pro 4.ročník (J. Justová, R. Blažková, K. Matoušková, M. Vaňurová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint