TÉMA: Rozhodování, řízení, pracovní kultura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
Advertisements

ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
Hospodářská politika státu
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Finanční řízení podniku
Jak dál ve financování činnosti Vysokoškolského odborového svazu? Návrh reformy pro současnost a budoucnost.
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
Reforma zdravotnictví ČSSD Zdravotnický systém potřebuje postupné úpravy a změny, tedy evoluční způsob reformy. Pravicové strany se v posledních letech.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
Rozpočtové deficity a dluhové krytí Rozpočtové deficity jsou běžné, přebytky vyjímečné. Chyby v minulosti podporují nezodpovědnost v současnosti. Za co.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
VY_62_INOVACE_1_2_07 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Zajištění rizik.
Rozpočty územních samosprávných celků
Citlivostní analýza k některým parametrům důchodového systému a migraci.
Za živé historické jádro města Slaného RNDr. Ivo Rubík, starosta města Slaného.
Inflace Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Vládní neziskové organizace
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Rozpočet domácnosti Název školy
ZDP - Zdanění právnických osob – veřejně prospěšných poplatníků (VPP) VPP = v souladu se statutem, stanovami apod. jako svou hlavní činnost vykonává činnost.
Financování regionálního školství
Financování kapitol státního rozpočtu II
Rozpočetnictví a kalkulace
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
11 Osobní finance a investování. 2 Osobní finanční plánování Smyslem osobního finančního plánování je ujasnit si: budoucí osobní a rodinné.
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
PROVOZNÍ ONIV 2015 Pro rok 2015 byl rozpočet provozních ONIV stanoven ve výši tis. Kč Do příjmů rozpočtu kraje byl stanoven odvod z investičních.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Zkušenosti s činností ROPu Střední Morava a náhled na implementaci v příštím programovém období aneb od administrace k řízení EU fondů Roztoky.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
UKONČENÍ ADMINISTRACE Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Tisková konference
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Téma 9-10 Investiční rozhodování 1. Kapitálové rozpočty výdajů a očekávaných peněžních příjmů z investic 2. Hodnocení efektivnosti investičních projektů.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Analýza hospodářského výsledku
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů)
Kvalita v sociálních službách jako proces
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Tisková konference ČMKOS
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Rozpočetnictví a kalkulace
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů)
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Tisková konference ČMKOS
REFORMANDA 2030: Strategický plán Českobratrské církve evangelické
TÉMA: KAPLANI, DIAKONIE, EVANGELICKÉ ŠKOLSTVÍ
REFORMANDA 2030: Strategický plán Českobratrské církve evangelické
Místní rozpočtové jednotky
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Finanční výroční zpráva 2016 a rozpočet 2017
Téma 5 - Struktura sborů i koordinace jejich činností v přechodu k samofinancování ► Církev žije všude tam, kde se neuzavírá do sebe, a současně dokáže.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

TÉMA: Rozhodování, řízení, pracovní kultura Proč toto téma? ► Dobré hospodaření - s přechodem na samofinancování roste náš zájem, abychom co nejúčelněji hospodařili tj. aby každá činnost, která spotřebovává peníze, měla jasně formulovaný cíl a smysl a aby její realizace spotřebovala co nejméně prostředků ► Schopnost plnit složité úkoly - pokud se chce církev vyvíjet a měnit a pokud chce uskutečňovat velké projekty (např. školy Evangelické akademie), potřebuje umět takové změny a projekty řídit (tj. formulovat cíl, harmonogram, rozpočet, odpovědnosti a pak toto vše praktickým způsobem v reálném životě uskutečňovat)

CÍLOVÝ STAV ► V rámci třístupňové struktury církve přísluší rozhodovací kompetence na co nejnižší úroveň (pokud má být na vyšší úrovni, musí být zřejmý důvod). Na každé úrovni vládne vědomí vlastní odpovědnosti. ► Ústředí církve plní roli zaměstnavatele duchovenských zaměstnanců ve sborech všech tří stupňů (blíže viz témata 3 a 5). ► K plnění všech úkolů SR a synodu napomáhá ÚCK. Její řízení má 3 pilíře: ►Organizace. Běžné činnosti zajišťovány v rámci organizační struktury ÚCK, významnější jednorázové činnosti jsou řízeny projektovým způsobem. V případě potřeby (zejména u projektů) spolupracuje ÚCK s externími odborníky. ► Zaměstnanci. Zaměstnanci jsou odborně způsobilí a jejich mzdy jsou na úrovni obvyklé v dané profesi. ► Hospodaření. Při výkonu činností na úrovni ústředí je omezováno čerpání vnitřních církevních zdrojů a zvyšovány výnosy z nemovitostí a z fundraisingu. Finanční plánování a reporting je srozumitelný a transparentní. Rozhodnutí s dopadem do hospodaření jsou podložena ekonomicky korektním vyhodnocením. Obdobné principy se přiměřeně aplikují i na úrovni seniorátů a farních sborů.

NAVRŽENÁ OPATŘENÍ ► Dokončit Strategii hospodaření povšechného sboru (vč. přehledu činností ÚCK a jejich ekonomiky). ► Rozpočty a zprávy o hospodaření povšechného sboru v novém formátu. ► Dodržovat stanovený cíl čerpání církevních prostředků na krytí provozních činnosti povšechného sboru (do r. 2021 nejvýše 14 mil. Kč). ► Nastavit a aplikovat pravidla pro projektové řízení. ► Vybrat běžné činnosti, pro něž je účelné nastavit cíle a termíny. ► Posunout mzdové podmínky zaměstnanců na úroveň obvyklou v dané profesi. ► U vybraných činností nastavit zaměstnancům cíle a příslušné odměny. ► Příklady dobré praxe hospodaření sborů komunikovat je seniorátům a sborům. ► Shromažďovat a řešit podněty na úpravu kompetencí správních orgánů a shromáždění na jednotlivých stupních církevních sborů.

STRATEGIE HOSPODAŘENÍ – PŘÍKLADY PRACOVNÍ VERZE

Mapa finančních toků ČCE Mil Kč, 2017 Povšechný sbor Finanční zdroje, 241 Využití finančních zdrojů, 161 Předem dané prostředky ČR, 154 (Finanční náhrada a příspěvek na provoz) Jiné externí zdroje, 12 (dary, granty) Provozní a finanční výnosy, 42 (nájemné, úroky apod.) Sbory a členové církve, 33 (repartice, odvody do PF, dary a sbírky) Mzdy duchovenských zaměstnanců, 84 Činnosti zajišťované povšechným sborem, 54 (syn. rada, ÚCK, rekreační střediska) Dary a pomoci, 23 sborům (JJ, DaRP), institucím řízeným ČCE a mimo ČCE Osoby a instituce mimo ČCE 37 Fondy Personální fond Jiné fondy (JJ, Tiskový, Zahraniční dary, …) Kalich 9 204 124 Ev.akademie Diakonie 33 14 Senioráty Sbory

Povšechný sbor – příjmy pro krytí potřeb ústředí Mil Kč, 2017 Zdroj příjmu Příjem Vlastní zdroje 43,7 Příjmy z vlastní činnosti 37,2 Externí dary a fondy 6,5 Církevní zdroje mimo povšechný sbor 12,2 Repartice 4,9 Příspěvek na provoz (Pers.fond) 6,3 Jiné církevní zdroje (sbírky, fondy) 1,0 Celkem 55,9 Příjmy z vlastních zdrojů tvoří většinu příjmů potřebných pro krytí výdajů na činnosti povšechného sboru (78%), čerpání církevních finančních zdrojů mimo povšechný sbor je 12,7 mil Kč Z pohledu církve je důležitější, než celková výše výdajů na ústřední činnosti povšechného sboru, aby čerpání církevních zdrojů nerostlo. To by totiž vedlo buď ke zvyšování finanční zátěže sborů nebo urychlilo vyčerpání PF prostředků. Čerpání církevních zdrojů mimo povšechný sbor bude ale v budoucnosti zřejmě výrazně růst!! Repartice - růst na 5,0 mil Kč v r.2018 a dále 6,5 a 8,0 mil Kč a dále 20%-30% ročně, tj. více než dvojnásobek do r.2021 (rozhodnutí synodu) Příspěvek na provoz (Pers.fond) – růst s inflací Jiné církevní zdroje (sbírky, fondy) – od r.2019 přibyla jedna sbírka (Křesťanská služba a EA každý rok), růst celkového objemu není metodicky upravený

Priority pro zajištění udržitelného chodu povšechného sboru Priority, které zvýší vlastní příjmy nebo sníží výdaje Nájemné v církevních budovách Zvýšit nájemné na stávající tržní úroveň, která v posledních letech vzrostla o desítky procent Omezit rozsah poskytování prostor v církevních objektech za netržních podmínek Brát v úvahu potenciální tržní nájem příslušného prostoru při všech rozhodnutích (Kalich apod.) Teoretický maximální potenciál jen v Husově domě a Wintrově ul. až 15 mil Kč dodatečných příjmů ročně! Fundraising: získat pro povšechný sbor x mil Kč (cíl zatím není stanovený) ročně z externích zdrojů (veřejných i privátních) nad rámec stávajících (hl. zahraničních) prostředků. Získat další fin.zdroje pro sbory a jiné části církve Zvýšení efektivity všech činností - snížení výdajů, zvýšení výkonu při stejných výdajích nebo zvýšení příjmů Priority, které zvýší výdaje Postupně zvýšit mzdy zaměstnanců ÚCK na úroveň obvyklou v jednotlivých profesích Postupně realizovat opravy a investice do nemovitostí, tak aby byly v dobrém stavu („dohonění historického deficitu“) – historicky se investice do všech nemovitostí pohybovaly jen kolem 3 mil Kč ročně 4 1 5 2 3 Všechny uvedené priority by měly být řízené tak, aby nevyžadovaly růst čerpání církevních zdrojů – tj. růst výdajů v jedné oblasti nesmí předcházet růst příjmů v jiné. Výše uvedené priority by měly být předmětem sledování a aktivní podpory ze strany syn. rady i synodu