Podmět a přísudek - opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Český jazyk 5 Autor: Mgr. Lenka Radošová Přídavná jména tvrdá smutný, pomalý, usměvavý, rychlý, zlobivý náladová,
Advertisements

Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Z obrázků vytvoř věty jednoduché Některé věty napište na tabuli.
Písek Doprava Název projektu: Rozvoj technického vzdělávání v Jihočeském kraji Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Předkládá: P03 - Střední škola.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Skloňování podstatných jmen rodu mužského Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_04_SHODA.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovesa 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Věta se skládá ze slov Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorMgr. Marie Hanzlíková Datum NázevVY_32_INOVACE_15_Slovní.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník SHODA PODMĚTU S PŘÍSUDKEM Co už známe Na houby Po dešti v lese, v doubí sbíráme zrána.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_12 _Předpony a předložky II. část
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Lesy mírného pásu.
Český jazyk – Slovní druhy
Podnebné pásy – tropický pás
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 16_Pád podstatných jmen
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
S H O D A ? Topoly šuměli. Topoly šuměly. Psi štěkali. Psi štěkaly.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_11_ČJ SPISOVATELÉ A ILUSTRÁTOŘI_Ondřej Sekora Číslo projektu:
Organismy v sadech a ovocných zahradách.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Digitální učební materiál
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Léto v přírodě VY_32_INOVACE_18_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_39_ČJ4
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Výukový materiál VY_32_INOVACE_08_ Souvětí a spojky
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_23CJ_4_SLOV2
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Psaní i/y v minulém čase
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Autor: Mgr. Jana Šulcová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04_SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ Český jazyk
Autor: Mgr. Marie Švehlová Název: VY_32_INOVACE_1B39Čj2_Slovesa
Vzdělávací Jméno autora Mgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvoření
Věta se skládá ze slov Název školy
VY_32_Inovace_4.1.3 Věta jednoduchá a souvětí
Transkript prezentace:

Podmět a přísudek - opakování

Úkol č. 1 Doplň i/y: Květy v deštivých dnech brzy opadal_. Kočky s koťaty dováděl_ na střeše psí boudy. Orly a supy děti zařadil_ mezi dravce. Zámky a hrady měl_ v deštivé sezóně vyšší návštěvnost. Stovky obyvatel sledoval_ průjezd historických vozidel městem. Žáci si odnesl_ svá poslední vysvědčení. Třešně letos zrál_ až o 14 dní později. Skladníci a skladnice využil_ nabídku zaměstnavatele.

Řešení - úkol č. 1 Květy v deštivých dnech brzy opadaly. Kočky s koťaty dováděly na střeše psí boudy. Orly a supy děti zařadily mezi dravce. Zámky a hrady měly v deštivé sezóně vyšší návštěvnost. Stovky obyvatel sledovaly průjezd historických vozidel městem. Žáci si odnesli svá poslední vysvědčení. Třešně letos zrály až o 14 dní později. Skladníci a skladnice využili nabídku zaměstnavatele.

Úkol č. 2 Použij vhodný přísudek: Vykvetly, zahojily, psali, začaly, zpracovali, šli, psaly, zpracovaly, šly, zahojila, začali. Bankovní úředníci ………… množství žádostí. Žáci ………… náročné referáty. ………… nádherné kaktusy. Bolavá místa se po zranění už …………. Pracovnice v bance ………… velmi rychle dle instrukcí. Plody ovocných stromů ………… výrobny. Zástupy zvědavců ………… podél silnice. ………… růst houby. Rány z bitvy se vojákům dobře …………. ………… jsme pracovat hned v 8 hodin ráno. Chlapci ………… popřát svému kamarádovi.

Řešení - úkol č. 2 Bankovní úředníci zpracovali množství žádostí. Žáci psali náročné referáty. Vykvetly nádherné kaktusy. Bolavá místa se po zranění už zahojila. Pracovnice v bance psaly velmi rychle dle instrukcí. Plody ovocných stromů zpracovaly výrobny. Zástupy zvědavců šly podél silnice. Začaly růst houby. Rány z bitvy se vojákům dobře zahojily. Začali jsme pracovat hned v 8 hodin ráno. Chlapci šli popřát svému kamarádovi.