Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_12.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Základy automatického řízení 1
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technické vybavení počítače - Počítač PC
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Software počítače – opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
9. Přenos programu z PC do stroje
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Způsoby zápisu algoritmů
Lineární rovnice a nerovnice I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Programování a simulace CNC strojů I.
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Regulátory spojité VY_32_INOVACE_37_755
Paměti počítače, rozdělení
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
VY_52_INOVACE_I–04–05 Název a adresa školy:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Informatika – Základní operace s buňkami
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_XII_1_10_Vývojové stupně CNC Šablona číslo: XII Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 10 Autor: Mgr. Radomíra Lorencová

Anotace Materiál seznamuje žáky s historií a vývojem CNC obráběcích strojů. Autor Mgr. Radomíra Lorencová Klíčová slova NC stroje, CNC stroje, vývoj, stupeň, obrábění, Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Technologie

Vývojové stupně CNC obrábění

NC stroje (Numerical Control) První stroje byly vyvinuty na počátku padesátých let v Americe. Program je zaznamenán ve formě písmen a čísel na děrnou pásku, z které jsou snímány pomocí čtečky řídící údaje pro řízení stroje v jednom pracovním kroku. Každý takový krok představuje jednu větu neboli blok programu. Přečtené údaje jsou systémem uloženy a zpracovány buď na řízení pohybů, nebo k vyvolání technologických funkcí. Po vykonání jednoho kroku se přečte další věta a původní údaje se zapomenou.

Při opakovaném obrábění součástek se musí vždy děrná páska snímačem přepnout zpět, nebo u nekonečné pásky nastavit na počátek programu. Nevýhodou je, že při změně nového programu je nutné vyděrovat novou děrnou pásku. Nelze úpravu provádět přímo na stroji. Děrování se neprovádí přímo na stroji, ale na externím programovacím pracovišti. Tento způsob je jedním z nejstarších způsobů záznamu. Později byly nahrazeny magnetickými médii jako je disketa, externí harddisky aj.

CNC stroje (Computer Numerical Control) Další vývoj NC strojů je počátkem 70. let, kdy NC stroje přechází ve vývojový stupeň CNC. Řídicí systémy těchto strojů jsou na rozdíl od NC strojů vybaveny volně programovatelným mikropočítačem, který provádí se zadanými daty výpočty a řídí stroj. Zadávání programů je prostřednictvím tlačítkové klávesnice, a to přímo na řídicím panelu, nebo přes příslušný počítač napojený na systém stroje.

Srovnání CNC – NC Řídicí systém CNC je oproti systému NC pružnější a vlastní řízení probíhá v reálném čase. Počítač načte všechny vstupní informace řídicího systému a vloží program do vnitřní paměti. Číslicově řídicí systém je sestaven z bloků, které nazýváme vstupy, paměti, operační jednotky, řadiče a výstupy.

přesnost každého výrobku pružnost Použití CNC obráběcích strojů má několik výhod: automatizaci přesnost každého výrobku pružnost

Znaky CNC stroje Na základě vysoké pružnosti přechodu na jinou výrobu je užití CNC strojů hospodárnější a efektivnější. Při CNC obrábění dosáhneme lepšího opracování a jsme schopni docílit přesnějších rozměrů než při konvenčním obrábění. Automatizace přispívá ke zvyšování produktivity práce a současně ke snižování výrobních nákladů.

VÝVOJOVÉ STUPNĚ I Vývojový stupeň NC Nejjednodušší koncepce založená na konstrukci konvenčních strojů. Vychází z konstrukce konvenčních strojů, ke kterým jsou přiřazeny číslicové řídicí systémy. II Vývojový stupeň NC Je přizpůsoben požadavkům číslicově řízených strojů a vybaven servo systémem, který umožňuje řízení v obecných cyklech. Stroje jsou opatřeny revolverovými hlavami nebo zásobníky nástrojů.

III Vývojový stupeň NC Konstrukce je zaměřena především na použití ve výrobních soustavách a je přizpůsobena na řízení technologického i výrobního procesu počítače. IV Vývojový stupeň NC Vyznačuje se realizací vědeckých poznatků. Jde o vývojové typy strojů, u nichž se vyznačují progresivnější metody jak v konstrukci, tak ve využití strojů (měření laserovým paprskem).

Kontrolní otázky Vysvětlete rozdíl mezi NC A CNC stroji. Popište základní rozdělení CNC obráběcích strojů. Které přednosti mají CNC stroje?

Zdroje: LORENCOVÁ, Radomíra. Příprava učitele pro rekvalifikační kurz Obsluha CNC strojů. 2012. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Zdeněk Píša. Dostupné z: http://is.muni.cz/th/252234/pedf_m/