Zlomky (4) Smíšená čísla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky a desetinná čísla.
1.
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Lomené výrazy – násobení a dělení
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
7.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Zlomky Autor: Marek Ovčačík.
Rozšiřování a krácení zlomků
NázevZlomky – úvod Předmět, ročník Matematika, sekunda (2. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Cílem prezentace.
Zlomky Smíšená čísla.
POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ.
VY_42_INOVACE_88_POROVNÁVÁNÍ ZLOMKŮ Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčervenec 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AnotacePrezentace, která se zabývá smíšenými čísly. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převádí smíšená čísla. Speciální vzdělávací.
9.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Dělení zlomků.
VY_42_INOVACE_87_ZÁKLADNÍ TVAR ZLOMKU Jméno autora VMIng. Miroslava Lačná Datum vytvoření VMčerven 2011 Ročník použití VM7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Racionální čísla.
10.
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené výrazy - násobení. Násobení lomených výrazů - připomeňme násobení zlomků vynásobíme zvlášť oba čitatele a zvlášť oba jmenovatele.
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Zlomky Čísla smíšená..
Převeď zlomky do základního tvaru:
Složitější složené zlomky
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
IV. Násobení lomených výrazů
Zlomky Složené zlomky..
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Rovnost, rozšiřování a krácení.
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
Základní škola Čelákovice
Násobení zlomků.
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Lomené algebraické výrazy
* Porovnávání zlomků Matematika – 7. ročník *
Zlomky Dělení zlomků..
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Zlomky Složené zlomky..
ZLOMKY A DESETINNÁ ČÍSLA
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Krácení zlomků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Zlomky (4) Smíšená čísla * 16. 7. 1996 Zlomky (4) Smíšená čísla Matematika – 7. ročník *

Smíšená čísla Zlomky rozdělujeme na pravé a nepravé. 𝟏 𝟐 𝟓 𝟐 𝟓 𝟖 𝟏𝟓 𝟕 𝟖 𝟑 𝟕 𝟗 𝟏 𝟖 𝟕 𝟓 𝟑𝟏 𝟒 𝟗 𝟓 𝟏𝟐 𝟏𝟓 𝟑 𝟕 Čitatel je menší než jmenovatel – pravý zlomek. Čitatel je větší než jmenovatel – nepravý zlomek. Pravý zlomek je menší než 1. Nepravý zlomek je větší než 1.

Smíšená čísla Každý nepravý zlomek se dá převést na celé číslo a zlomek => smíšené číslo. 𝟏𝟏 𝟒 =𝟐 𝟑 𝟒 4 čtvrtiny 4 čtvrtiny 3 čtvrtiny 11 čtvrtin

Smíšená čísla Převod nepravého zlomku na smíšené číslo. 1. Vydělíme čitatele jmenovatelem a určíme počet celých celků. 𝟏𝟏 𝟒 𝟑 𝟒 𝟑 𝟒 =𝟏𝟏:𝟒 =𝟐 2. Zbytek při dělení pak určuje čitatele zbývající části celku. 𝟑 3. Dělitel určuje jmenovatele zbývající části. 4 čtvrtiny 4 čtvrtiny 3 čtvrtiny 11 čtvrtin

𝟑𝟓 𝟏𝟎 𝟓 𝟏𝟎 𝟏 𝟐 =𝟑𝟓:𝟏𝟎 =𝟑 =𝟑 𝟓 𝟑𝟓 𝟏𝟎 = 𝟕 𝟐 𝟏 𝟐 =𝟕:𝟐 =𝟑 𝟏 Smíšená čísla Nepřevádíme-li na smíšené číslo nepravý zlomek v základním tvaru, nebude ani „zlomková“ část smíšeného čísla v základním tvaru. 𝟑𝟓 𝟏𝟎 𝟓 𝟏𝟎 :𝟓 𝟏 𝟐 1. Převedeme nepravý zlomek na smíšené číslo. =𝟑𝟓:𝟏𝟎 =𝟑 =𝟑 2. Vykrátíme „zlomkovou“ část smíšeného čísla. 𝟓 :𝟓 Lze provést i obráceně: 𝟑𝟓 𝟏𝟎 :𝟓 = 𝟕 𝟐 𝟏 𝟐 =𝟕:𝟐 1. Vykrátíme smíšené číslo. =𝟑 2. Převedeme nepravý zlomek na smíšené číslo. 𝟏 :𝟓

* 16. 7. 1996 Smíšená čísla Převod smíšeného čísla na nepravý zlomek. 1. Počet celků vynásobíme jmenovatelem. 𝟑 𝟒 = 𝟏𝟏 𝟒 = 𝟏𝟏 𝟒 2. K součinu přičtu čitatele zlomku a výsledem zapíši do čitatele. 𝟐 + 3. Opíši jmenovatele. 𝟐∙𝟒 =𝟖 ∙ = 𝟏𝟏 𝟒 + 4 čtvrtiny 4 čtvrtiny 3 čtvrtiny 𝟐 𝟑 𝟒 *

Převeďte nepravé zlomky na smíšená čísla: 𝟏𝟐 𝟓 = 𝟕 𝟐 = 𝟑 𝟏 𝟐 𝟐 𝟐 𝟓 𝟐𝟗 𝟖 = 𝟏𝟓 𝟕 = 𝟐 𝟏 𝟕 𝟑 𝟓 𝟖 𝟕𝟓 𝟏𝟏 = 𝟑𝟑 𝟒 = 𝟖 𝟏 𝟒 𝟔 𝟗 𝟏𝟏 𝟑𝟕 𝟐 = 𝟖 𝟑 = 𝟐 𝟐 𝟑 𝟏𝟖 𝟏 𝟐

Převeďte nepravé zlomky na smíšená čísla: 𝟒𝟐 𝟏𝟐 = 𝟏𝟔 𝟔 = 𝟐 𝟐 𝟑 𝟑 𝟏 𝟐 𝟑𝟒 𝟖 = 𝟏𝟖 𝟒 = 𝟒 𝟏 𝟐 𝟒 𝟏 𝟒 𝟕𝟓 𝟗 = 𝟑𝟗 𝟗 = 𝟒 𝟏 𝟑 𝟖 𝟏 𝟑 𝟓𝟐 𝟏𝟑 = 𝟔𝟓 𝟏𝟎 = 𝟔 𝟏 𝟐 𝟒

Převeďte smíšená čísla na nepravé zlomky: 𝟖 𝟏𝟏 𝟏𝟐 = 𝟐 𝟓 𝟔 = 𝟏𝟕 𝟔 𝟏𝟎𝟕 𝟏𝟐 𝟏 𝟓 𝟖 = 𝟕 𝟏 𝟒 = 𝟐𝟗 𝟒 𝟏𝟑 𝟖 𝟒 𝟐 𝟗 = 𝟑 𝟕 𝟗 = 𝟑𝟒 𝟗 𝟑𝟖 𝟗 𝟏𝟐 𝟏𝟏 𝟏𝟑 = 𝟓 𝟕 𝟏𝟎 = 𝟓𝟕 𝟏𝟎 𝟏𝟔𝟕 𝟏𝟑

Převeďte smíšená čísla na nepravé zlomky: 𝟏𝟎 𝟒 𝟕 = 𝟒 𝟑 𝟓 = 𝟐𝟑 𝟓 𝟕𝟒 𝟕 𝟕 𝟕 𝟏𝟐 = 𝟏𝟕 𝟏 𝟑 = 𝟓𝟐 𝟑 𝟗𝟏 𝟏𝟐 𝟓 𝟏𝟓 𝟏𝟗 = 𝟖 𝟏 𝟏𝟐 = 𝟗𝟕 𝟏𝟐 𝟏𝟏𝟎 𝟏𝟗 𝟐𝟓 𝟑 𝟒 = 𝟏 𝟏𝟕 𝟏𝟖 = 𝟑𝟓 𝟏𝟖 𝟏𝟎𝟑 𝟒

Shrnutí 𝟏𝟏 𝟒 𝟑 𝟒 𝟑 𝟒 =𝟏𝟏:𝟒 =𝟐 Převod ze zlomku na smíšené číslo. 𝟑 𝟑 𝟒 = 𝟏𝟏 𝟒 = 𝟏𝟏 𝟒 Převod ze smíšeného čísla na zlomek. 𝟐 + =𝟖 ∙