Dětský pacient z pohledu lékaře záchranné služby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
ZLOMENINY A PORANĚNÍ HLAVY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu
POHYBOVÉ AKTIVITY FYZIOTERAPIE DiS. Radomíra Koubová.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Zdravotnická záchranná služba je zdravotní službou dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, v jejímž rámci je na základě tísňové výzvy, není-li.
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Ústav vs. Komunitní služba Domov Háj. Objekt Pětipatrová budova. Rodinný dům. Je běžné žít na ubytovně nebo v hotelu? Napořád? ústav komunitní služba.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Psychiatrické nemocnice a jejich role MUDr. Jaromír Mašek Psychiatrická nemocnice Havlíčkův Brod
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_16_20_kouření. Spoj název s obrázkem.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
„PANÍ, NECHCETE SE NAPÍT?“ aneb JAK SE OCITNOUT NA MOŘI VE STÁTĚ, KTERÝ ŽÁDNÉ MOŘE NEMÁ?
Pražská linka důvěryPražská linka důvěry
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Bezpečí – pro někoho pocit, pro nás realita
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Typová činnost složek IZS při společném zásahu u mimořádné události s velkým počtem raněných a obětí STČ – 09/IZS.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
31 Základní typy zdravotnických systémů
První pomoc - bezvědomí
Techniky práce s mentálně postiženými
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Databáze MS ACCESS 2010.
Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Procenta v „autařské“ praxi
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Nejednotnost péče o dětské úrazy v České republice
Úloha LZS v systému přednemocniční neodkladné péče v ČR ve 21. století
Právo sociálního zabezpečení
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Zpracovala: Helena Cidrychová
Kraniotrauma na urgentním příjmu
První pomoc.
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
INTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉM
Terénní krizová služba
Příspěvek k činnosti v PSNDP
Transkript prezentace:

Dětský pacient z pohledu lékaře záchranné služby David Holeš, Roman Gřegoř, Lukáš Humpl Dětské polytrauma 2017

Statistická data ZZS MSK ÚZIS 2016 III. Pacienti ošetřeni na základě tísňové výzvy   Č.ř. Počet Věk 0 - 3 4 - 19 20 - 24 65+ exitů Hovory na tísňových linkách 41 Události řešené na základě tísňové výzvy 42 114188 Ostatní zásahy (bez tísňové výzvy) 43 2513 Řešené události s hromadným výskytem raněných 44 1 Řešené události v rámci mezikrajské spolupráce 45 83 Řešené události v rámci přeshraniční spolupráce 46 3 Traumata 47 19938 114 NACA 0 – 3 48 19471 491 2038 9733 7209 NACA 4 – 5 49 257 5 29 172 51 NACA 6 50 96 11 63 19 NACA 7 7 73 34 Řešené události 114 188 Trauma 19 938 Trauma 0-19 let 2 584 Polytrauma 208 Polytrauma 0-19 let 31 Polytraumata - T07 83 208   59 NACA 0 – 3 84 92 2 11 67 12 26 NACA 4 – 5 85 48 7 39 NACA 6 86 40 1 6 29 4 NACA 7 87 28 15 9 z ř. 83 pacienti směrováni na TC 88 113 25 Dětské polytrauma 2017

Spektrum pacientů ZZS Dětské polytrauma 2017

Somatické nemoci u dětí Dětské polytrauma 2017

Dětský věk počet výjezdů 8 777 Úrazová diagnóza 2 584 Dětské polytrauma 2017

Nejčastější diagnózy Povrchní poranění hlavy 10,26% Otevřená rána hlavy 6% Otřes mozku 6% Termické úrazy 4% Kontuze hrudníku 3% Kontuze břicha 3% Mnohočetná poranění a polytrauma 1% Dětské polytrauma 2017

Úrazy v dětském věku Dětské polytrauma 2017

Dětské polytrauma 2017

Dětské polytrauma 2017

TRAUMA PROTOKOL - ATLS Standardní postupy rozšířené neodkladné péče o nemocné s traumaty STRUKTURA Krátké celkové zhodnocení Primární zhodnocení Resuscitace Sekundární zhodnocení Definitivní ošetření

Dětské polytrauma 2017

Polytrauma Pozitivní triáž: Stačí pozitivní 1 položka v alespoň 1 skupině "F" nebo "A" nebo "M“ jako indikace pro směrování pacienta do TC I. st. Při pozitivitě pouze ve skupině "M" je možné směrování pacienta do TC II.st. Skupina "P" obsahuje pomocné faktory. F. Fyziologické ukazatele: 1. GCS < 13 2. TK syst < 90 mmHg 3. DF < 10 nebo > 29/´ 4. Přetrvávající úrazová paréza/plegie A. Anatomická poranění: 1. pronikající kraniocerebrální, 2. nestabilní hrudní stěna, 3. pronikající hrudní poranění, 4. pronikající břišní poranění, 5. nestabilní pánevní kruh, 6. zlomeniny  2 dlouhých kostí (humerus, femur, tibie). 7. zavalení těžkými předměty M. Mechanizmus poranění: 1. pád z výše  6 m, 2. přejetí vozidlem, 3. sražení vozidlem rychlostí > 35 km/h, 4. katapultáž z vozidla, 5. zaklínění ve vozidle, 6. smrt spolujezdce. P. Pomocná kritéria: 1. věk  6 let, 2. věk  60 let, 3. komorbidita kardiopulmonální 4. vliv omamných a psychotropních látek

ÚMRTÍ DĚTÍ Obtížné události pro posádku ZZS Zásah doma, přítomnost rodičů Neúspěšná KPR Oznámení úmrtí Matka bere mrtvé dítě a odmítá je vydat Opakovaná situace v praxi Dětské polytrauma 2017

MOŽNOSTI NA MÍSTĚ Vypsat LPZ a odjet Nechat řešení na PČR Dítě prostě matce odebrat Matku ztlumit a vézt do ZZ Ale: Matka není pacient Je ve stavu ASR Vhodná intervence, ne léčba Posádka nemá čas ani dovednost Dětské polytrauma 2017

POSKYTNUTÍ INTERVENCE Osvědčuje se nám: Přivolání psychologa/interventa Převezme péči o zasažené Spolu s PČR zůstává na místě Posádka RLP po dohodě odjíždí Respektujeme timing zasažených Poskytuje intervenci, podporu pozůstalým Pracuje dle potřeby několik dalších hodin na místě Zajistí případnou další péči o zasažené (KC, příbuzné) Dětské polytrauma 2017

PŘÍNOS ZZS - Posádka je volná - Nebývá nutnost dalšího zásahu „zhroucení“ - Nepsychiatrizujeme zasažené - Respekt k potřebám pozůstalých Matka/rodina - Možnost důstojného rozloučení - Přirozený průběh události - Dění je pod vlastní kontrolou - Startují se mechanismy truchlení Dětské polytrauma 2017

MÁ TO OPRAVDU SMYSL? Naše praxe ukazuje, že ano Posádky - Nižší míra psychické zátěže - Lepší uzavření události - Udělaly maximum možného Pozůstalí - Využívají zanechané kontakty - Opakovaně kontaktují psychologa - Obracejí se ohledně další podpory - Někteří v krizové intervenci Dětské polytrauma 2017

Děkuji za pozornost Dětské polytrauma 2017