Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pražská linka důvěryPražská linka důvěry

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pražská linka důvěryPražská linka důvěry"— Transkript prezentace:

1 Pražská linka důvěryPražská linka důvěry www.promentesana.ch

2 nadace založena 1978 podobné zřízení jako o. s. Poslání: destigmatizace psychiatrických onemocnění orientace na potřeby psychicky nemocných zcitlivování pro téma psychických poruch vzdělávání a osvěta nadace založena 1978 podobné zřízení jako o. s. Poslání: destigmatizace psychiatrických onemocnění orientace na potřeby psychicky nemocných zcitlivování pro téma psychických poruch vzdělávání a osvěta

3  3 psychologové  1 psychiatr  1 zdravotní bratr  3 právníci  novinářka (vydává časopis)  administrativa  celkem cca 10, 3 úvazku  3 psychologové  1 psychiatr  1 zdravotní bratr  3 právníci  novinářka (vydává časopis)  administrativa  celkem cca 10, 3 úvazku Kdo tam pracuje :

4 Okruh klientely:  německy mluvící kantony: nemocní, blízcí, odborná veřejnost  existují i pobočky pro francouzské a italské kantony Okruh klientely:  německy mluvící kantony: nemocní, blízcí, odborná veřejnost  existují i pobočky pro francouzské a italské kantony Financováno:  stát (kantony)  dary Financováno:  stát (kantony)  dary

5 Pro mente sana na telefonu:  volající platí paušální poplatek telekomunikačním službám  4 x týdně 3 hodiny  ve službě 1 pracovník za psychosociální oblast a 1 za právní oblast Pro mente sana na telefonu:  volající platí paušální poplatek telekomunikačním službám  4 x týdně 3 hodiny  ve službě 1 pracovník za psychosociální oblast a 1 za právní oblast

6 Statistika telefonních hovorů: 2000 rozhovorů za rok  56% klienti  12% rodinní příslušníci  32% odborná veřejnost Statistika telefonních hovorů: 2000 rozhovorů za rok  56% klienti  12% rodinní příslušníci  32% odborná veřejnost

7 Co po telefonu poskytují:  naslouchání  poradenství  informace o tématu – cca 50% kontaktů  kontakty na další služby – cca 25% kontaktů Co po telefonu poskytují:  naslouchání  poradenství  informace o tématu – cca 50% kontaktů  kontakty na další služby – cca 25% kontaktů

8 Další poskytované psychosociální služby: a)pobyty pro psychicky nemocné b) svépomoc:  svépomocné skupiny  Trialog: speciální forma svépomocných skupin - psychiatricky nemocní, příbuzní a odborníci  Peer pomoc (vzdělávání psychiatricky nemocných s cílem, aby si uměli pomoci navzájem) Další poskytované psychosociální služby: a)pobyty pro psychicky nemocné b) svépomoc:  svépomocné skupiny  Trialog: speciální forma svépomocných skupin - psychiatricky nemocní, příbuzní a odborníci  Peer pomoc (vzdělávání psychiatricky nemocných s cílem, aby si uměli pomoci navzájem)

9 Právní servis  právní poradenství  vzdělávání/osvěta pro odbornou veřejnost  publikační činnost  vzdělávání na zakázku  individuální plány hospitalizace psychiatrických pacientů: psychiatrický testament Právní servis  právní poradenství  vzdělávání/osvěta pro odbornou veřejnost  publikační činnost  vzdělávání na zakázku  individuální plány hospitalizace psychiatrických pacientů: psychiatrický testament

10 Odlišnosti oproti ČR  psychiatrická záchranná služba  při akutních psychiatrických stavech  volá se obecné číslo lékařské pomoci; po vyhodnocení v indikovaných případech vyjíždí  testament psychiatrického pacienta  nový projekt na psychiatrických klinikách, již existuje pro somaticky nemocné  např. souhlas/nesouhlas s určitými druhy léčby Odlišnosti oproti ČR  psychiatrická záchranná služba  při akutních psychiatrických stavech  volá se obecné číslo lékařské pomoci; po vyhodnocení v indikovaných případech vyjíždí  testament psychiatrického pacienta  nový projekt na psychiatrických klinikách, již existuje pro somaticky nemocné  např. souhlas/nesouhlas s určitými druhy léčby


Stáhnout ppt "Pražská linka důvěryPražská linka důvěry"

Podobné prezentace


Reklamy Google