Tísňová péče a asistenční služba „ Anděl Strážný“ Služba Anděl Strážný je zaměřena na seniory, osoby se zdravotním postižením, osoby po hospitalizaci v nemocnici, osoby v rekonvalescenci a pod. Služba Anděl Strážný pomáhá zvládnout péči o své blízké v jejich domácím prostředí. Je doplňujícím článkem pečovatelských nebo terénních zdravotních služeb. U seniorů podporuje tzv. zdravé a aktivní stáří. U zdravotně postižených není služba limitována věkem klienta a podporuje samostatný život s možností okamžité reakce v případě krizové situace nebo situace, kdy klient potřebuje neodkladně pomoc další osoby. Anděl Strážný, z.ú. je registrovaná terénní sociální služba tísňové péče na základě rozhodnutí Magistrátu hl. Města Prahy dle zákona o 108/2006 Sb. s celorepublikovou působností.
Anděl Strážný, z.ú. je nezisková organizace se sídlem v Praze. Má vybudován profesionální dispečink tísňové péče Anděla Strážného, který zajišťuje nepřetržitou službu klientům proškolenými pracovníky v sociálních službách. Nonstop dispečerské pracoviště Registrovanou službu tísňové péče poskytujeme od roku 2011.
Kdy a proč je vhodné začít službu tísňové péče využívat Obavy z rizikových situací (osamoceně žijící osoby, pád, dezorientace, náhlý zdravotní problém, ohrožení) Běžné řešení omezování aktivit umístění do pobytového zařízení Důsledek úpadek do pasivity – vytržení ze známého prostředí ztráta návyků a koníčků snížení kvality života udržet / zvýšit bezpečí samostatného života snížit obavy rodiny/ klienta ponechat klienta v domácím prostředí vždy se dovolat pomoci nezneužívat IZS využívat návazné terénní služby a spolupráci rodiny Cíl služby
Tísňová péče se zajištěním výjezdů terénního zdravotního personálu
Jak služba Anděl Strážný probíhá : Zájemce o službu navštíví sociální pracovník: provede sociální šetření doporučí vhodné monitorovací zařízení sepíše s klientem smlouvu společně s klientem nastaví individuální plán poskytované služby předá mu monitorovací zařízení a seznámí ho s jeho obsluhou Co služba Anděl Strážný klientovi nabízí : Nepřetržitý 24h dohled nad klientem pomocí monitorovacího zařízení Hlasová komunikace s hlídanou osobou přes monitorovací zařízení Pravidelný kontakt s klientem, popř. aktualizace údajů Po přijetí nouzového signálu - okamžitá reakce na tísňovou situaci dle individuálního plánu Komunikace se záchrannou službou a ověření stavu osoby ( předání informací např. o alergii na léky, zjištění zda byl klient hospitalizován, předání informací rodině atd.) Pravidelné volání klientovi k ověření zdravotního stavu Připomenutí užití léků Lokalizace klienta, detekce pádu ( u mobilní varianty služby) Kontaktování osob určených klientem Zajištění místa, pokud je klient odvezen k ošetření či do nemocnice podle instrukcí Klíčová služba, výjezdy ke klientovi ve vybraných lokalitách 6
Zařízení pro mobilní tísňovou péči Zařízení pro domácí tísňovou péči Personal ( Senior ) inspect – „ krabička“ GSM Alarm tísňové tlačítko detektor pohybu Mobilní telefon Aligátor s SOS tlačítkem 7
Jak mobilní monitorovací zařízení pracují : NAPROSTÁ MOBILITA = doma i venku reproduktor + mikrofon – hands free komunikace zařízení komunikuje s využitím technologie GSM funguje kdekoliv kde je pokrytí mobilním operátorem JEDNODUCHOST pro uživatele = 1 tlačítko, 3 pravidla Nos zařízení stále u sebe 2. Když máš problém zmáčkni tlačítko 3. Když jdeš večer spát dej zařízení do nabíječky Cena měsíčního paušálu za službu je 350,-Kč/ měsíc, klient neplatí již nic dalšího 8
Výhody nového zařízení TIPEC oproti užívaným monitorovacím zařízením : indikace stavu zařízení barevnými diodami a zvukem (pípání, zvonění apod.) - změny stavu zařízení podpořeny hlasovými hláškami ( nabíjím, vybitá baterie, volám pomoc, pozor slabý signál GSM, kontrola kondice - pohybu….) vibrace upozorňující na příchozí hovor detekce pádu snímání pohybové aktivity senzorem zrychlení - detekce nehybnosti GPS lokalizace klienta upevnění na ruku nebo na krk nastavení neomezeného počtu telefonních čísel, které mohou na zařízení klientovi volat Návazné funkce - nadstavba: rozpoznání epileptického záchvatu možnost propojení na telefony rodinných příslušníků geofencing – nastavení signalizace po opuštění určeného prostoru ( domovy se zvláštním režimem- lidé s Alzheimrovou chorobou, stařeckou demencí
Cenové srovnání zařízení a variant poskytovaných služeb Anděla Strážného Seznam funkcí Domácí tísňová péče - vhodná pro pasivnější klienty zdržující se v domácím prostředí Mobilní tísňová péče - vhodná pro aktivnější klienty funguje v rámci celé ČR, doma i venku Standard Comfort + Comfort Mobil Cena zařízení - jednorázově 3800 Kč 5800 Kč 4800 Kč 1344 Kč Cena služby základní / měsíc 350 Kč 550 Kč 275 Kč Automatická detekce pádu ne ano Lokalizace klienta po stisknutí alarmu Nepřetržitá kontrola správného nošení a stavu nabití baterií Nepřetržitá kontrola funkčnosti Příjem hovorů z rodiny SOS tlačítko přivolání pomoci Asistenční centrála 24 hodin denně Výše uvedené smluvní ceny u služeb jsou dle zákona o dani z přidané hodnoty č. 235/2004 Sb.,§ 59 osvobozeny od daně. 10
Realizované a probíhající projekty tísňové péče 2017 SOS knoflík pro dědečka a babičku - zajištění tísňové péče pro klienty v Třinci a okolí od 02/2014 –- monitorování cca 50 klientů v průběhu projektu s Charitou Třinec Home Care Praha Advantis Medical – od 2015 spolupráce se sestrami držícími pohotovost pro pacienty propuštěné do domácího ošetřování – Thomayerova nemocnice Jablonec nad Nisou – již od roku 2015 – projekt Tísňové péče s výjezdy ČČK Jablonec Společně k bezpečí v České Lípě -– vybraní klienti byli podpořeni zakoupením monitorovacích zařízení a nyní službu využívají, výjezdy smluvní bezpečnostní služba Žít doma s Andělem – zajištění tísňové péče pro osoby z České Lípy - od roku 2015 probíhá pravidelně každý rok. Monitorovací zařízení jsou jim zapůjčena nebo darována. Klienti mají v rámci projektu částečně hrazenu službu z projektu města Česká Lípa. Projekt TP s výjezdy bezpečnostních pracovníků a pracovníků Anděla Strážného pro město Nový Bor, výjezdy smluvní bezpečnostní služba, Městská policie Nový Bor Zůstaň doma s Andělem - MČ Praha 10 – projekt rok 2016 Zajištění TP pro občany Městské části Praha 10 – MČ přispívá klientům ½ monitorovací zařízení a ½ na měsíční paušál za službu Projekt TP pro ZP MČ Praha 5 a pro další městské části… Tísňová péče pro Liberec s výjezdy ČČK Liberec 11
Jsme Vám k dispozici po telefonické dohodě v sídle firmy na adrese: Další informace o službě Anděl Strážný naleznete na webových stránkách www.andelstrazny.eu Kontaktní údaje : Jsme Vám k dispozici po telefonické dohodě v sídle firmy na adrese: Anděl Strážný, z.ú. Fügnerovo náměstí 1808/3 120 00 Praha 2 Tel. 487 883 136, e-mail: info@andelstrazny.eu www.andelstrazny.eu nebo na dispečerském pracovišti v České Lípě na adrese: 5. května 797 , 470 01 Česká Lípa. Milena Mocová, ředitelka tísňové péče Tel. 603 563 060, e-mail: mocova@andelstrazny.eu 12