Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kudy vlastně putují peníze
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Ekonomická krize, lidský a sociální kapitál Mgr. Ing. Petr Wawrosz.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
IveHale s.r.o..
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PERSONÁLNĚ VZDĚLÁVACÍ AGENTURA  10 LET NA TRHU  VÍCE JAK UMÍSTĚNÝCH KANDIDÁTŮ  OD ROKU 2009 ČLEN ČESKÉHO INSTITUTU PRO FRANCHISING.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PROJEKT: CZ.1.07/1.5.00/
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Specifický typ osobnosti
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_12.
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
ODMĚŇOVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Budoucnost a peníze Můj aktuální vztah k penězům hodnotím.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_1F Škola:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Plánované rodičovství
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0673 Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím ICT Tematický okruh: Ekonomické předměty Název materiálu: Manažeři jako specifická skupina zaměstnanců Číslo materiálu: VY_32_Inovace výuky_6.C_EP_17/20 Autor: Ing. Vladimír Kasík Datum tvorby: 01. 01. 2013 Všechny neocitované myšlenky patří autorovi.

Anotace Manažeři jako specifická skupina zaměstnanců Tento materiál ukazuje na specifičnost povolání manažera a na význam manažerské práce při vedení společností, také na úskalí manažerské práce.

Manažeři jako specifická skupina zaměstnanců získávání schopných manažerů je velmi složité je nesnadné ohodnotit jejich budoucí přínos firmě předem (snaživci × tuneláři) znalosti jazyků, kvalifikace, zkušenosti, morální kvality obvykle tedy bývá nejsnazší vlastního managera si vychovat

Pracovní kariéra manažera má několik stupňů: 1. etapa – přípravná – doba studia – SŠ, VŠ, MBA, kurzy, mimoškolní praxe, osobní činnost 2. etapa – zakotvení – zapracování a zkušenosti v prvním zaměstnání 3. etapa – rozvoj – manažer má pro firmu značný význam – mezi 35 – 50 lety 4. etapa – pozdní kariéra – dochází k úbytku energie, sklon k rutinním řešením, firma jej obvykle převede do funkce poradce

Odměňování manažera: při odměňování vrcholových pracovníků se platy většinou utajují, jsou věcí jednání, významnou položku tvoří podíl na zisku, odstupné tvoří i několik ročních platů (tzv. Zlatý padák). tato sociální jistota vylučuje snahy manažera se na firmě obohacovat značnou složkou jsou nepeněžní odměny (služební vůz, mobil, kancelář, hodinky, byt)

Osobnost manažera: musí být v mnoha ohledech vyjímečná: * nutná je důkladná znalost ekonomických procesů a vynikající povědomí o trhu, známosti v „branži“ * znalost alespoň 2 světových jazyků slovem a písmem, dokázat jimi vést jednání * schopnost přesvědčit, získat lidi pro věc * nadhled a schopnost se okamžitě a správně rozhodovat, oddělit důležité od vedlejšího * skvělé fyzické a psychické zdraví, vytrvalost

Máme manažerům závidět?: * přestože jsou většinou odsuzování jako „dravci“ pravdou je, firma bez nich nefunguje. Už není totiž uměním vyrobit, ale najít zákazníka a prodat. * většina manažerů stráví v práci nejlepší léta svého života, předčasně zestárne a unaví se. * jen výjimky se dožijí vysokého věku a ve stáří se ještě něčemu smysluplnému kromě zahrádky věnují.

Manažerem se člověk spíše rodí: Jak poznám, že jsem manažerský typ: dokážu řídit úspěšně svůj život mám pořádek ve věcech a financích dokážu úspěšně navazovat trvalé vztahy a vím, jak o ně pečovat žiji zdravě a umím si občas udělat radost nerozčiluji se, že věci nejdou, ale vím jak na to, mám pak pocit, že věci jdou „samy“ rozumím ekonomice a jdou mi i jazyky mám pevné zdraví a vytrvalost

KONEC Obrázky – kliparty Microsoft – www.office.microsoft.com