46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Počítáme obvod geometrických útvarů
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Objem a povrch kvádru a krychle
Užití goniometrických funkcí
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Střední příčky trojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Opakování na 4. písemnou práci
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Počítáme obvod geometrických útvarů
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Čtverec kružítkem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Napětí a proud v obvodech
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Pythagorova věta – příklady
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Pythagorova věta Matematika 8. třída.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál pro 9.ročník
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Kruh a kružnice Základní názvosloví Středová a osová souměrnost
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Pythagorova věta v rovině
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rovnice.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU

OBVOD LICHOBĚŽNÍKU je součet délek jeho stran o = a + b + c+ d

OBSAH LICHOBĚŽNÍKU S2 S1 ⦝ Lichoběžník rozdělíme na dva trojúhelníky (např. úhlopříčkou AC) a vypočítáme jejich obsah. S𝟏= 𝒂 . 𝒗 𝟐 S𝟐= 𝒄 . 𝒗 𝟐 S = S1 + S2 = 𝒂 . 𝒗 𝟐 + 𝒄 . 𝒗 𝟐 S = 𝒂+𝒄 . 𝒗 𝟐 S1 S2 v ⦝

Vypočítej obvod a obsah lichoběžníku na obrázku: o = a + b + c + d o = 6 + 4 + 3 + 4 = 17 o = 17 cm S = 𝒂+𝒄 .𝒗 𝟐 S = 6+3 .3,6 2 = 9 . 1,8 = 16,2 S = 16,2 cm2

Lichoběžník má obsah 2 dm2, základny 25 cm a 15 cm Lichoběžník má obsah 2 dm2, základny 25 cm a 15 cm. Vypočtěte jeho výšku. Nejdřív sjednotíme jednotky, tj. 2 dm2 = 200 cm2 S = 𝒂+𝒄 .𝒗 𝟐 200 = 25+15 .𝑣 2 = 40 . 𝑣 2 =20 . 𝑣 v = 200 : 20 v = 10 cm

Protože a ‖ c, strany a a c jsou základny lichoběžníku. Vypočítejte obsah pravoúhlého lichoběžníku ABCD s pravým úhlem při vrcholu A, je-li dáno a‖c, a = 5 cm; c = 9 cm; d = 4 cm. Protože a ‖ c, strany a a c jsou základny lichoběžníku. Protože při vrcholu A je pravý úhel, rameno d splývá s výškou. S = 𝒂+𝒄 .𝒗 𝟐 S= 5+9 .4 2 = 14 . 4 2 = 28 S = 28 cm2 v =

Vypočítejte obsah lichoběžníku ve čtvercové síti (délka strany čtverce v síti je 1 cm): základna AD: 7 cm základna BC: 2 cm výška: 7 cm S = 𝒂+𝒄 .𝒗 𝟐 S = 7+2 .7 2 = 63 2 = 31,5 cm2