Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_42_INOVACE_26_1_AZ kvíz – geometrie – 7. ročník Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Roman Marschner Vzdělávací oblast / Téma: Matematika a její aplikace / Geometrie v rovině a prostoru Druh učebního materiálu: Prezentace Metodický list: ne Anotace: Pomocí hry AZ kvíz opakování učiva 7.ročníku. Žáci se rozdělí na dvě skupiny. Úkolem skupiny je propojit všechny tři strany. Ověřeno ve třídě: 7.A Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 AZ kvíz Opakování učiva 7. ročníku Geometrie v rovině a prostoru

3 POKYNY K OVLÁDÁNÍ Žák si vybere požadované políčko v hracím poli. Kliknutím na políčko se zobrazí otázka. Po zodpovězení učitel klikne na šipku vpravo nahoře, tím se zobrazí odpověď. Poté učitel klikne na šipku vpravo dole, tím se vrátí do hracího pole. Vybraná otázka se automaticky zabarví šedivě. Pokud na šedé políčko klikneme jednou, zabarví se červeně. Pokud na červené políčko klikneme znovu, zabarví se modře. Pokud není otázka zodpovězena, ponecháme pole šedé. Toto pole se volí jako náhradní. Náhradní otázku vymyslí učitel. Žák z další skupiny si opět vybere pole s číslem a postupujeme dle předchozích bodů.

4 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 10 10 11 11 12 12 13 13 14 14 15 15 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28

5 Otázka č. 1 Kolik je součet vnitřních úhlů čtyřúhelníku? 360°

6 Otázka č. 2 Urči obrazy vrcholů čtverce ve středové souměrnosti s bodem S D C S A B A = C‘, B = D‘, C = A‘, D = B‘

7 Otázka č. 3 Urči obvod a obsah rovnoběžníku. 5 cm 7 cm 9 cm O = 2 · (a + b) O = 32 cm S = a · va S = 45 cm2

8 Otázka č. 4 Urči podle které věty o shodnosti trojúhelníků, jsou trojúhelníky shodné? 7 cm 7 cm 35° 35° 9 cm 9cm věta sus

9 Otázka č. 5 Vypočítej povrch hranolu. Použij údaje ze sítě hranolu.
3 cm 4 cm 5 cm 6 cm cm S = 2 · Sp + Spl S = 78 cm2

10 Otázka č. 6 Jak se nazývají dvě protější strany lichoběžníku, které jsou rovnoběžné? c a základny lichoběžníku

11 Otázka č. 7 Jaké číslo patří místo otazníku podle středové souměrnosti se středem S? 1 2 ? S 3 4 2

12 Otázka č. 8 Kolik vrcholů má trojboký hranol? 6

13 Otázka č. 9 Ve kterých rovnoběžnících mají úhlopříčky stejnou délku? čtverec, obdélník

14 Otázka č. 10 Trojúhelníky na obrázku jsou shodné. Doplň správně zápis. ΔABC ≅ ? C M L A B K ΔABC ≅ ΔLMK

15 Otázka č. 11 Z kolika stěn se skládá plášť pětibokého hranolu? 5

16 Otázka č. 12 Urči v rovnoběžníku velikost úhlu β. 75° β β = 105°

17 Otázka č. 13 Doplň chybějící slovo. Každé dvě …………… strany rovnoběžníku jsou rovnoběžné. protější

18 Otázka č. 14 Urči podle které věty o shodnosti trojúhelníků, jsou trojúhelníky shodné? 9 cm 6 cm 4 cm 4cm 6 cm věta sss

19 Otázka č. 15 Urči název čtyřúhelníku. deltoid

20 Otázka č. 16 Vypočítej objem hranolu. Použij údaje ze sítě hranolu.
3 cm 4 cm 5 cm 6 cm cm V = Sp · v S = 36 cm3

21 Otázka č. 17 Vypočítej obvod a obsah lichoběžníku. 5 cm 4 cm 3 cm 4 cm 9 cm O = a + b + c + d O = 22 cm S = 21 cm2

22 Otázka č. 18 Urči velikost úhlu δ. 60° δ 110° 50° δ = 140°

23 Otázka č. 19 Urči středově souměrný útvar. 1) 2) 3) 4) 2)

24 Otázka č. 20 Jaké 3 druhy lichoběžníků rozlišujeme? obecný, pravoúhlý, rovnoramenný

25 Otázka č. 21 Z kolika stěn se skládá čtyřboký hranol? 6

26 Otázka č. 22 Vyjmenuj 4 rovnoběžníky. čtverec, obdélník, kosočtverec, kosodélník

27 Otázka č. 23 Jak se nazývají dvě protější strany v lichoběžníku, které jsou různoběžné? d b ramena lichoběžníku

28 Otázka č. 24 Urči obsah trojúhelníku. 5 cm cm 6 cm S = 12 cm2

29 Otázka č. 25 Doplň chybějící slova. Dvě protější strany lichoběžníku jsou ………………… a zbývající dvě strany jsou ………………… . rovnoběžné různoběžné

30 Otázka č. 26 Urči v rovnoběžníku velikost úhlu α. 45° α α = 45°

31 Otázka č. 27 Urči, podle které věty o shodnosti trojúhelníků jsou trojúhelníky shodné. 8 cm 60° 45° 60° 45° věta usu

32 Otázka č. 28 Doplň chybějící slovo. Podstavy trojbokého hranolu jsou dva …………… trojúhelníky. shodné

33 Zdroje Vlastní archiv autora


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google