Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Advertisements

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pravěk (EUPŠD2),
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
9. ročník GONIOMETRICKÁ FUNKCE KOTANGENS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu:Pythagorova věta(EUPŠM13),
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Věty o shodnosti trojúhelníků
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Pythagorova věta VY_42_INOVACE_04_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - lesní plody ( EUPŠPřv15),
2.2 Kvadratické rovnice.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Pythagorova věta Matematika 8. třída.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Pythagorova věta v rovině
Učíme obrazem III/2 Společenstva lesů - jehličnaté lesy
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Podobnost trojúhelníků
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2 Název výstupu: Pythagorova věta(EUPŠM12), M 8.r. Zpracoval: Mgr. Anna Sedlaříková

Anotace: DUM je zaměřen na vyvození učiva – obrácená Pythagorova věta. Žáci se seznamují s obrácenou Pythagorovou větou a jejím využitím na příkladech. DUM vytvořen: 24. 10. 2011

Pythagorova věta Užití obrácené věty

Obrácená Pythagorova věta Jestliže pro strany a,b, c trojúhelníku platí vztah a² + b² = c², je tento trojúhelník pravoúhlý a c je délka jeho přepony. B c a C A b

Příklad: Rozhodni, zda trojúhelník DEG se stranami délky 7 cm, 24 cm a 25 cm je pravoúhlý. G ? e d E D g

Řešení příkladu: d = 7 cm e = 24 cm g = 25 cm – přepona ? d² + e² = g² 49 + 576 = 625 625 = 625 rovnost platí Trojúhelník DEG je pravoúhlý.

? Úloha : Rozhodni, zda trojúhelníky BCD a KLM s následujícími délkami stran jsou pravoúhlé: ? b = 8 m, c = 10 m, d = 9 m k = 130 cm, l = 50 cm, m = 1,2 m

Řešení úlohy: b = 8 m c = 10 m – přepona ? d = 9 m b² + d² = c² 64 + 81 = 100 145 = 100 rovnost neplatí Trojúhelník BCD není pravoúhlý.

Řešení úlohy b) k = 130 cm – přepona? l = 50 cm m = 1,2 m = 120 cm l² + m² = k² 2500 + 14400 = 16900 16900 = 16900 rovnost platí Trojúhelník KLM je pravoúhlý.

Použité zdroje: Učebnice: Obrázky: Zdena Rosecká a kolektiv učitelů: Algebra pro 8. ročník,Brno,1999,IBSN 80-85607-92-1 Odvárko O.,Kadleček J.: Matematika pro 8. ročník základní školy, 1. díl, 1. vyd.,Praha, 2004,ISBN 80-7196-148-5 Obrázky: http://www.zsdobrichovice.cz/programy/matika/pyth_triangle.htm